Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان،2 شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت باغچه هوشمند سبزی خانگی شدند؛ این دو شرکت دانش‌بنیان با همکاری یکدیگر موفق به ساخت دستگاهی برای تولید محصول های کشاورزی سالم توسط خانواده‌های ایرانی بر اساس استانداردهای معتبر داخلی و بین‌المللی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باغچه هوشمند خاک از فرآیند رشد گیاه حذف شده، مصرف آب تا 90 درصد کاهش یافته و استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها و نور فرابنفش که موجب آسیب به آوند گیاه و افزایش خطرهای ابتلا به سرطان می‌شود حذف شده است.

شرکت دانش‌بنیان احیاگران قلب صنعت آسیا (رویشگر) با همکاری شرکت فن‌آفرینی آلتون مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت این باغچه هوشمند شدند.

مدیرعامل یکی از این شرکت های دانش بنیان به ایرنا گفت: تا کنون تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای خرید دانش فنی، تولید و صادرات این محصول مذاکره کرده اند.

محسن کریمیان افزود: تعدادی از این سرمایه گذاران از جمله 15 کشور خارجی در سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با ما وارد مذاکره شدند.
وی اظهار کرد: این دستگاه با استفاده از دانش کشت بدون خاک و با هدف رشد و بهبود صنعت کشاورزی و دامداری کشور و صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساخته شده است.

کریمیان با اشاره به تمایل خانوارهای ایرانی به سلامت خانواده و مصرف محصولات ارگانیک و جذابیت کشت خانگی، گفت: این دستگاه برای گیاهان دارویی و زینتی نیز کاربرد دارد.

مدیرعامل یکی دیگر از 2 شرکت طراحی کننده باغچه هوشمند خانگی نیز گفت: متخصصان این شرکت توانستند با استفاده از دانش هیدروپونیک در دستگاه نانو فارم رویشگر، این محصول را طراحی کنند.

امیرعلی شریفیان ادامه داد: در این دستگاه با استفاده از آب مغناطیسی، یون‌های محلول در آب، جذب گیاه شده و با استفاده از حداکثر ظرفیت گیاه، مقدار کشت آن را در مساحت یکسان چهار برابر و سرعت رشد آن را تا شش برابر افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: این دستگاه برای مصرف کنندگان خانگی باعث حذف زمان و مکان در کشت سبزیجات خانگی می شود.

انتهای پیام/63056

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 داخلی‌سازی ربات‌های تجزیه‌گر پستی

 در ادامه مسیر هوشمندسازی شبکه پستی کشور، شرکتی دانش‌بنیان با طراحی ربات‌های تجزیه‌گر مرسولات‌ پستی سرعت و دقت تفکیک مرسولات را افزایش داد.

متخصصان شرکتی دانش بنیان موفق شدند ربات‌هایی را طراحی کنند که با تجزیه و تفکیک مرسولات پستی، شرکت ملی پست ایران را در گذر از روش‌های سنتی به هوشمند سازی یاری می‌کنند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ساخت پهپاد دانش‌بنیان بدون برق با مداومت پروازی ۱۶ ساعت
  • حضور دانش بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری چین
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند
  • ایمپلنت‌های کاشتنی حلزون گوش انسان طراحی شد
  • تولید نورگیر‌های هوشمند خورشیدی در اصفهان + فیلم
  •  داخلی‌سازی ربات‌های تجزیه‌گر پستی
  • تولید نورگیرهای هوشمند خورشیدی در اصفهان
  • طراحی سامانه‌ای دانش‌بنیان برای پوشش فرآیند حمل و نقل در کشور