Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرسرتیپ دوم ستاد جمشید فولادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا، در پاسخ به این سئوال که مهم ترین دستاوردها و نتایج سازمان تربیت بدنی ارتش در سال 95 چه بود، افزود: یکی از بهترین دستاوردهای این سازمان در سال گذشته در بحث ورزش سربازی بود؛ که اکنون به فضل خدا ورزش سربازی با پرسنل وظیفه آجا در پادگان ها و امکان نظامی عجین شده به طوری که سربازان ولایت در نیروهای چهارگانه ارتش هر صبح با آغاز ساعت خدمتی خود در پادگان های نظامی ارتش یک ساعت ورزش صبحگاهی را در برنامه کاری خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سازمان تربیت بدنی ارتش در سال 95، دوازده مسابقه در رشته های مختلف ورزشی در سطح ورزشکاران ارتشی و سایر نیروهای مسلح برگزار کرد که از این 12 رشته سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در 8 رشته مقام قهرمانی، در 2 رشته مقام دومی و در 2 رشته را کسب کردند.
رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش با بیان اینکه باید در بحث توسعه ورزش به سربازان در حال خدمت در نیروهای مسلح رسیدگی بیشتری شود و استعدادهای آنان شناسایی شود، توضیح داد: تنها محیطی که می تواند در امکان نظامی و پادگان ها موجب افزایش نشاط و کارایی سربازان شود، محیط های ورزشی است که ما به تمامی مجموعه های ارتش در نیروهای چهارگانه این موضوع را ابلاغ کرده ایم و به تمامی یگان ها نیز دستور داده ایم که بهره برداری صحیح از امکان ورزشی را در ساعت های بعدازظهر و فراغت پرسنل وظیفه در دستور کار خود قرار دهند.
امیرسرتیپ دوم فولادی اضافه کرد، در سال 95، ما بحث ورزش سربازی را در دستور کار سازمان تربیت بدنی ارتش قرار دادیم و مسابقات و برنامه های ورزشی خود را در بعد ورزش های همگانی و سربازی پیگیری کردیم و می توانیم به صراحت اعلام کنیم که مهم ترین برنامه ما در تربیت بدنی ارتش اجرا و برگزاری مراسم ورزش های همگانی، سربازی و ورزش صبحگاهی در تمامی بخش های مرتبط با ارتش در اقصی نقاط کشور بود که در این راستا دستورالعملی به امضای فرماندهی کل ارتش صادر و به تمامی یگان های آجا ابلاغ شد که تمامی پرسنل کادر و وظیفه از ساعت 7 تا 8 صبح به جز روزهایی که برنامه های عقیدتی و سیاسی(کلاس های آموزش قرآن یا زیارت روح بخش عاشورا) یا صبحگاه های عمومی ندارند، با لباس های ورزشی در ورزش صبحگاهی شرکت کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در جامعه ای که با آن در ارتباط هستیم، فقط جامعه سربازان و پرسنل پایور در آن حضور ندارند، گفت: در این جامعه ما با یک قشر بسیار عظیم به نام خانواده های پرسنل کادر ارتش نیز ارتباط داریم که اگر هر کدام از این پرسنل نظامی دو فرزند داشته باشند و اگر به طور مثال این افراد 100هزار نفر باشند با احتساب دو فرزند و همسرشان، این رقم به 400 هزار نفر می رسد که فعال کردن خانواده ها هم در امر ورزش یکی از برنامه های مهم کاری این سازمان به عنوان جامعه هدف در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: توسعه و گسترش ورزش پیشکسوتان، جانبازان و دانشجویان و دانشگاه های آجا نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد که می توان در این خصوص عنوان کرد، پیکره و اسکلت اصلی ورزش ارتش از داخل دانشگاه های افسری شکل می گیرد چرا که دانشجویان حاضر در این دانشگاه ها باید به عنوان پرسنل کادری، 30 سال را در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کنند.
وی از ارائه سایر برنامه های متنوع ورزشی از جمله پیاده روی، کوهپیمایی و کوهنوردی و نظایر آن برای پرسنل ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران و خانواده های آنان خبر داد و گفت: این برنامه ها به منظور توسعه فرهنگ ورزش همگانی در سطح ارتش در دستور کار این سازمان قرار گرفته و اجرا می شود.
امیر سرتیپ دوم فولادی در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه باید از حمایت خیلی خوب هیات رئیسه ارتش به ویژه فرمانده کل ارتش و سایر فرماندهان و مسئولان آجا در اهتمام به امر ورزش تشکر ویژه ای داشته باشم، گفت: هیات رئیسه ارتش به این موضوع که چقدر کارهای این سازمان در توسعه ورزش در آجا مفید و موثر بوده به خوبی آگاهی دارند و به صورت دائم در حال حمایت و هماهنگی امور مربوط به ورزش در ارتش هستند.
رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه برنامه هایی برای توسعه و تقویت ورزش قهرمانی در سطح نیروهای چهارگانه ارتش دارید، اظهار کرد: در واقع می توانم بگویم که دغدغه اصلی ما در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای است، یعنی ما 39 رشته ورزشی فعال را به عنوان هیات های ورزشی داریم که تمامی این هیات ها یک مسئول و یک ساختار مشخص دارند که به فدراسیون های مختلف ورزشی معرفی شده اند و رئیس هیات های ورزشی ارتش با روسای فدراسیون های مختلف در ارتباط هستند و در راستای توسعه ورزش قهرمانی گام بر می دارند.
وی اضافه کرد: در ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیت سیاستگزاری ورزش های قهرمانی و حرفه ای برعهده هیات های ورزشی گذاشته شده که کار این هیات ها این است که در آن رشته های ورزشی به خصوص برنامه ریزی کرده و مربی، داور و ورزشکار را تولید و تربیت کنند.
رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش یادآور شد، هم اکنون ارتش در حوزه قهرمانی و حرفه ای دارای تیم های باشگاهی نیروی زمینی، ملوان، رعد و عقاب است که همه این باشگاه های فرهنگی ورزشی، تمامی فعالیت هایشان در راستا توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی در پایان گفت: ما سربازان قهرمان و ورزشکار را خیلی دوست داریم، اما برخی از این جوانان برومند و ورزشکار نمی دانند که از چه کانالی باید برای ارتباط با سازمان تربیت بدنی ارتش وارد شوند و برای ادامه فعالیت های قهرمانی و حرفه ای، خود را به این سازمان معرفی کنند تا از قهرمانی جا نمانند.
امیر سرتیپ دوم فولادی تصریح کرد، تمام تلاش من به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش این است که ورزشکاران و قهرمانان مشمول یا در حال خدمت در نیروهای مسلح را جذب کنیم و از تمامی ورزشکاران دارای شرایط یادشده در خواست می کنیم که برای حضور در تیم های ورزشی ارتش خود را به این سازمان معرفی کنند.
اجتمام(1)**7029** خبرنگار: فرهاد شرف پور
* آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم تر در آینده و ورزش های قدرتی و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: راه‌های افزایش قد در دوران نوجوانی

اگر حجم ورزش بیش از توان فرد باشد، ابتدا دچار خستگی تمرینی می‌شود. متغیرهای تکرار، زمان و شدت، حجم ورزش را تعیین می‌کنند و در صورتی که حجم زیاد در طول زمان ادامه یابد، فرد وارد مرحله بیش‌تمرینی و تغییرات هورمونی ناشی از آن و تاخیر رشد شود.

از سوی دیگر در برخی ورزش‌ها به ویژه ورزش‌های دارای دسته‌بندی وزنی یا ورزش‌های استقامتی یا ورزش‌هایی که زیبایی حرکات و نظر داوران و شکل بدنی ممکن است در امتیازدهی موثر باشند، تمایل ورزشکاران به کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن بیش‌تر است. بدین ترتیب، ورزشکاران ممکن است دچار کمبود نسبی انرژی شوند. این وضعیت در ابتدا در بانوان ورزشکار با عنوان سه گانه بانوان ورزشکار (اختلالات خورد و خوراک- آمنوره- پوکی استخوان) معرفی و در مشاهدات و مطالعات بعدی مشخص شد که تاثیرات کمبود انرژی، خیلی فراتر از این مثلث بوده و تغییرات هورمونی و عوارض آن در پسران هم قابل رویت است. بنابراین، نام آن به سندروم کمبود نسبی انرژی تغییر یافت و بدیهی است در ورزشکارانی که دچار این مشکل می شوند، رشد و بلوغ دچار اختلال می‌شود.

بر اساس این مطلب که از سوی لاله حاکمی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار قرار گرفته، آمده است: افرادی که بیش از اندازه ورزش می‌کنند و به اندازه ورزش مواد غذایی دریافت نمی‌کنند، غیر از بحث کمبود انرژی نسبی، دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند و بدیهی است کمبود ریزمغذی ها و درشت مغذی ها می‌توانند در رشد اختلال ایجاد کنند.

در ورزشکاران در حال رشد که صفحات رشد باز و فعال هستند، وارد آمدن ضربات مکرر یا ضربه ناگهانی شدید ممکن است به این صفحات آسیب رسانده و متعاقب آن رشد طولی استخوان دچار مشکل شود. برخی فعالیت‌ها مثل پریدن از ارتفاع بالا روی سطوح سخت می‌تواند به صفحات رشد آسیب برساند و سطوح جاذب ضربه مثل تشک‌های فرود، ضربه وارد شده را به اندام بر نمی‌گردانند اما فرود روی سطوح غیرجاذب موجب بازگشت نیرو به مفاصل و آسیب صفحات رشد می‌شود.

در بلوغ جسمی، عمدتا تمرکز بر هورمون‌های جنسی و برای شروع عادت ماهیانه نیاز به سطح مشخصی از درصد چربی بدن است. چربی‌های بدن، حاوی آروماتاز هورمون‌های جنسی بوده و تبدیل استروئیدهای مردانه را تسریع می‌کنند. ورزش، موجب کنترل وزن و درصد چربی بدن شده و از بلوغ زودرس جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه صفحات رشد به دنبال بلوغ بسته می‌شوند، ممکن است در بلوغ زودرس ابتدا یک رشد جهشی نسبت به همسالان دیده شود اما در نهایت، قد این افراد کوتاه‌تر خواهد ماند. این مشکلی است که در مصرف استروئیدهای آنابولیک در سنین نوجوانی نیز اتفاق می افتد. همان طور که می‌دانید، استروئیدهای آنابولیک از دسته S۱ در لیست ممنوعه دوپینگ قرار دارند و علاوه بر تاثیرات گوناگون مخرب دیگر، این داروها موجب بلوغ زودرس و بسته شدن زودرس صفحات رشد در نوجوانان و کوتاه ماندن قد در بزرگسالی می شوند.

بدیهی است که برای بلوغ اجتماعی و روانی، ارتباطاتی که در ورزش تشکیل می شود از یک سو و احساس عزت و اعتماد به نفسی که فعالیت‌های ورزشی به ارمغان می‌آورد از سوی دیگر، بالندگی و بلوغ را تسهیل می‌کند و مراقبت سازمانی و خانوادگی، آموزش مهارت «نه گفتن» و هدایت ورزشکاران نوجوان به محیطی عاری از دارو و دوپینگ از اصول پیشگیری از صدمات اجتماعی در دوران بلوغ است و محیط های ورزشی از این مهم مستثنا نیست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228724 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه سازمان لیگ