Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اسماعیلی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در سفری که سفیر جمهوری ارمنستان به استان مرکزی در هفته جاری داشت، موضوع خواهر خواندگی این 2 شهر در نشستی مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به پتانسیل دلیجان در زمینه تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی استر، گفت: این محصولات و ظرفیت بی نظیر دلیجان در طبیعت گردی با ظرفیت هایی نظیر غارنخجیر، منطقه حفاظت شده و پایگاه حیات وحش، دهکده گردشگری جاسب، شهر تاریخی نراق در توسعه روابط دو شهر خواهر خوانده مهم و کلیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیلی افزود: سفیر ارمنستان در این سفر اعلام آمادگی برای عقد قرارداد خواهر خواندگی 2 شهر دلیجان مذکور را کرد و در آینده نزدیک نشست های مشترکی به منظور برقراری تعامل بیشتر برگزار می شود.
شهردار دلیجان افزود: این شهرانتخابی برای خواهر خواندگی با شهر دیلیجان ارمنستان هم وزنی مناسبی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، جمعیتی ، اقلیمی و اشتغال دارند.
وی اضافه کرد: پیمان خواهرخواندگی با اهداف بشر دوستانه بین شهرها صورت می گیرد و در تغییر سطح فرهنگی 2 شهر و تبادل فرهنگ‌ها نقش بسزایی دارد.
اسماعیلی گفت: اگر از فرصت خواهرخواندگی به درستی استفاده شود، می توان برای توسعه صنعت گردشگری کشور و اشتغالزایی گام های موثری برداشت.
وی بیان داشت:یکی از راهکارهای تقویت دیپلماسی شهری، خواهرخواندگی شهرهاست که زمینه را برای افزایش ارتباطات میان فرهنگ‌ها و ارتقای تعاملات انسانی میان ساکنان شهرها فراهم می‌کند.
شهردار دلیجان گفت: تفاهم، دوستی و اعتماد در سطح بین‌‌المللی و تبادل برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی به توسعه گردشگری و تجارت کمک می‌کند و روابط خواهرخواندگی اقدامی بی‌نظیر برای رشد اقتصادی است.
وی اظهار کرد: تفاهم خواهرخواندگی از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و ایجاد ارتباط متقابل ارزشمند است و نتیجه مطلوبی برای هر 2 کشور خواهد داشت.
آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان در ایران در روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت ماه جاری به اراک سفر کرد.
دیلیجان شهری در شمال ارمنستان است که در استان تاووش واقع شده‌است، این شهر منطقه ای سرسبز است که به آن سوئیس کوچک گفته می‌شود و با 13 کیلومتر وسعت 24 هزار نفر جمعیت دارد.
دلیجان از توابع استان مرکزی نیز در منتهی الیه جنوب شرقی این استان قرار دارد و فاصله آن تا شهر اراک 145 کیلومتر است.
این شهرستان از شمال به استان قم، از جنوب به شهر شاهین شهر استان اصفهان، از شرق به شهرستان کاشان و از غرب به شهرستان محلات محدود است.
شهرستان دلیجان دارای یک بخش مرکزی، 2 شهر دلیجان و نراق، چهار دهستان و 100 آبادی دارای سَکنه است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد

احمدرضا جعفری گفت: این محصولات شامل ۳۱ هزار و ۶۳۶ تن شیر خام، سه هزار و ۱۴۳ تن گوشت قرمز و ۱۱ هزار و ۱۰۰تن گوشت سفید است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۵۶۸ت تن تخم‌مرغ نیز پارسال در خمین تولید و روانه بازار شد.

رئیس جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: ۲۳۹ تن عسل از ۲۶ هزار و ۹۹۵ کندو پارسال در این شهرستان تولید شد.

جعفری اظهار کرد: پنج میلیون و ۱۰۴ هزار و ۷۱قطعه جوجه‌ریزی در ۲۲ واحد مرغداری گوشتی این شهرستان در سال گذشته انجام شد.

وی یادآور شد: در این مدت، بر توزیع ۲۸ هزار و ۶۱۰ تن خوراک دام نیز در شهرستان خمین نظارت شد.

خمین در قسمت جنوبی استان مرکزی واقع است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بوشهر ظرفیت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان را دارد
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود