Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به کاهش تورم در دولت یازدهم تصریح کرد: تورم 40 درصدی کشور، در دولت یازدهم مهار شده و به زیر 10 درصد آمد و کسانی که خود را مدعی ارزش ها و انقلابی می دانند،بگویند کدام یک از سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را در گذشته اجرا کرده اند؟ حجت الاسلام مجید انصاری در مراسم گرامیداشت مقام معلم در مصلی شهر کرمان اظهار کرد: معجزه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از جنس طبیعت نیست، زیرا امت آخرالزمان مراحل تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مکتب پیامبران پیشین طی کرده و امت تحصیلات عالیه است و بشریت در این دوره به نقطه بلوغ اندیشه و فکر رسیده لذا معجزه پیامبر ما از جنس معجزه معلمان است و نخستین فرمانی که دریافت می کند، خواندن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه خداوند در آغاز بعثت، خود را به دو صفت آفریدگار و کسی که تعلیم می دهد، معرفی می‌کند، اظهار کرد: باید به این نکات توجه کرد که خداوند خودش را با صفت کاری معرفی می کند که کار روزانه و دوران خدمت معلمان است ضمن آنکه ساحت معلمی و تعلیم و تربیت ساحتی است که امیرمومنان علیه السلام درباره این ساحت با نهایت تواضع سخن می گویند که «هرکس حرفی به من بیاموزد، مرا بنده خویش کرده است».

انصاری در ادامه به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران این روزها هم در معرض تخریب رسانه های همیشه معاند دشمنان و از سوی دیگر، درگیر سودای غیراخلاقی و در معرض تخریب تبلیغاتی از سوی برخی در داخل قرار دارد.

معاون رییس جمهور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبلیغات و اعلام برنامه ها توسط نامزدهای انتخاباتی گفت: متاسفانه این خواسته مقام معظم رهبری محقق نشده و امروز از سوی برخی مسائلی ترسیم می شود که اگر کسی در ایران نباشد، تصور می کند ایران به مراتب عقب مانده تر از کشور افغانستان در همه زمینه هاست.

وی افزود: متاسفانه عده ای یک تابلوی سیاه از فقر، فساد و ویرانی مطلق و تصویری از کشور و ملتی ناامید و درگیر سیاهی و پلیدی ها نشان می دهند و حال جای سوال دارد که انصافا آیا چهره ایران این است؟

انصاری تصریح کرد: خدمات بسیاری در نظام اسلامی و همچنین توسط دولت تدبیر و امید در ایران و در استان کرمان صورت گرفته که ارتقاء آموزش و پرورش، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، توسعه اشتغال پایدار و مراکز اقتصادی، رفع محرومیت از روستاها، مدیریت بحران آب و ... از جمله این اقداماتی است که قابل رویت است.

وی اظهار کرد: این مسائل به معنی اکتفا کردن به وضع موجود نیست و اینکه مشکلات را نبینیم، نیست بلکه می گوییم مشکلات امروز کمتر شده و در آینده باید به طور کامل برطرف شود.

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت در حوزه مسائل فرهنگی و آموزشی با نقشه راه روشن به میدان آمده، گفت: بین آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور یک گسست تاریخی بود، ضمن آنکه بین آموزش نظری و مهارت عملی دره عمیقی قرار گرفته و بین دانشگاه ها و مراکز صنعتی و فناوری فاصله ای طولانی بوده که با سرمایه گذاری عظیمی که نظام بعد از انقلاب در حوزه آموزش به معنای عام انجام داده، در میدان عمل و تاثیر در اقتصاد ملی و تولیدناخالص داخلی کم بوده است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با درک این واقعیت، در آغاز نقشه راهی برای کل نظام آموزشی کشور تهیه کرده همچنان که برای مشکلات ساختاری حوزه اقتصاد نقشه راه تهیه شد.

انصاری با بیان اینکه تمام مطالبات فرهنگیان که از سال 89 تا 92 متراکم شده بود، در این دولت مدیریت شد و پاداش پایان خدمت سال 95 طی دو روز اخیر تسویه شده است، تصریح کرد: ما معتقدیم دغدغه معیشتی معلمان باید برطرف شود ، در این دولت با اینکه پولی نداشتیم، توانستیم متوسط حقوق معلمان را از یک میلیون و 200 هزار تومان در سال 92 به 2 میلیون و 700 هزار تومان افزایش دهیم.

انصاری با اشاره به کاهش تورم در دولت یازدهم بیان کرد: تورم در کشور مهار شده و به زیر 10 درصد آمد و کسانی که خود را مدعی ارزش ها و انقلاب می دانند، بگویند کدام یک از سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را در گذشته اجرا کرده اند؟

معاون رییس جمهور اظهار کرد: دولت یازدهم مفتخر است به اینکه در عمل پایبند به اجرای دستورات مقام معظم رهبری است و محورهای کلیدی فرمان اقتصاد مقاومتی را متحول کرده ایم.

وی افزود: این دولت در سال گذشته کشور را در تولید گندم خودکفا کرده و جزو صادرکنندگان گندم قرار گرفت و 10 هزار میلیارد تومان بیش از سال 92 در خرید گندم خرج کرده ایم.

انصاری گفت: پروژه پالایشگاه خلیج فارس سال 88 کلنگ خورد و تا این دولت 40 درصد پیشرفت داشت اما دولت یازدهم کار را به اتمام رسانده و با اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون دلار این پروژه به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: در دوره های قبلی برنامه های رییس جمهور تا روز قبل از انتخابات به عنوان دولت مستقر پخش می شد، اما سخنرانی رییس جمهور و وزیر نفت در افتتاح پالایشگاه به بهانه تبلیغات بودن پخش نشد.

انصاری بیان کرد: 21 هزار تخت بیمارستانی در این دولت ایجاد شده و هزینه پرداختی مردم از جیبشان بابت درمان کاهش یافته و در روستاها به سه درصد رسیده است.

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اینکه برخی می گویند سن اعضای کابینه دولت بالاست، گفت: شیخ الوزرای ما آقای نعمت زاده است که از اولین دولت جمهوری اسلامی وزیر بوده و اکنون نیز مشغول به کار است و چهار وزارتخانه ادغام شده به ایشان سپرده شده است.

وی افزود: سال گذشته 21 هزار واحد صنعتی نیمه تعطیل و تعطیل شده و به ارث مانده از دولت قبل به وسیله همین وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت با 17 هزار ملیارد تومان به چرخه فعالیت برگشت و در این دولت طراز تجاری ما در سال گذشته مثبت و صادرات غیرنفتی ما یک میلیارد دلار بیش از واردات شد.

انصاری تصریح کرد: میزان قاچاق کالا در این دولت 12 هزار میلیارد دلار کم شده اما متاسفانه هنوز برخی می گویند این دولت با قاچاق مبارزه نکرده است.

وی بیان کرد: این دولت به فهم مردم و شعور ملت احترام می گذارد و کارهای عوام فریبی نمی کند. می گویند چرا این روزها طرح افتتاح می کنید؟ می گوییم در این دولت سرمایه گذاری شده و اکنون زمان افتتاح طرح هاست.

معاون رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در سیاست خارجی گفت: در کارزار سیاست خارجی مانند فرماندهان سپاه اسلام که در جبهه برنامه ریزی می کردند که خاک ایران را از اشغال عراق دربیاورند، ظریف و همکارانش 18 ماه دفاع کردند که اقتصاد ایران را از اشغال امریکا و صهیونیست آزاد کنند، حال می گویید برجام یعنی هیچ.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند«با حضور مردم سایه جنگ از کشور ما برداشته شد» افزود: بله ملت ایران با انتخاب دولت تدبیر و امید موجب این امر شدند و وزیر امور خارجه کشورمان مانند یک قهرمان در برابر طرف مقابل مقاومت کرد.

انصاری تصریح کرد: دولت انقلابی یعنی دولتی که کشور را به خودکفایی در گندم رسانده و 700 هزار شغل خالص ایجاد کرده، در حالی که در گذشته میانگین شغل در سال 14 هزار مورد بوده است.

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه دولت انقلابی یعنی اینکه در سه سال و نیم گذشته در استان کرمان یک معلم بازداشت نشده است، گفت: نزدیک به 2 هزار و 900 شرکت دانش بنیان در این دولت تاسیس شده و گردش مالی این شرکت ها در سال قبل بیش از 12 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: این دولت زیرساخت ها را انجام داده و ریل گذاری ها صورت گرفته، تحریم های فلج کننده برداشته شده و بدعهدی های امریکا را هم پاسخ خواهیم داد.

انصاری ادامه داد: ما در تشکیلات ریاست جمهوری ایستادیم و یک میلیارد و 700 میلیون دلار اموال غارت شده این ملت را برگرداندیم. حال جای سوال است که این مبارزه با امریکا نیست؟

وی با بیان اینکه دشمنان جامعه خمود و مایوس را می خواهند، اظهار کرد: انتظار می رود در روزهای پیش رو که در یک پیچ تاریخی و فرصت استثنایی برای کشور قرار داریم، همه تلاش کنیم که در روز انتخابات حتی یک نفر در خانه نماند و کنار صندوق های رای حضور یابیم که خواست امام و رهبری و لازمه استحکام نظام جمهوری اسلامی است.

معاون رییس جمهور در پایان گفت: نباید به ولی فقیه ظلم کنیم، زیرا نشان دادن چهره فقیر و سیاه از کشور و نظامی که در راس آن ولایت فقیه است، ظلم است.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته

ابوالفضل طهماسبی رئیس بسیج سازندگی مستضعفین درنشست خبری نخستین گردهمایی گروه های مردمی و جهادی در بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی با مشارکت بسیج مستضعفین گفت: بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور با مشارکت مردمی و گروه های بسیجی ساخته شده است‌.

وی افزود: ۱۲۳۸ روستا را از طریق گروه های جهادی در آبرسانی کرده ایم  و امسال در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی( ع ) اقدامات خوبی را در حوزه نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی انجام دادیم.

او بیان کرد:  از طریق گروه های جهادی  ۱۷۰۰ کیلومتر راه روستایی را احداث کرده ایم که این اقدام از محل سهمیه‌ قیری که اختصاص یافته است ساخته می شود و ما سعی داریم با استفاده  از ظرفیت گروه های جهادی با تمام قوا در بخش های مختلف حضور  داشته باشیم.

طهماسبی افزود: در حوزه آبخیزداری ۸۳۴ پروژه آبخیزداری داشته ایم. همچنین در حوزه بازآفرینی شهری طرح کرامت را  اجرا کرده ایم. در سال ۱۴۰۲،  ۲۰ هزار و ۲۶۲ پروژه با مشارکت ۱۰ گروه جهادی اجرا کردیم و در این حوزه هم با همکاری وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده ایم  که این اقدام را اجرا کنیم. ۶۰ هزار  گروه جهادی در کشور  داریم که  ۵۱ هزار گروه جهادی از این تعدا  شناسنامه دار هستند . در ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه  تفاهم نامه  هایی با بنیاد مسکن،  سازمان راهداری و بازآفرینی شهری را منعقد خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است