Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس انتخابات بی‌باک:

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با گلایه از عملکرد نمایندگان مجلس از جمله رئیس مجلس و زنان نماینده نسبت به کاهش ۱۱ روزه مرخصی مردان در زمان تولد فرزند انتقاد کرد و گفت: در کشورهای دیگر سه ماه مرخصی می‌دهند و حتی حمایت مالی هم می‌کنند.

به گزارش بی باک، حدود دو ماه قبل؛ مصوبه ای در مجلس به تصویب رسید که به زعم کارشناسان امر، بسیار حیرت آور و تاسف‌بار بود، ولی متاسفانه با مصادف شدن ایام نوروز و همچنین در ادامه آن نزدیک شدن به انتخابات، گرد فراموشی و بی‌اهمیتی به این مصوبه عجیب پاشیده شد؛ و آن مصوبه چیزی نبود جزء کاهش مرخصی برای مردان در زمان تولد فرزندانشان، بطوریکه به گفته فرشته روح افزا - معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده قرار بود مرخصی مردان در زمان تولد فرزند دو هفته تعیین شود ولی در اقدامی غیرکارشناسی به سه روز کاهش یافت!.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرخصی تشویقی مردان در زمان تولد فرزند 11 روز کاهش یافت

در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (چهارشنبه 11 اسفند 95) در جریان بررسی مواد ارجاعی برنامه ششم توسعه از سوی شورای نگهبان، از مجموع 200 نماینده حاضر، با 113 رای موافق،‌ 48 رای مخالف و 3 رای ممتنع بند (ب) ماده 118 این لایحه را تصویب کردند.

طبق بند (ب) ماده 118 لایحه برنامه ششم توسعه، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون برنامه ششم، کلیه مردان شاغل در قوای 3 گانه، بخش‌های دولتی و عمومی غیردولتی که صاحب فرزند می‌شوند از 3 روز مرخصی تشویقی برخوردار می‌گردند.

طبق برنامه پنجم توسعه که هم‌اکنون نیز در حال اجراست، مرخصی تشویقی برای مردانی که صاحب فرزند می‌شوند 14 روز بوده که طبق قانون برنامه ششم به 3 روز کاهش یافت.

در این رابطه فرشته روح افزا - معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس، علی الخصوص زنان نماینده و همچنین رئیس مجلس که مرخصی مردان در زمان تولد فرزندشان را به لطیفه گرفته بود و در صحن مجلس می‌خندید، به تسنیم اظهار داشت: واقعاً تاسف بار است که مرخصی مردان در ایامی که باید حتما در کنار همسر و فرزندشان باشد اینگونه کاهش یافته است، در حالیکه باید مرخصی مردان در زمان تولد فرزندشان باید دو هفته باشد زیرا در برخی کشورها حتی سه ماه مرخصی می‌دهند ولی در مجلس کشورمان به سه روز کاهش می‌دهند.

وی ادامه داد: واقعاً وقتی فرزندی به دنیا می آید در ایران هیچ حمایتی از مادر و فرزند و پدر خانواده از نظر حمایت های روحی و روانی نمی شود و حمایت مالی نیز پیشکش، در حالیکه در کشورهای دیگر از نظر تغذیه ای و پوشاک فرزند تازه متولد شده حمایت‌های ویژه ای صورت می‌پذیرد و حتی درباره تغذیه شخص مادر که باید به فرزندش شیر دهد حمایت تغذیه ای صورت می‌پذیرد که در کشور ما هیچکدام از این حمایت نیست و حال تنها حمایت معنوی که همان مرخصی مردان نیز بود به شدت کاهش دادند.

روح افزا با گلایه از خنده‌های رئیس مجلس که عنوان مرخصی زایمان مردان را به لطیفه گرفته بود و صحن مجلس را به فضای جوک و خنده تبدیل کرده بود، عنوان کرد: بنده با این عنوان مخالفم و باید عنوان آن به مرخصی مردان در زمان تولد فرزند تغییر کند، و واقعاً این سئوال را باید از نمایندگان مجلس علی الخصوص زنان نماینده پرسید که چرا در زمان تصویب برای کاهش مرخصی مردان واکنشی نشان ندادند و دنبال لایحه خشونت هستند.

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده ادامه داد: امروز دیگر یک زن که فرزندی به دنیا می‌آورد نمی‌تواند به مانند گذشته از حمایت‌های مادر خود یا مادر شوهر یا خواهران و اقوام دیگر فامیل برخوردار شود و یا حداقل بسیار کمتر می‌تواند از این حمایت‌ها برخوردار شود و حتی اگر هم چنین حمایت‌های باشد هیچکدام جای حضور همسرش را پر نمی‌کند تا مورد حمایت روحی و روانی قرار گیرد و جای تعجب است که نمایندگان مجلس سه روز مرخصی در چنین شرایطی برای مردان لحاظ کردند چون اگر این سه روز هم نباشد مردم خودشان در زمان تولد فرزندشان می‌توانند به صورت مستقل مرخصی بگیرند.

روح افزا تصریح کرد: جای سئوال است کجای چنین مصوباتی در مجلس، نشان از پیگیری و پشتیبانی از سیاست‌های جمعیتی رهبر معظم انقلاب است، و عاجزانه از شورای نگهبان تقاضا داریم این مصوبه را رد کند، زیرا نه تنها هیچ حمایت روحی از خانواده ها نمی شود بلکه روزهای پر استرسی برای خانواده های ایرانی پیش‌بینی می‌شود زیرا وقتی این مصوبه رسمی شود کارفرمایان مجبور هستند به قانون عمل کنند و پدر یک خانواده در زمان تولد فرزندش دچار مشکلات عدیده‌ای برای حضور همزمان در خانه و محل کار پیدا خواهد کرد که این مسئله تاثیر بسیار منفی بر مادر و نوزاد خواهد داشت.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر این نقد را وارد می‌کنند که این تعداد مرخصی باعث می‌شود، افراد بر سر کار حاضر نشوند و مشکلاتی در امور ادرات و ... ایجاد می‌شود؛ باید پرسید چطور این تعداد تعطیلی در کشور وجود دارد، ولی نباید از خانواده حمایت روحی و معنوی کرد، و وقتی دولت‌ها حمایت‌های مادی از خانواده‌ها نمی‌کنند، این تعداد مرخصی تنها حمایت اندک از خانواده‌ها بود.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)




منبع:پیج radiorezaa

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آوازخوانی عاشقانه و تماشایی بهرام افشاری (فیلم) سکانسی دیگر از بازی "بهرام افشاری" در فیلم فسیل (فیلم) سکانس خنده‌دار از فیلم سینمایی فسیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • تهران میزبان مسابقات دارت قهرمانی کارگران کشور
  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • به احترام «معلم» برپا ...
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور