Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بهداد لاهوتي گفت: امروز مي‌توان افرادي را ديد که از دستياري در سمپوزيوم تهران کار خود را آغاز کرده‌اند و امروز در سمپوزيوم‌هاي بين‌المللي شرکت دارند لذا من فکر مي‌کنم که اين رويداد هنري نقش بسيار خوبي در پيشرفت هنرمندان ما و دانشجويان عرصه مجسمه‌سازي داشته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، بهداد لاهوتي، عضو شوراي سياست‌گذاري هشتمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران روند اجرايي اين دوره را بهتر از سال‌هاي قبل خواند و در اين باره گفت: به نظر من روند اجرايي اين دوره از سمپوزيوم توانسته است بهترين شکل ممکن را داشته باشد زيرا تغييرات لازم در بخش‌هاي متعددي نظير چادرهاي شرکت‌کنندگان و نوع چيدمان رخ داده که سبب شده است فرم فضا به سمت تغييرات مثبتي حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در اين دوره از سمپوزيوم براي انتخاب سنگ‌ها از مدت‌ها قبل بازديد از معادن مختلف انجام شد و بررسي‌هاي متعددي براي استفاده از سنگ‌هاي با کيفيت صورت گرفت که سبب شد امسال بهترين‌ها را داشته باشيم.
عضو شوراي سياست‌گذاري هشتمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران تصريح کرد: از نظر من اين سمپوزيوم جزء معدود رويدادهايي است که پيشرفت بسيار خوبي داشته و دارد؛ زيرا متوليان امر اين رويداد کاملا مشخص هستند.
لاهوتي با اشاره به نقش مثبت اجراي هر ساله سمپوزيوم در بالا رفتن سطح کيفي آن گفت: به نظر من تداوم هر ساله اين سمپوزيوم نقش مهمي در پيشرفت آن دارد، زيرا سبب شده که روند رو به رشدي را هر ساله در نحوه مديريت و اجراي آن شاهد باشيم.
وي بخش دانشجويي را از جمله ارکان مهم سمپوزيوم خواند و اظهار کرد: از نخستين دوره‌هاي برگزاري سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران اين رويداد با هدف تربيت و آموزش مجسمه‌سازان حرفه‌اي با سنگ شکل گرفت، لذا قطعا بخش دانشجويي يکي از ارکان مهم اين سمپوزيوم به شمار مي‌رود که به مرور شکل امروزي را يافته است.
عضو شوراي سياست‌گذاري هشتمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران اين رويداد را يک اتفاق مهم در راستاي رشد تکنيک دانست و بيان کرد: به طور حتم سمپوزيوم يک رويداد تکنيکي است که البته در همه نقاط دنيا نيز چنين نگاهي به آن وجود دارد؛ زيرا در اين نوع فعاليت‌ها هنرمندان از تکنيک و ابزارهاي تازه‌اي استفاده مي‌کنند که مي‌تواند يک روند يادگيري را به خصوص براي بخش دانشجويي ما به دنبال داشته باشد.
لاهوتي ادامه داد: به نظر من سمپوزيوم در بخش‌هاي مختلف بسيار موفق بوده؛ البته بديهي است که چنين رويدادي هنوز جاي کار دارد اما همين که چنين سمپوزيومي در کشور برگزار مي‌شود جاي تشکر از سازمان زيباسازي شهر تهران را دارد زيرا ما عملا سمپوزيوم ديگري در کشور نداريم که توانسته باشد يک روند متداوم را براي تاثيرگذاري دنبال کند. البته من اميدوار هستم که اين اتفاق رخ دهد زيرا ما براي رشد در بخش‌هاي مختلف هنري به چنين رويدادهايي نياز داريم.
وي نقش سمپوزيوم را در رشد بسياري از هنرمندان جوان بديهي خواند و افزود: امروز مي‌توان افرادي را ديد که از دستياري در سمپوزيوم تهران کار خود را آغاز کرده‌اند و امروز در سمپوزيوم‌هاي بين‌المللي جهان شرکت دارند لذا من فکر مي‌کنم که اين رويداد هنري نقش بسيار خوبي در پيشرفت هنرمندان ما و دانشجويان اين عرصه داشته است.
عضو شوراي سياست‌گذاري هشتمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران، استقبال هنرمندان خارجي را دليل بر رشد سمپوزيوم تهران دانست و گفت: به طور حتم سمپوزيوم تهران رشد خوبي را کسب کرده و به درجه خوبي دست يافته است لذا اين امر را مي‌توان در استقبال هنرمندان خارجي از اين بخش ديد.
لاهوتي درباره نمايش آثار سمپوزيوم تهران در سطح شهر بيان کرد: به نظر من براي نمايش آثار سمپوزيوم‌ها دليلي وجود ندارد که کارها نهايتا کنار يکديگر قرار گيرند، البته قرار گرفتن آنها در کنار يکديگر بسيار زيباست اما از آنجايي که ما در سمپوزيوم تهران تم يا مکان محوري نداريم، قرار گرفتن کليه آنها در کنار يکديگر لزوم خاصي ندارد البته قرار گرفتن کليه آثار در کنار يکديگر مي‌تواند با توضيحات لازم براي مردم درک بيشتري را به دنبال داشته باشد که بهتر است.
وي افزود: به نظر مي‌رسد که لازم است در سال‌هاي آينده براي سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران يک تم مشخص را اضافه کنيم تا رشد سريع اين بخش کمرنگ نشود در واقع اين نبود تم مي‌تواند در آينده براي سمپوزيوم يک خطر به شمار آيد لذا لازم است که به آن فکر کنيم و در دوره‌هاي بعد روي اين بخش تمرکز کنيم.
عضو شوراي سياست‌گذاري هشتمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران گفت: قطعا نسل مجسمه‌سازي ما امروز جوان‌تر شده است و لازم است که از اين گروه به شکل پررنگ‌تري در بدنه فعاليت‌هاي مجسمه‌سازي و هنري استفاده کنيم زيرا نتيجه اعتماد به هنرمندان جواني که تجربه‌هاي بين‌المللي دارند در سمپوزيوم تهران کاملا مشهود و بيانگر رشد اين عرصه است.
لاهوتي ادامه داد: اميدوارم بتوانيم در بخش‌هاي ديگر نيز از روح تازه هنرمندان جوان استفاده کنيم تا با سرعت بيشتري به سطح هنري دنيا دست يابيم.
لازم به يادآوري است، هشتمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران به همت سازمان زيباسازي شهر تهران در برج ميلاد در حال برگزاري است و تا 24 ارديبهشت‌ماه از ساعت 10 تا 18 همه روزه ميزبان علاقمندان به هنر است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انداختن چفیه دور گردن مجسمه جرج واشنگتن

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 گروهی از دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رییس جمهوری آمریکا) انداختند. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • فرم و شکل در مجسمه‌های شهری
  • انداختن چفیه دور گردن مجسمه جرج واشنگتن
  • ببینید | چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • فیلم| چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود