Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:01:16 GMT

حضور حداکثری در انتخابات، مانور قدرت است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۰۷۲۲

عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز تاکید کرد: حضور حدأکثری در انتخابات، مانور قدرت جمهوری اسلامی ایران به شمار می‎آید.

پرویز آژیده در گقت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت شوراها اظهار کرد: شوراهای شهر، مردم سالاری دینی را نشان می‌‏دهند و مردم به عملکرد شوراها در راستای توسعه‎ی فرهنگی، اقتصادی و عمرانی حساس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر جا که مردم در تصمیم‌گیری مشارکت کنند، بهترین نتایج عاید خود مردم و کشور شده است و اعضای شورای شهر نیز نمایندگان مردم به شمار می‎آیند که در راستای توسعه‎ی شهری برنامه‌ریزی می‎کنند.

آژیده تصریح کرد: تنها افراد آگاه و متخصصی که دلسوز مردم هستند و دست و دل پاک و متعهد شناخته شده‎اند، می‎توانند دلسوزانه به مردم خدمت کنند، افراد کثیری در شوراها تایید صلاحیت شده‎اند؛ فلذا مردم باید خود در شناخت دقت کنند تا دست به انتخاب اصلح بزنند.

وی عنوان کرد: مردم سرمایه‎های اصلی نظام تلقی می‎شوند و حضور مردم است که انتخابات را معنی‌دار می‎کند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه‎ی انتخابات پیام وحدتی برای جهانیان است، گفت: دشمنان منتظر تفرقه‎اندازی هستند و ملت ما نیز با نمایش وحدت، بر همگان ثابت خواهند کرد که انتخابات ما فرمایشی نبوده و بلکه رقابت در فضای سالم انجام می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی باید مورد توجه همگان قرار گیرد، بیان کرد: هر نقدی را نمی‎توان به عنوان بی‎اخلاقی تلقی کرد و باید تحمل بیان برخی مسایل مهم را داشته باشیم؛ چرا که اگر نقدی نباشد، پویایی و رشد نیز وجود نخواهد داشت.

وی افزود: انتقاد قابل قبول است ولی انتقام نه و تمامی دولت‎ها نقاط قوت و ضعف دارند و باید دولت‎ها را منصفانه نقد شوند تا حد امکان از ایجاد یاس و ناامیدی به خصوص در قشر جوان خودداری شود.

وی با اشاره به نقش رسانه‎ها در تبیین مسایل انتخاباتی عنوان کرد: رسانه‎ها نیز در این میان نقش بسیار پررنگی را ایفا می‎کنند و نظارت عمومی توسط رسانه‎ها انجام می‌گیرد و تبیین حقایق و تبیلغ نیز باید منصفانه و به دور از هرگونه غرض ورزی انجام شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر منتشر شد.

بسمه تعالی
خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.
جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

جامعه اسلامی مهندسین
اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

کد خبر 6093609 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • اسلامی: تمام مولفه‌های انتخابات دور دوم با دقت انجام می‌شود
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود