Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، مدیر آموزش و پرورش چادگان، طبق دستورالعمل اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با جمع‌بندی امتیازهای فرهنگیان و با توجه به سهمیه ابلاغی، سه نفر از معلمان به‌عنوان نمونه استانی معرفی شدند و 11 نفر از فرهنگیان شهرستان نیز به‌عنوان نمونه منطقه‌ای انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمد بیاتی افزود: در این هفته از فرهنگیان شاغل و بازنشسته به همراه خانواده هایشان تجلیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگی بازنشسته و غبار روبی گلزار شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار می شود.

فرهنگیان نمونه استانی شهرستان چادگان، نصرت الله کریمی، هاجر درویشی و حسن لطفی و مدیران و معلمان نمونه منطقه ای، اشرف بیاتی و کبری نظریان معرفی شدند.

از 12 تا 18 اردیبهشت امسال به هفته معلم نامگذاری شده است.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند

بخشی از دانش‌آموزان و طلاب می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند این موضوع از خرداد امسال اجرا خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین‌نامه «جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فنّاوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

طبق ماده 5 این آیین‌نامه، سالانه حداقل 10 درصد ظرقیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور خواهد بود.

«سالانه حداقل 10 درصد ظرفیت جذب در مقطع کارشناسی بر اساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی کشور مبتنی بر نیازسنجی نقطه‌ای و همراه با تعیین رشته و شغل‏‌محل‌های به‌کارگیری افراد در آموزش‌وپرورش، به جذب استعدادهای برتر دانش‌آموزی به­‌صورت پذیرش بدون آزمون از طریق روش جایگزین پیش‌بینی‌شده در این ‌آیین‌نامه با رعایت انتشار آگهی عمومی، اختصاص می‌یابد.»

کدام دانش‌آموزان و طلاب بدون کنکور می‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند؟

شرایط ورود بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان

شناسایی و جذب استعدادهای برتر در میان دانش‌آموزان و طلاب از طریق فراخوان عمومی انجام خواهد شد.

استعدادهای برتر این افراد هستند:

راه‌یافتگان به المپیادهای ملی و دارندگان مدال‌های کشوری المپیادها با تأیید باشگاه دانش‌پژوهان جوان.

برگزیدگان مسابقات رسمی قرآنی، فرهنگی ـ هنری و ورزشی، در سطوح استانی و کشوری، با تأیید معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول.

برگزیدگان جشنواره‌ها و رویدادهای رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان (بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی، روبوکاپ آزاد ایران و مانند آن)، جشنواره‌های فنی ـ مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مانند آن، برگزیدگان مسابقات ملی ‌دانش‌آموزی (مانند جشنواره پژوهش­‌سراهای دانش‌آموزی و...) و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی، با تأیید بنیاد ملی نخبگان، سمپاد، معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول.

حافظان کل یا 10، 15 و 20 جزء قرآن کریم، با تأیید سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی یا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی.

اعضای مجامع ملی تشکل‌های دانش‌آموزی با تأیید بالاترین مقام تشکل.

برگزیدگان استانی رویداد ملی استعداد معلمی (راه‌یافتگان به مرحله کشوری).

دارندگان رتبه‌ زیر 1000 کشوری در کنکور (با ضریب تأثیر متفاوت).

دارا بودن امتیاز معدل 16 در آزمون نهایی (به‌صورت تأثیر ضریب مثبت و منفی).

ضریب تأثیر امتیازات متناسب با رشته‌ داوطلب در دانشگاه فرهنگیان تدوین و اعمال‌ می‌‌شود و جمع امتیازات ملاک عمل خواهد بود.

دستورالعمل مربوط به حمایت از رشته‌های حائز اولویت با تأکید بر آموزش ابتدایی و علوم انسانی تدوین خواهد شد.

به‌روزرسانی و پایش مسابقات، جشنواره‌ها، رویدادها توسط دبیرخانه و با تأیید ستاد تعلیم و تربیت انجام خواهد شد.

برگزیدگان مرحله استانی و کشوری مسابقات، جشنواره‌ها و رویدادها، متناسب با کیفیت هرکدام از آن‌ها، سقف امتیاز متفاوت خواهند داشت.

پذیرش برای دانش‌آموزان تا دو سال پس از دانش‌­آموختگی و صرفاً برای یک‌بار امکان‌پذیر است.

پذیرش برای طلاب تا دو سال پس از فارغ‌­التحصیلی از سطح ­یک و صرفاً برای یک‌بار امکان‌پذیر است.

در همین ارتباط رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: آیین‌نامه پذیرش استعدادهای برتر ملی(پذیرش بدون کنکور) دانشگاه فرهنگیان ازخرداد ماه 1403 اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از این اقدام مهم، کیفیت‌بخشی به نیروی انسانی آموزش‌وپرورش از طریق ارتقاء سطح ورودی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با تمرکز بر استعدادهای برتر دانش‌آموزی است که طبق آن افراد دارای استعداد برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی اعم از دانش آموزان و طلاب می‌توانند بدون شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان با قرار گرفتن در فرآیند گزینش و احراز شایستگی‌های تخصصی و عمومی  از طریق هیئت جذب و گزینش، جذب این دانشگاه شده و معلم شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه فراخوان پس از تایید شیوه نامه در هیات جذب و پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه  به صورت رسمی از طریق سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی  (WWW.CFU.AC.IR)  اطلاع رسانی گسترده خواهد شد، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت امسال این رویداد مهم نظام تعلیم و تربیت تدوین و عملیاتی شود.

برزویی ادامه داد: در این آیین‌نامه  مشوق‌هایی برای استعدادهای برتر پس از جذب در دانشگاه فرهنگیان، نسبت به سایر دانشجویان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • اجرای هفته معلم با محوریت معرفی اندیشه‌های شهید مطهری
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • روایت منشوری خانوم معلم از روابط غیراخلاقی دانش آموز ۱۲ساله!
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود