Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:12:06 GMT

نسیم رونق اقتصادی در استان سمنان با تدبیر دولت یازدهم

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۷۶۱۸

نسیم رونق اقتصادی در استان سمنان با تدبیر دولت یازدهم

به گزارش ایرنا، مهمترین نتیجه برنامه های دولت یازدهم بازگشت اعتماد مردم و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای افزایش فعالیت اقتصادی به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بود و با تدبیر و خردورزی دولتمردان، ثبات و آرامش بار دیگر به آغوش جامعه به ویژه در بخش اقتصادی و تولید پیوند داده شد.
سمنان از استان های صنعتی کشور محسوب می شود، به دلیل داشتن ظرفیت های معدنی، نیروی کار تحصیل کرده، نزدیکی به مرکز کشور، قرارداشتن در چهارراه ارتباطی شمالی- جنوبی و غربی- شرقی کشور و در نتیجه سهولت تامین مواد اولیه و وجود مسیرهای ارتباطی برای انتقال و فروش تولیدات و برخورداری از زمینه های صنعتی مانند نیروگاه های انرژی برق و گاز، نیازمند توجه ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گام های صاحبان واحدهای تولیدی نیمه فعال برای دریافت تسهیلات رونق تولید بعد از برنامه دولت تدبیر و امید برای ثبت نام در سامانه بهین یاب در نگاه اول بسیار ناتوان به نظر می رسد و امیدی به بازگشت به چرخه تولید وجود نداشت و با گذر زمان این باور به بازتوانی تولید داخلی با تدبیر دولت یازدهم در کشور تقویت شد.
اگر برنامه ارایه تسهیلات رونق در سال 95 از سوی دولت تدبیر و امید اجرا نمی شد بخش قابل توجهی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان غیر فعال می شدند، زیرساخت لازم برای افزایش رونق اقتصادی با درایت دولت یازدهم در کشور ایجاد شد و در سال 96 با تدبیر کاهش نرخ بیکاری در استان زرخیز سمنان متبلور می شود.
بررسی گوشه ای از اقدامات دولت یازدهم می تواند حس خودباوری و میهن دوستی مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران را دوچندان کند و با تامل و تدبر دراین گزارش، می توان دیدگاه منتقدان دولت تدبیر و امید را تغییر داد.
**تسهیلات رونق تولید هزار و 335 شغل در بخش کشاورزی سمنان ایجاد کرد
تا پایان سال 95 حدود 549 واحد کشاورزی نیمه فعال و تعطیل 96 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند و هزار و 335 اشتغال جدید ایجاد شد.
میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در سال 94 به میزان 77 میلیارد تومان بود که در سال 95 این رقم به 235 میلیارد تومان افزایش یافت و 199 درصد رشد در این بخش رخ داد.
355 دستگاه تراکتور و کمباین در سال 95 خریداری و به بخش کشاورزی استان افزوده شد و در این سال، تولید گوشت قرمز 31 هزار تن، شیر 171 هزار تن، گوشت طیور 50 هزار تن، تخم مرغ 17 هزار تن و تولید آبزیان به 970 تن رسیده است.
تولیدات دامی در سال 94 در این استان یک میلیون و 440 هزار تن بود و در سال 95 به یک میلیون و 770 هزار تن افزایش یافت که رشدی 9.4 درصدی داشته است، تولید محصولات راهبردی کشاورزی استان در سال 94، حدود 505 هزار تن بود که در سال 95 به 672 هزار تن افزایش یافت که معادل 8.2 درصد افزایش نشان می دهد.
تولید گندم به میزان 107 هزار تن در سال 95 در برنامه بود که به 120 هزار تن افزایش یافت یعنی در سال 95 به نسبت سال 94 رشد 37 درصدی داشته است و 112 درصد در این شاخص در هدفگذاری اقتصاد مقاومتی تحقق داشتیم.
میزان تولید گندم در استان سمنان در سال 92 حدود 52 هزار تن بود و این افزایش در سال گذشته به دلیل تغییر الگوی کشت و حمایت دولت تدبیر و امید و تلاش بهره برداران بوده است، دولت یازدهم در سال 93 برای خرید گندم از کشاورزان 70 میلیارد تومان، در سال 94 به میزان 84 میلیارد تومان، و در سال 95 مبلغ 126 میلیارد تومان پرداخت کرده است.
در سال 94 میزان تولید چغندرقند استان 95 هزار تن بود که در سال 95 به 165 هزار تن افزایش یافت، دولت تدبیر و امید در این بخش در سال 93 رقم 22 میلیارد تومان، در سال 94 حدود 30 میلیارد تومان و در سال 95 به میزان 42 میلیارد تومان به کشاورزان استان سمنان پرداخت کرده است.
**ارایه تسهیلات چهارهزار و 768 میلیارد ریالی به واحد های صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان
تاکنون 768 واحد صنعتی و کشاورزی استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به مبلغ چهار هزار و 157 میلیارد ریال شدند که از این تعداد 188 واحد صنعتی به مبلغ سه هزار و 148 میلیارد ریال و 580 واحد کشاورزی به مبلغ هزار و هشت میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
در پنجاه و چهار جلسه قبلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، مشکلات 357 واحد بررسی شد که 861 مصوبه به همراه داشت، تاکنون 52 درصد مصوبات این کارگروه عملیاتی شده و 48 درصد نیز در دست اقدام است.
در قالب طرح کمک دولت تدبیر و امید برای خروج چرخه تولید کشور از رکود، تعداد 2 هزار و 549 واحد تولیدی استان سمنان در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند و پس از بررسی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، پرونده هزار و 803 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به مبلغ هشت هزار و 524 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شد
** بهره برداری از خط تولید سمند در سمنان با سرمایه گذاری بخش خصوصی
اولین خط تولیدات ایران خودرو و تولید سمند در استان سمنان با سرمایه گذاری و مدیریت بخش خصوصی، در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و عمل به سیاست های اصل 44 قانون اساسی، در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در هفده فروردین 96 در سمنان بهره برداری شد.
خط تولید سمند در سمنان با تلاش مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو و سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شد، این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بیش از یکهزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و با همکاری گروه صنعتی ایران خودرو در 2 بخش «خدمات فنی- مهندسی» و «سفارش کار» فعال و وارد چرخه اقتصادی، تولیدی و اشتغال کشور شد و با بهره برداری از گام اول این خط تولید، 150 نفر به شکل مستقیم مشغول کار خواهند شد و با راه اندازی گام های بعدی و تکمیل زنجیره تولید این مجموعه، برای بیش از یک هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
صنایع اتومبیل سازی فردا با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث شده است .
** هشت طرح راهسازی در سفر هفدهم فروردین 96 دکتر روحانی به استان سمنان به بهره برداری رسید
هشت طرح بخش راه این استان با صرف 145 میلیارد تومان اعتبار همزمان با سفر رییس جمهوری در هفدهم فروردین 96 به استان سمنان به بهره برداری رسید.
در این سفر یک دهنه پل تقاطع غیر همسطح بخش درجزین شامل سه دهانه 16 و 20 متری با اعتبار بیش از 6 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و همچنین در این روز راه اصلی شاهرود- میان دشت با احداث 92 کیلومتر راه و 58 کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی با اعتبار 70 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
طرح روکش آسفالت محور شاهرود- آزاد شهر به طول 22 کیلومتر و همچنین همچنین افتتاح و بهسازی محور شاهرود- گرگان به طول 30 کیلومتر در این سفر یکروزه به بهره برداری رسید.
افتتاح راه اصلی گرمسار- جنداب ، تعریض و بهسازی و روکش آسفالت به طول 90 کیلومتر به عنوان راه اصلی از جمله دیگر این طرح هاست که به بهره برداری رسید.
دهنه پل زیرگذر فرودگاه شاهرود و 2 دهنه 9 متری و روشنایی، تجهیزات و ایمنی به بهره برداری در این شهرستان همزمان با سفر دکتر روحانی به سمنان از طریق ویدئو کنفرانس به افتتاح شد.
** افتتاح طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان
طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان با هزینه 170 میلیارد ریال اعتبار دولتی با حضور دکتر حسن روحانی در هفدهم فروردین 96 به بهره برداری رسید.
باند پروازی این فرودگاه در طول و عرض 2 هزار و 800 متر در 45 متر ساخته شده است و 2 شولدر 7.5 متری نیز در این طرح ارزشمند استانی نصب شده است، 2 استرپاپ 45 متری ، تاکسی‌وِی و آپرون متر در 140هزار متر مربع در بهره برداری از طرح بهسازی عوامل پروازی فرودگاه سمنان عملیاتی شده است.
با افتتاح باند فرودگاه سمنان، تنها فرود هواپیماهای پهن پیکر میسر است و پرواز هواپیماهای مسافربری و مسافرت مردم با هواپیما از فرودگاه سمنان در گام بعدی اجرا می شود، در طرح جامع و برای توسعه این فرودگاه 45 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
** افتتاح قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار
قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار در قالب برنامه های سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به سمنان با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل راه آهن شهرستان گرمسار در هفدهم فروردین 96 بهره برداری شد که با بهره برداری از این طرح ملی تمهیدات لازم برای تسهیل رفت ‌و آمد مردم این شهرستان به تهران و ورامین فراهم شد.
خطوط ریلی این قطار در ایستگاه مرکزی تهران، ایستگاه شهریور، جوانمرد قصاب، ورامین و گرمسار در تردد است، طول مسیر ریلی این طرح 114 کیلومتراست و برای ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، نزدیک به 350 میلیارد تومان اعتبار برای طرح قطار حومه‌ای تهران- گرمسار هزینه شده است.
** بهره برداری از یک هزار و 756 واحد مسکن مهر در استان سمنان در سفر فروردین 96 دکتر روحانی
یک هزارو 756 واحد مسکن مهر در شهرک های مختلف استان در قالب طرح های تعاونی، گروهی، خود مالک و سه جانبه همزمان با سفر دکتر روحانی به استان سمنان به بهره برداری رسید.
یکهزار و 120 واحد از این تعداد در شهرستان شاهرود، 316 واحد در دامغان، 299 واحد در سمنان و 21 واحد در شهرستان گرمسار است، این طرح ها از محل تسهیلات بانکی و آورده های نقدی متقاضیان تامین شده است.
در سال 95 یک هزار و 250 واحد مسکونی مهر در استان سمنان تکمیل و به بهره برداری رسید و تسهیلات 300 میلیون ریالی برای خرید مسکن مهر مصوب شد و پرداخت تسهیلات در کلان شهرها با کارمزد 9 درصد، در مراکز استان ها هفت درصد و در سایر شهرستان ها چهار درصد است.
** بهره برداری از کارخانه فولاد کویر دامغان با حضور معاون اول رئیس جمهور
در سومین روز هفته دولت در تیرماه 95 کارخانه فولاد کویر دامغان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت،معدن وتجارت و شماری ازمسئولان استان سمنان به بهره برداری رسید، کارخانه فولاد کویر دامغان در زمین 100 هکتاری با 503 هزار مترمربع زیربنا و با سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریال ریالی و ارزی در 2 بخش ذوب و ریخته گری و احیا فعالیت خود را آغاز کرد و بخش نورد و احیا را در حال احداث دارد.
این کارخانه ظرفیت تولیدی بخش های ذوب و ریخته گری سالانه 300 هزار تن با اشتغالزایی 150 نفر است که با راه اندازی بخش های بعدی اشتغالزایی این واحد تا 600 نفر افزایش می یابد، برای احداث و تکمیل واحد فولاد کویر دامغان در دولت تدبیر و امید مراحلی مانند ساخت سوله ذوب به مساحت 20 هزار مترمربع، سوله انبار به مساحت 2 هزار مترمربع، سالن تاسیسات به مساحت 500 مترمربع، مخزن 5 هزار مترمکعبی بتنی برای ذخیره آب و اسکلت ساختمان اداری به مساحت 2 هزار مترمربع به انجام رسیده است.
** افتتاح شرکت آریاترانسفو با حضور معاون اول رئیس جمهوری
شرکت آریا ترانسفو شرق با ظرفیت تولید 21 هزار و 600 دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه گذاری ثابت ریالی 773 میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی 13 میلیون و 800 هزار یورو و با سرمایه در گردش 300 میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای 850 نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر در استان سمنان قرار دارد.
این واحد در زمینی به مساحت 95 هزارمترمربع و زیربنای 23 هزار مربع در سومین روز هفته دولت در تیرماه 95 با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
شرکت آریا ترانسفو قدرت با ظرفیت تولید سالانه 500 دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت با سرمایه گذاری ثابت ریالی به میزان هزار و 496 میلیارد ریال و سرمایه ارزی 18 میلیون یورو و سرمایه در گردش 850 میلیارد ریال برای 1250 نفر اشتغالزایی به همراه دارد، این واحد نیز در زمینی به مساحت 190 هزار مترمربع و زیربنای 39 هزار مترمربع قرار دارد.
** افتتاح شرکت داروسازی ثنامد گرمسار
شرکت داروسازی ثنامد گرمسار در 10 هزار و 500 هزار مترمربع زمین با زیربنای 11 هزار مترمربع در سه طبقه شامل بخش های سالن های تولید، آزمایشگاه های تخصصی، انبارها و بخش اداری، در شهرک صنعتی ایوانکی در گرمسار واقع است و راه اندازی آن حدود 6 سال طول کشیده است.
این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ثابت به میزان 300 میلیارد ریال به همراه سرمایه گذاری ارزی به میزان 17 میلیون و 233 هزار یورو و سرمایه در گردش به میزان 100 میلیارد ریال، برای 150 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.
شرکت داروسازی ثنامد گرمسار در استان سمنان تولید انواع قرص، کپسول و کپسول های ژلاتینی نرم را با ظرفیت سالانه تا 10 میلیارد عدد را در برنامه دارد.
** تجهیز پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی سمنان به سامانه آبیاری تحت فشار
پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

آفتاب‌‌نیوز :

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در رابطه با چای دبش علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، درخصوص علت سکوت وعدم واکنش از سوی نمایندگان مجلس نسبت به موضوع آقای صدیقی و اینکه آیا این مساله یکی از نتایج یکدستی قواست که اشتباهات و کم‌کاری‌ها نادیده گرفته می‌شود و در این مساله هم انتقاد و اعتراضی به این مساله مطرح نشد؟ ، گفت: در رابطه با بحث نظارتی مجلس من این انتقاد و ایراد را به مجلس یازدهم وارد می‌دانم و یکی از ایرادات پررنگ مجلس یازدهم این بود که تقریبا مجلس و دولت یکی بودند زمینه‌اش هم این بود که بیش از ۲۰۰ نفر طی نامه‌ای از آقای رییسی که رییس یک قوه دیگر بود دعوت کردند تا کاندیدای ریاست جمهوری شود و بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای پیروزی در انتخابات را به ایشان تبریک گفتند و خب این باعث شد که مجلس یازدهم در بُعد نظارتی خوب عمل نکند.

وی ادامه داد: بنده هم در این مجلس بودم و این انتقاد شامل همه ما می‌شود اگرچه که ما تلاش کردیم و در بحث‌های نظارتی کار کردیم ولی خب در مجموع شامل همه نمایندگان مجلس یازدهم می‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید بین افراد در برخوردها اختلاف قائل شویم، کسی که امام جمعه بوده یا استاندار بوده یا وزیر بوده اگر تخلفی مرتکب شده باشد برخورد با این فرد نه‌تنها نباید کمتر از دیگران باشد بلکه باید با شدت بیشتری اتفاق بیفتد چراکه هزینه اشتباه و تخلف چنین افرادی برای نظام و کشور بیشتر است و از سوی دیگر درس درس عبرتی برای دیگران و مسئولین باشد که در آینده ارتکاب به چنین تخلفات یا اشتباهاتی را تکرار نکنند.

محمودزاده تصریح کرد: من واقعا به این موضوع ایراد وارد می‌کنم که موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه‌ها مطرح شد، خودش هم پذیرفت و از مردم عذرخواهی کرد اما تا قبل از عذرخواهی و پذیرفتن خودش هیچ ورودی به این مساله نشد، در حالیکه باید به قوه قضاییه ارسال می‌شد و کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود می‌کرد و این پرونده را به قوه قضاییه معرفی می‌کرد یا تحقیق و تفحص می‌کردند که در این اتفاق از این برخورد‌های نظارتی کوتاهی شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: در رابطه با چای دبش هم علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

وی عنوان کرد: این‌ها مشکلاتی بوده که در مجلس یازدهم وجود داشته و فکر کنم در مجلس دوازدهم بدتر هم خواهد شد با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم دایره انتخاب مردم کوچک بود، یعنی رد صلاحیت زیاد بود و بعد از جناح‌های مختلف کمتر حضور داشتند و مشارکت پایین بود. این‌ها باعث می‌شود که دوباره مجلس دوازدهم یک دست‌تر از مجلس یازده شود با دولت و خیلی نزدیک باشند که این یکی از ایرادات مجالس خواهد بود چون در نهایت اگر تخلفاتی در بدنه دولت صورت گیرد چون مجلس و دولت یکی هستند مجبورند که کوتاه آمده و نادیده بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است