Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین امروز سه شنبه خواستار توقف فوری فعالیت سامانه موشکی تاد در کره جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه با انتشار خبری فوری از درخواست چین برای توقف فوری فعالیت سامانه موشکی تاد در کره جنوبی خبر داد.

سامانه موشکی تاد از روز گذشته در کره جنوبی عملیاتی شده است.

مقامات آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که سامانه پدافند موشکی ارتش این کشور مستقر در کره جنوبیموسوم به «تاد» به قابلیت عملیاتی اولیه خود- Initial Operating Capability/ IOCC- برای دفاع در برابر موشکهای پرتاب شده از جانب کره شمالی دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقرار و عملیاتی شدن این سامانه پدافند موشکی در کره جنوبی در حالی انجام شد که مقامات پکن به طور مکرر مخالفت خود را با فعال سازی این سامانه اعلام کرده و رادار این سامانه را برای انجام عملیات جاسوسی در خاک خود قابل استفاده می دانند.

از سوی دیگر، ساکنان محلی نگران آن هستند که محل استقرار این سامانه هدف موشکهای کره شمالی قرار گیرد.

گفتنی است که رسانه های آمریکایی صبح روز شنبه (۲۹ ماه مه) گزارش دادند کهپیونگ یانگیک موشک بالستیک میان برد از نوع «کی اِن- ۱۷۷»را بطور آزمایشی پرتاب کرده است. بنا بر گزارشها، این موشک بالستیک که برایهدف قرار دادن کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد، از منطقه ای در شمال پیونگ یانگ حدود ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح شنبه به وقت محلی پرتاب شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد

به  گزارش قدس آنلاین، آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تحقیقات فوری و فراگیری را درخصوص گورهای جمعی کشف شده در نوار غزه آغاز کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، پس از کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفاء پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر حالتی از رعب و وحشت به وجود آمده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، شواهد و ادله مربوط به عملیات کشتارجمعی اشغالگران علیه غیرنظامیان به جنایت جنگی و نسل‌کشی اشاره دارد.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که طبق آمار فلسطین و سازمان ملل متحد، حدود ۱۱۲ هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نیز قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد