Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:33:05 GMT

سالانه ۱۲۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی فارغ التحصیل می شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۸۵۰۱

سالانه ۱۲۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی فارغ التحصیل می شوند

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران سالانه ۱۲۰ هزار دانشجو فارغ التحصیل می شوند که این سامانه می تواند در زمینه عرضه پژوهش کمک قابل توجهی به آنها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس علی دوستی در مراسم رونمایی از سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) که صبح امروز با حضور وزیرعلوم رونمایی شد گفت: سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) پیوندگاهی است میان درخواست کنندگان و عرضه کنندگان پژوهش کشور که افزاش بهره وری ملی را با شبکه سازی میان نیازها و پژوهش ها پی می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این سامانه در گام نخست، پیوند میان پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی را با نیازهای پژوهشی سازمان ها دنبال می کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامعه از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت ها) و عرضه پژوهش(توانمندی ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران افزود: سازمان ها می توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را با آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تامین منابع مالی، خدمات مشاوره، تامین تجهیزات و سخت افزار، تامین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند توانمندی ها و گرایش های پژوهشی خود را به همراه حمایت هایی که برای پیگیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان ها برسانند.

وی ادامه داد: ارائه فراخوان های حمایت از پایان نامه ها و رساله ها به دانشجویان، برقرای پیوند میان دانشجو و سازمان متقاضی پایان نامه و رساله در سامانه، ثبت رزومه و پیشنهاده به دست دانشجو، بیان علائق، شرایط و نیازمندی ها برای انجام پایان نامه و رساله برخی از قابلیت های نسخه یک این سامانه است.

علی دوستی ادامه داد: در اجرای آزمایشی سامانه در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، بیش از ۱۲۰۰ دانشجو و نزدیک به ۵۰ سازمان در آن نام نویسی کرده اند. سازمان عضو «ساعت» نیز نزدیک به ۴۰۰ فراخون و بیش از ۲۰۰۰عنوان پژوهش را در «ساعت» بارگذاری کرده اند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات افزود: ۳۰۰ درخواست اجرای پژوهش نیز برای نمایندگان سازمان های فعال در سامانه فرستاده شده است که سازمان ها آنها را بررسی و فرایندهای سامانه را برای آنها دنبال کرده اند.

وی ادامه داد: این سامانه بر پایه مصوبه نهم نوزدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که در اسفند ماه ۱۳۹۵ ابلاغ گردید، طراحی و راه اندازی شده است و به استناد تبصره یک این مصوبه، «دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح های پژوهشی خود، ملزم به ثبت طرحها در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش هستند.

علی دوستی افزود: سالانه ۱۲۰ هزار دانشجو فارغ التحصیل می شوند که این سامانه می تواند در زمینه عرضه پژوهش کمک قابل توجه ای به آنها داشته باشد.

هم اکنون سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) در نشانی SAAT.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، از حادثه‌خیز بودن کشور ایران و به تبع آن استان‌های کشور یاد کرد و گفت : از ۶۶ مخاطره طبیعی و ساخته دست انسان که در جهان شناسایی شده، ۴۴ مورد آن در کشور ما نیز رخ می‌دهد.

وی سیلاب، زلزله، فرونشست زمین، آتش‌سوزی، سرمازدگی، خشکسالی، رانش زمین و ریزگرد‌ها را چند مخاطره اصلی و مهم در کشور اعلام کرد که از بین آنها سیل و زلزله اهمیت دو چندانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور یاد کرد که حدود یک پنجم آنها بزرگی بیش از چهار ریشتر دارد و افزود: در برخی سال‌ها که شاهد وقوع زلزله‌های بزرگی مثل زلزله بم، زلزله کرمانشاه و... در کشور بودیم، تعداد زلزله‌های سالانه به ۲۰ هزار مورد نیز رسیده است.

نامی با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابرزلزله با توجه به فراوانی وقوع آن در کشور، اظهار کرد: باید سازه‌ها بگونه‌ای ساخته شود که در برابر زلزله‌های هشت ریشتری مقاوم باشد و اماکن حساس و حیاتی کشور نیز بتوانند در برابر زلزله‌های ۱۰ ریشتری مقاومت کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اهمیت افزایش ضریب بیمه در منازل مسکونی شهری و روستایی برای مقابله با بلایای طبیعی هم یاد کرد و با اشاره به هزینه بالای بیمه یک ساختمان مسکونی در مناطق شهری، افزود: باید به سمت راهکار‌های نوینی برویم که مردم بتوانند با هزینه کمتر منازل خود را بیمه کنند و از سوی دیگر هنگام بروز حادثه و خسارت، یک متولی مشخص برای پرداخت خسارت به آنها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ساختمان‌های دولتی نیز باید بیمه داشته باشند و بالاترین رده یک دستگاه در برابر این موضوع مسئول است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن در شکل‌گیری بحران‌ها، اظهارکرد: در این راستا، پیشگیری از وقوع بحران را در همه زمان‌ها و مکان‌ها به عنوان مهمترین اولویت در دستورکار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: طی چندسال اخیر بویژه در سالجاری، شاهد وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور بودیم که اصلا انتظار سیلاب را در آن مناطق نداشتیم که این نشان می‌دهد که وقوع بحران‌هایی مانند سیلاب مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، چرا که نظم آب و هوایی در جهان به هم ریخته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • آزادی بیان آمریکایی
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • مهمترین اخبار هشتم اردیبهشت/تعیین تکلیف عرضه اینترنتی دارو
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»