Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن شکریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نظر نهایی هیات های نظارت شهرستان‌ها و استان برای اعتراض افرادی که صلاحیت آن ها احراز نشده است، شنبه هفدهم اردیبهشت 96 اعلام خواهد شد .
وی ادامه داد: از مجموع 2 هزار و 707 نفر ثبت نام شده برای نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان تا روز شنبه نهم اردیبشهت 96، حدود 95 نفر انصراف دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: استان سمنان دارای 20 شهر است که 17 شهر این استان استان حایز شرایط شورای هفت نفره و سه شهر دارای شرایط شورای پنج نفره است و در مجموع 106 کرسی اصلی و 96 کرسی علی‌البدل در شوراهای اسلامی شهری وجود دارد که برای آن 650 نفر ثبت نام کرده اند.
شکریان اضافه کرد: استان سمنان دارای 308 روستا حایز برخورداری از شوراهای اسلامی است که 17 روستا بیش از هزار و 500 نفر جمعیت دارد و دارای شورای پنج نفره و 291 روستا دارای شورای سه نفره خواهد بود که در مجموع 958 کرسی اصلی و 633 کرسی علی‌البدل در شوراهای اسلامی روستایی وجود دارد که برای آن 2 هزار و 57 نفر ثبت نام کرده اند.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: شوراهای اسلامی شهر دوره چهارم در استان سمنان 118 عضو داشت که 6 نفر از آن ها زن و 112 نفر مرد بودند که 109 نفر آنان شامل 92.3 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی بودند و شورای روستایی 876 عضو داشت که شامل 850 مرد و 26 زن بود که 20 درصد آن ها تحصیلات دانشگاهی داشتند.
طبق سرشماری 95، استان سمنان 702 هزار و 360 نفر جمعیت دارد که 560 هزار و 520 نفر از آن جمعیت شهری و بقیه جمعیت روستایی است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
6103/7341 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  دبیری رییس شورای عالی استان‌ها در همایش بزرگداشت روز شورا در سمنان گفت: مسائل رفاهی و بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.
دبیری با اشاره به پیگیری اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری  افزود: با اقدامات برنامه ریزی شده و در حال اجرا، تمامی سازمان‌های خدماتی زیر نظر شهرداری و شورا قرار می‌گیرند.
استاندار سمنان در این همایش، با بیان اینکه سفر به روستا‌ها و مناطق کم برخوردار استان به منظور رسیدگی به مطالبات مردمی انجام شده است گفت: در این راستا از ۷۵۶ مصوبه ۵۶۵ اجرا و انجام شده است.
هاشمی ضمن بیان اینکه بودجه حوزه دهیاری به ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت، افزود: از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده هزار و ۷۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و ۳۱۰ میلیارد تومان دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۳ پرداخت شده است.
استاندار سمنان با اشاره به کمبود اب در استان تصریح کرد: انشعابات غیر مجاز و جداسازی ابیاری فضای سبز از آب شرب و مدیریت تنش ابی  پیگیری شود.
در این همایش روسا و اعضای شورای شهر روستا و شهر استان سمنان به ارائه گزارش عملکرد و مطالبات خود پرداختند هم چنین در پایان این مراسم از شورا‌های برتر استان در بخش روستا و شهری استان تجلیل شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور