Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 22 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری به میزبانی باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد. در مسابقات والیبال مردان این بازی ها 12 کشور شرکت دارند که تیم ملی والیبال جوانان با هدایت بهروز عطایی به عنوان نماینده والیبال ایران در این رقابت ها شرکت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این دوره از رقابت ها چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی است، اما عملا دو دوره این بازی ها برگزار شده است و والیبال مردان ایران در هر دو دوره با اقتدار قهرمان مسابقات والیبال بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شده است.

**رقابت 12 تیم در گروه مردان
دور مقدماتی مسابقات والیبال مردان بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور 12 تیم در دو گروه زیر پیگیری خواهد شد:
گروه الف: جمهوری آذربایجان، ترکیه، اندونزی، پاکستان و افغانستان
گروه ب: ایران، قطر، الجزایر، عربستان سعودی و مراکش

پس از پایان دور مقدماتی رقابت های مردان تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند که به صورت ضربدری به مصاف هم خواهند رفت تا تیم های برنده راهی دیدار نهایی و تیم های بازنده برای کسب مقام سومی در مرحله فینال به مصاف یکدیگر بروند. همچنین 6 تیم والیبال ترکیه، کامرون، جمهوری آذربایجان، الجزایر، اندونزی و تاجیکستان در رقابت های والیبال زنان این بازی ها در یک گروه به صورت دوره ای به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در پایان دور مقدماتی مسابقات والیبال زنان بازی های همبستگی کشورهای اسلامی چهار تیم برتر به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند که صدرنشین جدول با تیم چهارم و تیم های دوم و سوم در این مرحله به مصاف یکدیگر می روند. در نهایت تیم های برنده برای کسب عنوان قهرمانی و تیم های بازنده مرحله نیمه نهایی برای رتبه سومی در مرحله نهایی به مصاف یکدیگر می روند.

**نگاهی به تاریخچه رقابت های والیبال بازی های همبستگی
نخستین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی سال 2005 به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد و در مسابقات والیبال مردان این بازی ها هشت کشور حضور داشتند. تیم ملی والیبال ایران با هدایت پارک کی وون در نخستین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی عنوان قهرمانی را به دست آورد. در این دوره تیم ایران در دور مقدماتی تیم های پاکستان، عراق و فلسطین را شکست داد و در مرحله دوم نیز ملی پوشان ایران تیم های عربستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان را از پیش رو برداشتند. تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی الجزایر را شکست داد و در دیدار نهایی با شکست مصر عنوان قهرمانی را به دست آورد. در نهایت تیم های ملی والیبال ایران، مصر، الجزایر، عربستان سعودی، جمهوری آذربایجان، پاکستان، مراکش و ترکمنستان رتبه های اول تا هشتم این رقابت ها را به دست آوردند. پیمان اکبری، محمد ترکاشوند، فرهاد ظریف، رامین بابایی، امیر حسینی، محمد شریفات، محمد منصوری، علیرضا نادی، مهران زارع، امیر حسین منظمی، بهنام محمودی و مهدی بازارگرد بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در این دوره از مسابقات والیبال بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بودند. جمهوری اسلامی ایران سال 2009 میزبان دومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بود که به دلیل کارشکنی برخی کشورهای عربی این رقابت ها برگزار نشد. سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در سال 2013 در اندونزی برگزار شد و تیم ملی ب والیبال ایران با هدایت زنده یاد حسین معدنی به مقام قهرمانی دست یافت. در دور مقدماتی این دوره از رقابت ها تیم ملی والیبال ایران موفق به شکست ترکیه، کامرون، قطر و کویت شد و به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. ملی پوشان ایران در مرحله نیمه نهایی اندونزی را از پیش رو برداشتند و در دیدار نهایی نیز موفق به شکست مصر شدند تا برای دومین بار مدال طلا و عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کنند. بهزاد حیدری، حسین حسن پور، محمد حسن صنوبری، مصطفی شریفات، محمدرضا حسینی، مجتبی قلی زاد، علی سجادی، مجتبی یوسفی، علیرضا جلالی، رضا صفایی، فرهاد پیروت پور و محمد طاهر وادی بازیکنان تیم ملی ب ایران در این رقابت ها بودند.

**جوانان والیبال ایران در کمین سومین عنوان قهرمانی
در چهارمین دوره مسابقات والیبال بازی های همبستگی کشورهای اسلامی تیم ملی جوانان به نمایندگی از والیبال ایران در این رقابت ها شرکت می کند. هدایت این تیم را بهروز عطایی بر عهده خواهد داشت و این تیم تمرینات آماده سازی خود را از 14 اسفندماه برای حضور در رویدادهای پیش رو از جمله بازی های همبستگی کشورهای اسلامی آغاز کرده است. سعید درخشنده رئیس کمیته رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال ایران به عنوان رئیس کمیته فنی مسابقات والیبال چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از سوی فدراسیون جهانی انتخاب و معرفی شده است. مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان که از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی شهرهای «موراویایی جنوبی» و «برنو» کشور جمهوری چک برگزار می شود، دیگر رویداد مهم سال 2017 است که ملی پوشان جوان ایران در آن شرکت می کنند. تیم ملی والیبال جوانان ایران با کسب مقام نایب قهرمانی سال 2016 آسیا در رقابت های چین تایپه، مجوز حضور در رقابت های جهانی سال 2017 را به دست آورده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاگردان شمسایی جام ملت‌های آسیا را با برد آغاز کردند

تیم ملی فوتسال ایران در شروع کارش در جام ملت‌های آسیا که در کشور تایلند در حال برگزاری است، مقابل افغانستان قرار گرفت و با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید.

مهدی کریمی یک بار و سعید احمد عباسی دو بار گل‌های ایران را در این بازی به ثمر رساندند. شاگردان مجید مرتضایی هم که اولین دوره حضورشان در این مسابقات را پشت سر می گذارند، یکی از گل‌ها را توسط مهران غلامی پاسخ دادند. 

در دیگر دیدار گروه چهار، کویت و بحرین از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به مصاف هم می‌روند. امروز در بازی‌های گروه سوم، تاجیکستان با دو گل کره جنوبی رو مغلوب کرد و تیم‌های ژاپن و قرقیزستان به مصاف هم رفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • شاگردان شمسایی جام ملت‌های آسیا را با برد آغاز کردند
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا با حمایت همراه اول
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی باحمایت همراه اول
  • اردن ؛ برنده مدال طلای ریاکاری!
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • ایجاد روحیه امید و همبستگی ملی از ثمرات وعده صادق است