Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@03:25:46 GMT

ساخت مجموعه سردخانه های مرکزی واکسن کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۶۲۰۶

ساخت مجموعه سردخانه های مرکزی واکسن کشور

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی گویا در این باره گفت: برنامه توسعه ایمن سازی (EPI) یکی از موفق ترین مداخلات انجام شده به منظور حفاظت کودکان و سایر گروه های هدف ایمن سازی و کاهش بار بیماری های مربوطه در کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: ریشه کنی ، حذف و کنترل بیماریهای عفونی قابل پیشگیری با واکسن، اهداف اصلی این برنامه هستند به نحوی که هیچ کودکی نباید بدلیل بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن، جان خود را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا ادامه داد: پوشش نزدیک به صد در صد گروههای هدف و برقراری نظام مراقبت کارآمد و همچنین تامین واکسن مناسب (از نظر کمی و کیفی) برای پشتیبانی از برنامه واکسیناسیون و توزیع منطبق با ضوابط آن برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده ضروری است . جمهوری اسلامی ایران به لطف برقراری شبکه خدمات بهداشتی درمانی اولیه با گستره کل کشور، در ارائه خدمات واکسیناسیون رایگان برای تمامی افراد صرف نظر از قومیت و ملیت و به شکل رایگان موفقیت های بزرگی داشته است.

وی اهم اقدامات و موفقیت های حاصل شده در طی سالهای 1393 – 1395 را چنین تشریح کرد: حفظ پوشش واکسیناسیون کودکان در سطح بالای 955% کشوری و سطوح شهرستانی، نوسازی و تجهیز زنجیره سرمای واکسن در دانشگاههای علوم پزشکی با استفاده از منابع طرح تحول سلامت، ساخت مجموعه سردخانه های مرکزی واکسن کشور منطبق با تکنولوژی روز دنیا در سال 1394، اضافه شدن واکسن هموفیلوس آنفلوانزا در قالب واکسن پنج گانه در سال 1393به برنامه واکسیناسیون کودکان، اضافه کردن واکسن تزریقی فلج اطفال به برنامه ایمن سازی کودکان در مناطق پرخطر کشور در سال 1394، طراحی و اجرای طرح سوئیچ واکسن خوراکی فلج اطفال از 3 ظرفیتی به 2 ظرفیتی همزمان با سایر کشورهای دنیا در اردیبهشت 1395، اجرای 12 نوبت واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در مناطق پرخطر این بیماری و واکسینه نمودن جمعا 6 میلیون کودک زیر 5 سال، تمدید تاییدیه سالیانه سازمان جهانی بهداشت برای ریشه کنی فلج اطفال در کشور،انجام عملیات واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه در استان های جنوب شرقی کشور برای حدود 2 میلیون کودک 9 ماهه تا 15 ساله ، حفظ و نگهداری شاخص های مراقبت سرخک و سرخجه منطبق بااستانداردهای حذف این دو بیماری و اعلام آمادگی جهت ارائه سند تاییدیه حذف سرخک و سرخجه و اجرای طرح های تحقیقاتی مرتبط با فلج اطفال ، سرخک و سایر بیماری های قابل پیشگیری با واکسن و انتشار یافته های علمی در مجلات معتبر بین المللی .

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر افزود: سازمان جهانی بهداشت امکانات ویژه فنی و مالی جهت تجهیز زنجیره سرمای واکسن در سطوح عملیاتی و آماده سازی آزمایشگاه کشوری فلج اطفال در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است .

گویا در پایان گفت: ادغام واکسن های جدید ( پنوموکوک و روتاویروس) به برنامه جاری ایمن سازی کودکان را از اقدامات در دست اجرای وزارت بهداشت بر شمرد که امید است با حمایت دولت و مجلس و تامین منابع مالی لازم در سال 1396 عملیاتی شود.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال