Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز کارگر گفت: در بند ب تبصره ۱۲ با پیشنهاد دولت در لایحه برنامه ششم توسعه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گام نخست برداشته شد.

او ادامه داد: البته مستمری گروه‌های پایین‌تر افزایش بیشتری داشته‌اند، که در پرداخت حقوق فروردین ماه اعمال شده است.

سخنگوی دولت درباره افزایش خانواده‌های تحت پوشش نیز عنوان کرد: افزایش حقوق این خانواده‌ها ۷۱ هزار تومان بود که به ۲۴۰ هزار تومان رسید یعنی ۳ برابر افزایش حقوق داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند که یارانه افراد کم درآمد را می‌خواهند افزایش دهند به این افراد بگویید که ۳/۴ درصد به حقوق این افراد اضافه شده علی برکت الله هم گفته شد، شما باید مبلغ افزایش خودتان را به این درصدی که گفته شد اضافه کنید.

نوبخت تاکید کرد: از این افراد بپرسید منظورتان افراد تحت پوشش است یا کل مردم. اگر گفتند همه جامعه به آن ها بگویید امکان ندارد ، یا باید از حامل انرژی یا از بانک مرکزی بگیرید، شاید هم دل به فروش بنزین بسته‌اند باید بدانید طبق قانون نمی‌توان به همه یارانه داد هزینه‌های جاری زیادی وجود دارد.

او در ادامه گفت: در آمد سازمان هدفمندی یارانه ۳۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که سال ۹۵ ما ۴۱ هزار میلیارد تومان یارانه دادیم.

نوبخت ادامه داد: حال سوال پیش می‌آید از کجا مابقی را پرداخت کردید؟ ما از خزانه برداشت کردیم.

سخنگوی دولت گفت: افراد باید صداقت داشته باشند به مردم وعده بعید ندهند.

او درباره همکاری دولت و مجلس برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری عنوان کرد: ۷۶۵ هزار نفر وارد کار می‌شوند ، اما بر اساس تجربه گذشته ۵۰۴ هزار نفر کار پیدا می‌کنند.

نوبخت تصریح کرد: ما لایحه را به مجلس فرستادیم در صدد هستیم تعداد مشاغل را افزایش دهیم تا از نرخ افراد بیکار کاهش یابد.

او افزود: سالانه باید ۹۵۵ هزار شغل ایجاد شود تا ۷۶۵ هزار نفری که وارد بازار کار می‌شوند شغل داشته باشند.

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره محل تامین منابع برای فرصت‌های شغلی اظهار داشت: ۷۷۰ هزار میلیارد تومان لازم است که ۹۵۵ فرصت شغلی به وجود بیاید که از هفت محل قرار است منابع تامین شود، نخست دادن بودجه به طرح‌های عمرانی برای ایجاد شغل برای افراد جویای کار است.

او ادامه : بخش دیگر سرمایه‌گذاری بانکی، صندوق توسعه ملی، بازار سرمایه، شرکت‌های دولتی، آورده اشخاص و سرمایه‌گذاری خارجی است.

نوبخت تاکید کرد: سرمایه‌گذاری خارجی به معنی این نیست که چشممان به خارج است، نه ما متکی بر کارگران خودمان هستیم.

او خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است، سال گذشته سرمایه گذاری خارجی حدود ۶ میلیارد تومان بود که طبق مصوبه مجلس باید ۱۹۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

نوبخت درباره طرح کاج (کار آفرینی و اشتغال برای جوانان) گفت: این طرح در مجلس سال ۹۵ به تصویب رسید مبنا این است که کارفرمایان نیرو جذب کنند و دولت بخشی از حقوق‌شان را از طریق پرداخت حق بیمه‌ای که می‌دهند، پرداخت کنند که وزیر کار مفصل در این باره توضیح خواهد داد.

او درباره پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی عنوان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه این پاداش‌ها پرداخت خواهد شد.

ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مرادی پویانی ظهر دوشنبه در دیدار با منتخب مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد و حمایت کمیته امداد از ۲۷ هزار خانواده‌ی مددجو در استان گفت: پیشتاز بودن کمیته امداد استان نیز در حوزه‌ی مسکن با ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در سال گذشته، اختصاص ۷۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال نیازمندان، پرداخت ۱۹ و نیم میلیارد تومان ودیعه‌ی مسکن و پرداخت جهیزیه به ۲ هزار و ۵۰۰ زوج در استان در سال گذشته بخشی از عملکرد این نهاد در خدمت به مردم استان بوده است.

وی گفت: قطعاً حمایت مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های کمیته امداد منجر به تحولات عظیم در این نهاد به خصوص در حوزه خودکفایی می‌شود.

کد خبر 6085628

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز