Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:47:44 GMT

نقشه کشوری توسعه خوشه های صنایع دستی شناسایی و تهیه شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۰۲۹۱

نقشه کشوری توسعه خوشه های صنایع دستی شناسایی و تهیه شود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، این تفاهم نامه برای ایجاد و گسترش همفکری و همکاری های آموزشی- پژوهشی در زمینه توسعه خوشه ها و شبکه های صنایع دستی در سطح استان ها بین «علی یزدانی» معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و «بهمن نامور مطلق» معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این تفاهم، توسعه فرهنگ سازی و نشر دانش تئوریک آشنایی با مبانی و اصول خوشه سازی و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت تخصصی و عمومی در زمینه خوشه سازی در دستور کار دو مجموعه قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران در این مراسم با تاکید بر شناسایی و تهیه نقشه کشوری توسعه خوشه های صنایع دستی، گفت: با همکاری دو مجموعه می توان در زمینه اولویت بندی گرایش مختلف رشته های شاخص صنایع دستی در سطح کشور که قابلیت توسعه از طریق الگوی توسعه خوشه ای را دارا هستند، اقدام های مناسبی انجام داد.
یزدانی، شناسایی و بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب برای از بین بردن موانع توسعه خوشه های صنایع دستی را از دیگر مفاد این تفاهم نامه برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم نامه مقررشده با بررسی های مشترک منطقه ای و ملی نسبت به شناسایی سرمایه‌گذاران، سمن ها (سازمانهای مردم نهاد) و تولیدکنندگان فعال که حاضر به مشارکت در شکل گیری خوشه ها باشند، اقدام شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم، اجرای این تفاهم نامه را در بهبود وضعیت صنایع دستی کشور موثر برشمرد و خواستار افزایش همکاری ها در این زمینه شد.
برپایه این تفاهم نامه، ایجاد بانک اطلاعات جامع از خبرگان، نوآوران و مبتکران عرصه خوشه های صنایع دستی کشور و فراهم کردن بستر لازم به منظور استقرار واحدهای تولیدی صنایع دستی در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی در دستور کار دو طرف قرار گرفت.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام** 3065 *1579* تنظیم کننده: محمد ملک دار ** انتشاردهنده:مرضیه فاتحی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند

به گزارش صدای ایران، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار‌های جداگانه با مقامات و همتان خود در کشور‌های عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول