Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حیدرعلی عابدی پیش از ظهر امروز در مناظره‌ای اقتصادی با حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی اظهار کرد: در بحث اقتصادی باید کلان‌نگری کرد و خردنگری باعث رکود اقتصادی و ورشکستگی کارخانجات است.

وی افزود: دولت یازدهم در کنترل نرخ ارز و تورم بسیار خوب عمل کرده ولی برخی امور در دست دولت نیست، دولت بعدی باید تلاش کند تا علی‌رغم کنترل تورم قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار تورمی کنونی نشان‌دهنده این نیست که مردم فقط در خرید گوشت و نان و اقلامی مصرفی نظیر آن کاهش قیمت را احساس کنند، بلکه در خرید دیگر لوازم کاهش نرخ تورم خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید به مردم واقعیات را بگوییم، خاطرنشان کرد: تورم کاهش پیدا کرده‌ و دولت یازدهم از طرق دیگری هزینه‌های زندگی مردم را کاهش داده است؛ برای آنکه از رکود اقتصادی خارج شویم باید با کنترل تورم و کنترل نقدینگی برنامه‌های کوتاه‌مدت تدوین کرد.

* برای خروج از رکود اقتصادی نباید شعار داد

عابدی عنوان داشت: نباید یک سرمایه‌دار را برای برگشت یک چک به زندان انداخت، چراکه دیگر سرمایه‌گذاری وجود نخواهد داشت تا چرخه تولید را به حرکت در آورد؛ برای خروج از رکود اقتصادی نباید شعار داد بلکه در کنار توسعه اقتصادی باید به قشر محروم توجه کرد.

وی اذعان کرد: ملاک قدرت خرید مردم قیمت نان نیست؛ وقتی از سال 93 تا کنون قیمت نان بالا نرفته، نانوایان چگونه باید هزینه‌های خود را تأمین کنند، دولت آینده باید برای قشر آسیب‌پذیر برنامه داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت به تنهایی نمی‌تواند جلوی قاچاق کالا را بگیرد و بدنه جامعه هم باید در این خصوص کمک کنند؛ قاچاق پدیده عجیبی است که در همه جا ریشه دوانده ولی در هر صورت دولت توانسته قاچاق را تا 40 درصد کنترل کند.

* اقدامات دولت در جلوگیری از قاچاق کالا کافی نیست

وی اضافه کرد: در سال 93 کشور ما تحریم کامل بود ولی پس از برجام شاهد تعلیق 15 قطعنامه بین‌المللی بودیم؛ در 10 ماهه اول سال 95 اعلام شد که کشور 785 میلیون یورو گشایش سوئیفت داشته و ایران می‌تواند وارد بازار جهانی شود.

عابدی ابراز داشت: در دولت یازدهم همه‌روزه و به صورت همزمان در چندین استان کشور افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید صورت می‌گیرد بنابراین همه این موارد به علاوه افزایش فروش نفت یعنی پشت سر گذاشتن رکود اقتصادی.

وی تأکید کرد: دولت در جلوگیری از قاچاق کالا قدم‌های خوبی برداشته ولی این میزان کافی نیست؛ تا موضوع اشتغال حل نشود وضع اقتصادی مردم بهبود نخواهد یافت چراکه بسیاری از گره‌های اقتصادی کشور به دلیل بیکاری است.

* نباید تابلوی ناامنی از کشور نشان دهیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه کنونی دولت برای برون‌رفت از رکود توجه به سرمایه‌گذاری خارجی است و لازمه آن امنیت و ثبات سیاسی در کشور است؛ اقتصاد کلان کشور بستگی به ما دارد تا تابلوی ناامنی از کشور نشان ندهیم.

وی بیان داشت: اگر به جایی برسیم که سهم بودجه عمرانی بیشتر از سهم بودجه جاری کشور شود آن موقع است که می‌توانیم به قشر محروم کمک کنیم؛ در حال حاضر هیچ منبعی برای افزایش یارانه و دیگر اقدامات وجود ندارد، امیدوارم دولت آینده بتواند روی اشتغال و تولید داخل توفیقاتی داشته باشد.

عابدی تصریح کرد: بازگشت یک سرمایه‌گذار ورشکسته به شرایط اولیه خود کار آسانی نیست و نیاز به زمان دارد، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که صنایع به سرعت به حالت اولیه خود بازگردند.

* کسی که وعده افزایش یارانه داده خلاف قانون عمل کرده است

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری هر کاندیدایی که وعده افزایش یارانه را می‌دهد در حقیقت خلاف قانون عمل کرده چراکه این افزایش باید توسط مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند از درآمد مطلع شود بنابراین نمی‌توان متوجه شد که چه کسانی بالاتر از 3.5 میلیون حقوق می‌گیرند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد بر این اساس یارانه دهک‌های جامعه حذف شود قطعاً کارمندان دولتی به دلیل شفاف بودن درآمدشان متضرر می‌شوند چراکه شاغلان در مشاغل آزاد به هیچ عنوان میزان درآمد خود را اعلام نمی‌کنند.

* آمریکا را قابل اعتماد نمی‌دانیم

عابدی خاطرنشان کرد: ارزش پول ایران از دولت قبلی کاهش یافته و در این دولت ارزش پول کشور کاهش پیدا نکرده است؛ باید توجه داشت که اگر برجام رخ نداده بود وضعیت تورم در کشور بدتر از حالت فعلی می‌شد.

وی یادآور شد: رونق در صنعت هواپیمایی باعث به وجود آمدن تسهیلات شغلی و مسافرتی است که اگر به صنعت هواپیمایی کشور توجه شود، قسمتی از درآمد ارزی نیز تأمین خواهد شد؛ اگر فرودگاه‌های کشور توسعه پیدا کند اشتغال زیادی به وجود می‌آید چراکه کشور برای صنعت هوایی و مسافرتی موقعیت بسیار مساعدی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هیچ یک از ما معتقد به صلح با استکبار جهانی نبوده و آمریکا را قابل اعتماد نمی‌دانیم ولی هیچ دلیلی ندارد اگر آمریکا خوی جنگ‌طلبانه داشته باشد ما نیز خوی آمریکا را تحریک کنیم.

* موضوع «سایه جنگ» را قبول ندارم

وی اضافه کرد: مصلحت کشور در دولت یازدهم تصویب برجام بود و این در حالی است که در دولت قبل نیز مذاکرات زیادی با گروه 1+5 صورت گرفته بود؛ تحریم‌های آمریکا را می‌توان دور زد ولی تحریم‌های بین‌المللی فلج‌کننده است و در حال حاضر تحریم‌های بین‌المللی رفع شده است.

عابدی تصریح کرد: موضوع «سایه جنگ» را قبول ندارم و بدون شک پس از جنگ تحمیلی تاکنون هیچ کسی نمی‌تواند ایران را از نظر نظامی تهدید کند؛ رفع تحریم‌ها بسیاری از مسائل کشور را حل کرد و این حل مسائل نتیجه برجام بود.

وی اذعان داشت: صف متحد اروپا و آمریکا در دشمنی با ایران توسط برجام شکسته شد و در حال حاضر فقط آمریکا با کشور ما دشمنی دارد؛ نباید مباحث برجام را خرج مسائل سیاسی و جناحی داخلی کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان روز سه شنبه در بازدید از معدن سنگ گوهره نرگسه چگنی با قدردانی ازکارگران معادن استان گفت: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.
ابوطالب شفقت با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار و تلاش است افزود: باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول وفرآوری سنگ وجلوگیری ازخام فروشی این سرمایه عظیم تلاش بیشتری کنیم.
شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.
میزان ذخایر سنگ لرستان ۶۸.۵ میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون ۲۶۹ هزار تن است.

دیگر خبرها

  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن