Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز |

مدیرکل امور بین‌الملل راه‌آهن در مراسم آغاز به کار نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای روسای راه‌آهن خاورمیانه با اشاره به اقدامات قابل توجه ریلی ایران در طول ماه‌هایی که از آغاز سال میلادی جدید گذشته، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت به مدت چهار روز در تهران برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه کشورهای مختلفی همچون روسیه، آلمان، چین، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، جمهوری چک، هند و اسلوواکی شرکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ عباس نظری، مدیرکل امور بین‌الملل راه‌آهن در نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه که در شرکت راه‌آهن برگزار می‌شود اظهار داشت: قبل از همه به مدیرکل UIC، ریاست RAME، روسای راه‌آهن‌های خاورمیانه، مقامات UIC، نمایندگان شرکت حمل‌ونقل توسعه ریلی پارسیان و دیگر شرکت‌کنندگان در این اجلاس خوش آمد می‌گویم.

وی در ادامه اظهار داشت: هم‌اکنون خوشحالم که با حمایت UIC و همکاری خوب اعضای مجمع منطقه‌ای خاورمیانه و نیز دفتر منطقه‌ای خاورمیانه، فعالیت‌های ما شکل منسجمی به خود گرفته است به‌گونه‌ای که جلسات مجمع منطقه‌ای به‌طور منظم سالی دو بار در موعد مقرر و به میزبانی یکی از اعضا تشکیل می‌شود.

نظری در ادامه با اشاره به اینکه قصد دارم مروری بر فعالیت‌های شش ماهه نخست سال ۲۰۱۷ داشته باشم اظهار داشت: این مرور در ۵ حوزه تهیه سندی با عنوان «چشم اندازی از وضعیت فعلی راه آهن‌های خاورمیانه، حرکت در مسیر صحیح»؛ برگزاری سمینار UIC RAME در خصوص فعالیت‌ها و پروژه‌های فوروم ریل‌سیستم RSF؛ تهیه CD هجدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای روسای راه‌آهن‌های خاورمیانه در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۶ در اردن؛ به روزآوری وب‌سایت دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و درج اخبار RAME و UIC و برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی در تهران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تهیه سند چشم‌اندازی از وضعیت راه‌آهن‌های خاورمیانه از سوی ایران، توضیح داد: این صنعت که با تلاش گروهی دفتر منطقه‌ای تهیه و آماده شده است، با تکیه بر وضعیت فعلی راه‌آهن‌های خاورمیانه چهار بخش اصلی کشورها، حمل‌ونقل، حمل‌ونقل ریلی و اطلاعات کامل حوزه راه‌آهن را عرضه می‌کند. همچنین بناست در کنار آن سندی با موضوع کریدورهای عبوری از منطقه خاورمیانه آماده شود که کشورهای عضو می‌توانند در تهیه آن همکاری کنند.

مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن به برگزاری سمینارهای تخصصی در حوزه ریلی اشاره کرد و گفت: در همین راستا سمینار پروژه‌های بخش ریل‌سیستم UIC عصر امروز با حضور حاضران در اجلاس برگزار خواهد شد تا در زمینهٔ استانداردسازی بین‌المللی حوزه ریلی و دیجیتال‌سازی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. همچنین تلاش شده با به‌روزرسانی وب‌سایت دفتر منطقه‌ای خاورمیانه اطلاعاتی که در قالب آن عرضه می‌شود بروز شده و شرایط را برای ادامه همکاری‌ها فراهم کند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشورها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم اما به دلیل محرمانگی درباره آنها تبلیغات نمی‌کنیم.

ضیغمی در ادامه گفت: با دستور رئیس جمهور مشوق‌های صادراتی به تجار پرداخت خواهد شد و از طرفی خطوط مستقیم دریایی و هوایی با کشورهای هدف راه‌اندازی می‌شود.

حضور هیأت تجاری کره شمالی در ایران اکسپو

وی در مورد نمایشگاه ایران اکسپو هم اظهار کرد: ۱۰۳ کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین بیش از ۳۵۰۰ شرکت‌کننده درخواست حضور داشتند که با توجه به محدودیت‌های زیرساختی تنها توانستیم ۲۵۰۰ نفر را پذیرش کنیم. امیدواریم با افزایش زیرساخت‌ها بتوانیم در سال‌های آینده ۵ هزار نفر بازدیدکننده تجاری را از این نمایشگاه پذیرا باشیم و مشکلات موجود رفع شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ایران توانمندی‌های صادراتی خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله فولاد، خدمات، فنی مهندسی، ساختمان، پتروشیمی، ماشین‌آلات، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دانش‌بنیان و … در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهد.

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش شده که تمرکز نمایش فعالیت‌های ایران در حوزه‌های صنایع غذایی دانش‌بنیان، ساختمان، تجهیزات پزشکی و حوزه‌های غیرپزشکی باشد زیرا ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات این محصولات به دیگر کشورها داریم. همچنین قراردادهای مختلفی توسط بخش خصوصی در این نمایشگاه منعقد می‌شود که امیدواریم فضای مذاکره دوجانبه با فعالین اقتصادی کشورهای مختلف فراهم شود.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیأت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشورها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

معاون وزیر صمت افزود: کشورهای دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشورهای دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند. رئیس سازمان توسعه تجارت ایران

وی اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌هایی که در سالهای گذشته با ایران قرارداد بستند امسال برای توسعه روابط به ایران می‌آیند؛ جزئیات قراردادهای منعقد شده در روز آخر به طور کامل منتشر خواهد شد.

کد خبر 6090013 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود