Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@21:12:08 GMT

اعلام جزئیات برپایی مرحله استانی آزمون «ترنم وحی»

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۰۲۶۷

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری مؤسسه مهد قرآن، محسن خیری، سرپرست امور استان‌ها مؤسسه مهد قرآن، گفت: مرحله استانی نهمین دوره آزمون حفظ کل قرآن «ترنم وحی» به صورت همزمان، پنج‌شنبه، 14 اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: 100 سؤال در حوزه ترجمه و تدبر قرآن به صورت تستی و تشریحی از کل قرآن کریم استخراج شده که این آزمون از ساعت 15 با حضور و نظارت مستقیم مدیران مهد قرآن به مدت 120 دقیقه انجام می‌شود و بخش شفاهی حفظ کل قرآن با برنامه‌ریزی توسط مدیران دفاتر استانی و کانون‌های شهرستان‌ها از روز آزمون تا 20 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست امور استان‌های مهد قرآن یادآور شد: پاسخنامه‌های آزمون کتبی و فرم‌های داوری و فایل صوتی آزمون شفاهی حافظان کل برای بررسی نهایی و تأیید به دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن ارسال می‌شود که پس از بررسی اسامی نفرات پذیرفته‌شده برای شرکت در مرحله کشوری معرفی می‌شوند.
وی عنوان کرد: مرحله نهایی و کشوری نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر ویژه حافظان کل عضو مهد قرآن از سراسر کشور مرداد‌ماه امسال برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، در مرحله استانی تعداد 380 حافظ کل از دفاتر مهد قرآن استان‌های یزد، قزوین، تهران، مرکزی، کرمان، زنجان، اصفهان، سمنان، خوزستان، گیلان، مازندران، فارس، خراسان رضوی، لرستان، خراسان شمالی، قم، همدان و آذربایجان شرقی برای شرکت در مرحله مقدماتی(استانی) نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر شرکت کرده‌اند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد

مرحله کتبی نوزدهمین دوره آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن، همزمان با سراسر کشور، در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از مشهد، مهدی رمضانی در جمع خبرنگاران در خصوص آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان ‌قرآن اظهارداشت: در این دوره از آزمون 1618 داوطلب شامل 488 نفر از برادران و 1130 نفر از خواهران در شهر‌های مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، کاشمر، سبزوار و خواف، در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن در استان خراسان رضوی به رقابت پرداختند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: داوطلبانی که 80 درصد امتیاز آزمون در مرحله کتبی را کسب کنند، مجاز به شرکت در مرحله شفاهی آزمون خواهد بود که در این مرحله و به صورت حضوری، مواردی از قبیل حسن حفظ، صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتدا، مورد سنجش اساتید قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تعداد افرادی نکه در 2 بخش کتبی و شفاهی آزمون پذیرفته شده و موفق به دریافت مدرک حفظ قرآن شدند نیز هر سال افزایش داشته و از 11 نفر در سال 1385 به 133 نفر در سال 1402 رسیده است.

وی تاکیدکرد : این آزمون از سال 1385 برگزار می‌شود و تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون نیز هر سال در مقایسه با سال پیش از آن افزایش یافته است. برای نمونه، آزمون سال گذشته در استان خراسان رضوی با حضور 1167 نفر برگزار شد و تعداد شرکت‌کنندگان در سال جاری با حدود 40 درصد افزایش به 1618 نفر رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • برگزاری آزمون حفظ قرآن در خرمشهر
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک حافظان قرآن در خرمشهر
  • آزمون ارزیابی تخصصی حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • آزمون مدرک تخصصی قرآن کریم در استان سمنان برگزار شد
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • برپایی نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن