Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@09:00:45 GMT

سقف تعداد بیمه شدگان قالیبافی افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۸۲۰۵

سقف تعداد بیمه شدگان قالیبافی افزایش یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی در آئین افتتاح جشنواره و نمایشگاه فرش دستباف تکاب افزود: افزایش سقف قالیبافان بیمه شده به ویژه در مناطق محروم و روستاها باید در دستور کار دستگاههای متولی قرار گیرد.

وی بیان کرد: فرش دستباف و صنایع دستی یکی از محورهای توسعه تکاب است که در برنامه های اقتصاد مقاومتی نیز به آن به صورت ویژه توجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفرزاده با اشاره به اینکه تکاب بعنوان پایلوت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان انتخاب شده است، اظهار کرد: اجرایی شدن مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی زمینه ساز توسعه استان و بویژه شهرستان تکاب خواهد بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جشنواره گفت: برند فرش دستباف افشار تکاب ثبت ملی شده و مقدمات ثبت جهانی این برند نیز فراهم شده است.

جعفرصادق اسکندری افزود: برای حمایت از هنر صنعت قرش دستباف به زودی انجمن تخصص و صندوق حمایت از تولید کنندگان فرش دستباف آذربایجان غربی راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد:همچنین به منظور معرفی هرچه بیشتر فرش دستباف افشار تکاب ،هفته فرهنگی فرش تکاب با حضور تجار و بازرگانان و فعالان حوزه فرش دستباف امسال در تهران برگزار خواهد شد.

اسکندری اظهار کرد: درحال حاضر از مجموع۱۷هزار قالیباف بیمه شده در آذربایجان غربی کمتر از یک هزار نفر در تکاب فعال هستند و تلاش می کنیم تعدا قالیبافان بیمه شده در تکاب امسال افزایش یابد.

فرماندار تکاب نیز در این جشنواره گفت: تلاش می کنیم از ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان تکاب در زمینه فرش دستباف در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و اشتغال استفاده کنیم.

ایرج ثقفی افزود: با توجه به ویژگی ها و کیفیت منحصربفرد فرش دستباف افشار تکاب، معرفی این هنر- صنعت لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: باید زمینه ای فراهم شود تا فرش دستباف تکاب از رکود خارج شود.

فرماندار تکاب گفت: بهبود وضعیت تولید و صادرات فرش دستباف تکاب می تواند گام بزرگی برای ایجاد اشتغال در تکاب باشد و در این راستا بیمه قالیبافان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

ثقفی اضافه کرد: برگزاری جشنواره ملی فرش دستباف آغازی برای حرکت به سوی توسعه پایدار تکاب بر مبنای ظرفیت های محلی محسوب می شود.

مشاور جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز در این جشنواره گفت: برنامه ریزی‌های دستگاه های اجرایی برای توسعه صنعت فرش دستباف تکاب باید بر اساس توانمندسازی خرید فرش دستباف توسط اقشار مردم شکل بگیرد.

مجید فرخی افزود: تحول در حوزه فرش دستباف زمینه ساز تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در تکاب و توسعه این شهرستان بر محور تولید و اشتغال است.

وی ادامه داد: ایجاد بازار های مناسب برای عرضه فرش دستباف تکاب یکی از راهکار های توسعه و رونق این پتانسیل بالقوه تکاب است.

فرخی اظهار کرد: تامین منابع مالی برای توسعه حوزه فرش دستباف تکاب نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در این جشنواره از چند تن از فعالان عرصه فرش دستباف تکاب تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند

محمد ناصحی٬ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ، سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: برقراری تماس با افراد برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مردم کشور فقط با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می شود.

ناصحی تاکید کرد: بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو در سوء استفاده از نام بیمه سلامت باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور اضافه کرد: از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کرده و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟