Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سومین روز هفته، دومین افت متوالی دلار ثبت شد و این ارز تا محدوده 3 هزار و 760 تومان پایین رفت. روز دوشنبه، شاخص بازار ارز 9 تومان کاهش را تجربه کرد و روی قیمت 3 هزار و 766 تومان ایستاد. این افت در شرایطی رقم خورد که میزان نوسانات در 2 روز ابتدایی هفته بالا رفته بود. روز شنبه، شاخص ارزی اولین رشد 2 رقمی در سال 96 را تجربه کرد و در روز دوم هفته، تا نزدیکی محدوده 3 هزار و 790 تومان بالا رفت، ولی با پایین آمدن از آن در نهایت روی قیمت 3 هزار و 775 تومان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، اگر چه قیمت نهایی روز یکشنبه تفاوت چندانی با روز شنبه نداشت، ولی بازه نوسانی زیاد و بالای 15 تومان بود.

به گفته فعالان، روز دوشنبه بالا نرفتن ارزش دلار در کشورهای همسایه در کنار افت بهای درهم دو عامل بیرونی اثرگذار در کاهش هیجان بازار بودند. عده‌ای از بازیگران ارزی نیز نقش بازارساز را در کاهش قیمت موثر دانستند. این عوامل موجب شدند که دامنه نوسانات دلار در روز دوشنبه تک‌رقمی شود و هیجان موجود در بازار افت کند. پیش از این در 2 روز ابتدایی هفته، بازار در یک بازه دو رقمی نوسان کرده بود. روز دوشنبه، همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی 5 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از کانال یک‌میلیون و 220 هزار تومان به قیمت یک میلیون و 216 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، نزدیک شدن طلای جهانی به ابتدای محدوده هزار و 260 دلار یکی از عوامل اصلی ریزش کانالی سکه بود. این در حالی بود که عده‌ای اعتقاد داشتند، رشد روز یکشنبه سکه مبنای بنیادی نداشت و افت روز دوشنبه بازگشت بازار به فضای عادی بود.

 

عوامل کاهش نوسان

در 2 روز ابتدایی هفته، قیمت دلار با افزایش نوسان مواجه شد. افزایش دامنه نوسانات، انتظارات افزایشی عده‌ای از معامله‌گران را بالا برد. با این حال، سومین روز هفته، روز دلسردی این دسته از معامله‌گران بود؛ چراکه قیمت دلار از همان ابتدای روز نشانه افزایشی خاصی را از خود نشان نداد و بیشتر در مسیر کاهشی حرکت کرد. در سومین روز هفته، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 773 تومان آغاز کرد که کاهشی 2 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز یکشنبه داشت. در ادامه روز میزان عرضه‌کنندگان دلار بیشتر شد تا قیمت از محدوده 3 هزار و 770 تومان نیز پایین رود. این در حالی بود که عده‌ای از معامله‌گران سعی داشتند با افزایش خریدهای ارزی قیمت را در محدوده 3 هزار و 770 تومان نگه دارند؛ با این حال این اتفاق رخ نداد و میزان فروش به اندازه‌ای بود که قیمت را تا نقطه 3 هزار و 764 تومان نیز پایین برد. قیمتی که در نهایت ساعت 3 بعدازظهر روز دوشنبه برای دلار ثبت شد، رقم 3 هزار و 766 تومان بود.این قیمت 9 تومان پایین‌تر از روز یکشنبه بود. درست است که قیمت بسته شده روز دوشنبه تفاوت بیشتری را نسبت به روز یکشنبه نشان می‌داد، ولی بازه نوسان در روز سوم هفته بسیار کمتر از روز یکشنبه بود. دلار روز یکشنبه چند رفت و برگشت قیمتی را تجربه کرد. این شاخص در یازدهمین روز اردیبهشت‌ماه ابتدا تا نزدیکی محدوده 3 هزار و 790 تومان بالا رفت، ولی بعد با افزایش فروش‌های ارزی در مسیر کاهشی قرار گرفت و به قیمت 3 هزار و 775 تومان رسید. در واقع، فاصله سقف و کف قیمت در روز دوشنبه کوتاه‌تر از روز یکشنبه بود. افزایش عرضه بازارساز یکی از عوامل مهم اثرگذار در افت دامنه نوسانات بود. کاهش نوسانات این ارز در کشورهای همسایه نیز در کاهش تغییرات قیمت بازار داخلی موثر بودند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز

امتداد - قیمت طلا و ارز در بازار تهران امروز با کاهش همراه شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار به کانال ۳.۳ میلیونی، سکه طرح جدید به کانال ۴۰ میلیونی و دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار داخلی نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه شده و مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از بازار ارز بیانگر خلوتی محسوس این بازار نسبت به هفته های قبل است.

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز بعد از عملیات وعده صادق و پاسخ محکم ایران به اسرائیل و ناتوانی رژیم صهیونیستی آغاز شد و در روزهای قبل نیز با وجود تلاش دلال‌ها و سفته بازان برای مقاومت در برابر ریزش بیشتر قیمت‌ها، همچنان ادامه دارد.

بازگشت آرامش به منطقه و فروکش کردن خبرهای مربوط به جنگ و درگیری به همراه خبرهای مثبت سیاسی، سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان و رفت‌و امدهای سیاسی دیگر مسئولان،  سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران، حضور پررنگ بازارساز در بازار ارز و … از مهمترین دلایل کاهش ادامه دار قیمت ارز محسوب می شوند.

قیمت دلار در روزهای نخست هفته قبل برای ساعتی به کانال ۵۰ هزار تومان هم بازگشته بود ولی در طول هفته به دلیل برخی خبرها درباره مالیات بر عایدی سرمایه و اعتصاب طلافروشان بازار وارد فاز افزایشی شد. برهمین اساس نیز دلار در بین کانال ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان در نوسان بود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که تا ۳٫۳ میلیون تومان پایین آمده بود در طول هفته بازهم به کانال ۳٫۵ میلیون رسید ولی خیلی دوام نیاورد.قیمت سکه هم تا ۴۳ میلیون تومان بالا رفته بود که آنهم دوام نداشت.

با این حال قیمت دلار از ظهر امروز باردیگر به مرز ۶۰ هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز وارد کانال ۳٫۳ میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال ۴۰ میلیون تومان شده است.

مشاهدات میدانی از بازار ارز نیز بیانگر کاهش محسوس معاملات است و برخلاف روزهای پرتنش بازار دیگر خبری از هیاهو بین دلال‌ها نیست. قیمت دلار در کف بازار به مرز ۶۰ و ۵۰ هزار تومان رسیده است؛ طبق روال سابق، برخلاف تعداد بالای فروشنده در بازار امروز هم خریدار چندانی در بازار مشاهده نمی شود. هم اکنون دلال‌ها دلار را در کانال ۵۹ هزار تومان از مردم می خرند. قیمت سکه طرح جدید نیز ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام می شود.

به گفته فعالان بازار، باتوجه به خبرهای مثبت سیاسی و حضور پرقدرت بازارساز در بازار و افزایش عرضه درهم باید در روزهای آینده شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کاهش قیمت طلا و سکه
  • قیمت سکه، طلا و ارز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟