Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@22:59:48 GMT

قالی‌باف مدیر بسیار گران و غیرپاسخگویی است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۲۷۱۴

صراط:عضو شورای اسلامی شهر تهران در انتقاد از عملکرد شهردار تهران گفت که « قالیباف مدیر بسیار گرانی است». او همچنین شهردار تهران را مدیری «غیرپاسخگو» توصیف کرد که پروژه‌های شهری را «به شدت گران مدیریت می‌کند.»
به گزارش ایسنا، «احمد حکیمی‌پور» که در نشست خبری دبیر کل و ریاست ستاد انتخابات حزب اراده ملت ایران (حاما) سخن می‌گفت در ابتدا با بیان اینکه « حزب اراده ملت ایران یک حزب اصلاح‌طلب میانه‌رو بوده و همیشه با حفظ هویت و استقلال خود، همسو و هم‌افزا در جهت کلی جریان اصلاحات قدم برداشته است» افزود که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز حزب متبوعش موضع خود را از تابستان گذشته اعلام کرده و مشخص شده که کاندیدای مورد نظرش حسن روحانی است و او را کاندیدای اصلح می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین به انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: در این انتخابات نیز افراد دارای صلاحیت را معرفی کرده‌ایم. به زودی لیست اصلاح‌طلبان شورای شهر منتشر خواهد شد اما اینکه چه تعداد از نامزدهای مورد نظر حزب اراده ملت ایران در آن باشند اهمیت زیادی ندارد؛ آنچه مورد اهمیت است حفظ انسجام جریان اصلاحات است.
به دنبال حضور در لیست‌ها نیستم
دبیرکل حزب اراده ملت ایران در ادامه در پاسخ به این که آیا نام وی در لیست اصلاح‌طلبان قرار دارد یا خیر؟ افزود: لیست اصلاح‌طلبان بر اساس ساز و کاری که به آن پایبندیم به زودی منتشر خواهد شد و ترکیبی از تجربه، تخصص و با حضور بانوان و جوانان خواهد بود.
حکیمی‌پور بار دیگر با تاکید بر اینکه « به لیست اصلاح‌طلبان پایبند خواهیم بود» افزود: حزب اراده ملت ایران نیز نظراتش را به تصمیم‌گیرندگان جریان کلی اصلاحات در این زمینه ارائه کرده‌ و به آنها گفته‌ که به اقلیت‌های مذهبی در تهران توجه کنند تا آنها نیز در پارلمان شهری صدایشان شنیده شود که گویا این موضوع در شکل‌گیری لیست نهایی مورد قبول واقع شده است.
عضو شورای چهارم شهر تهران خبر داد که لیست اصلاح‌طلبان تا آخر این هفته منتشر خواهد شد و ادامه داد: در این زمینه تابع کار جمعی هستیم و موفقیت جمع را موفقیت خود می‌دانیم. من کسی نیستم که به دنبال آن باشم که نامم در لیست‌ها باشد یا نباشد، این را که آیا در لیست اصلاح‌طلبان حضور خواهم داشت یا نه مرجع اصلی این تصمیم‌گیری اعلام خواهد کرد.
حکیمی‌پور در ادامه درباره علت کاندیداتوری خود در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت که آنچه «مدیریت ناکارآمد شهری» نامید، علت کاندیداتوری مجدد وی است.
وی گفت: علی‌رغم تلاش‌هایی که اصلاح‌طلبان در شورای شهر داشتند به خاطر همان یک رای که خودتان از آن خبر دارید نتوانستیم مدیریت شهری را بر عهده بگیریم و امروز شاهد آن هستیم که تهران متحمل ضررهای بسیار زیادی شده است.
دبیر کل حزب اراده ملت ایران ادامه داد: دوباره آمده‌ام تا اصل شفافیت و پاسخگویی در شورای شهر و مدیریت شهری تهران تداوم یابد، برای مبارزه با مشکلات محیط زیست آمده‌ام که امروز زندگی آیندگان ما را نیز هدف قرار داده است.
حکیمی‌پور در ادامه به مناسب سازی شهری و تاثیر دسترسی معلولین به امکانات شهری نیز اشاره کرد و گفت: برای مبارزه با فسادی آمده‌ام که باعث شده معلولین ما نتوانند از امکانات شهری بهره‌مند شوند تا جاییکه حتی در پروژه‌های تازه‌تاسیس شهرداری هم دسترسی این افراد به خدمات شهری لحاظ نشده است.
عضو شورای چهارم شهر تهران ادامه داد: آمده‌ام که از تکرار ماجراهایی همچون واگذاری املاک به افراد خاص ، همچنین حوادثی همچون پلاسکو جلوگیری کنیم.
وی در ادامه با بیان آنکه شعار خود را «نه به فساد» قرار داده‌ است، گفت: رخنه‌ای که فساد در اعتماد مردم ایجاد می‌کند به این راحتی‌ها قابل جبران نیست؛ از این رو باید از فساد در هر مجموعه‌ای جلوگیری شود و مسببان آن را محکوم کنیم؛ زیرا فساد جناح و گروه نمی‌شناسد و همه در راستای مبارزه با این فسادها باید یکدست عمل کنیم.
به گفته وی «مسائل مدیریت شهری به شدت افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده و مسئولین شهری باید نسبت به رفع آن تلاش کنند.»
دبیرکل حزب اراده ملت ایران درباره وضعیت حسابرسی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه « برای مشخص شدن وضعیت مالی شهرداری تهران دوستان را به گزارشهای حسابرسی این نهاد ارجاع می‌دهم» مدعی شد که « عدم شفافیت مالی در گزارش‌های حسابرسی شهرداری کاملا مشهود است و اکثر این گزارش‌ها از لحاظ ارزیابی‌های حسابرسی قانونی یا مردود یا غیر قابل اظهار نظر یا مشروط هستند؛ چنانکه گزارش مقبول در خصوص شهرداری و مجموعه آن به ندرت دیده می‌شود.»
حکیمی‌پور همچنین آنچه را « بی‌انضباطی مالی، وضعیت نامساعد پیمانکاری‌ها، تهاترها و املاک شهرداری» خواند از جمله مسائلی برشمرد که بازرسی بارها بر آن تاکید کرده است.
وی در ادامه شهرداری را یک بنگاه اقتصادی توصیف کرد و افزود: فاجعه وقتی اتفاق می‌افتد که این نهاد تبدیل به یک بنگاه سیاسی هم بشود و دلالان سیاسی در آن ایفای نقش کنند.
دبیر کل حزب اراده ملت ایران گفت که سیاسی‌شدن مجموعه شهرداری از دوره چهارم شورا اتفاق افتاد که احمدی‌نژاد تصمیم به ریاست‌جمهوری گرفت و شهرداری و شورای شهر را با خود سیاسی کرد.
حکیمی پور در ادامه با بیان اینکه « فکر می‌کردیم قالیباف درس کافی را از تجربه مدیریت شهری گرفته باشد» افزود: اما متاسفانه دیدیم که ایشان مجددا برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صحنه آمدند. این در حالیست که به ایشان گفته بودیم اگر قصد کاندیداتوری مجدد در انتخابات ریاست جمهوری دارید برای آنکه شورای شهر و شهرداری تهران را به حاشیه نکشانید از مدیریت آن صرف نظر کنید؛ اما متاسفانه به گفته ما اهمیتی ندادند.
وی در ادامه نامه‌ای را که گفت « بابک زنجانی به مدیران شهرداری نوشته» به خبرنگاران نشان داد و گفت که این نامه در تاریخ 23 تیرماه 92 به یکی از مدیران شهرداری فرستاده شده و در آن از نیاز مبرم رنجانی به صدور پروانه ساختمانی برای پروژه ایران‌زمین یاد شده است.
وی در همین ارتباط و بر اساس محتویات نامه مذکور، مواردی را علیه شهرداران یکی از مناطق تهران مطرح کرد .
دبیرکل حزب اراده ملت ایران پس از قرائت متن کامل نامه اظهار کرد: آدمی مثل بابک زنجانی که اقتصاد کشور را به این روز انداخته با شهرداری تهران چه مراوده‌ای دارد که چنین نامه‌ای با لحن طلبکارانه به مدیرانش می‌فرستد؟
حکیمی پور در ادامه با بیان اینکه « نگران حضور افراد دارای پول‌های کثیف در انتخابات هستیم» افزود که از کسانی که نه حزب دارند و نه تشکیلات، با این حال چند دوره کاندیدای انتخابات می‌شوند باید پرسید مگر می‌شود یک نفر به صورت فردی در چنین جریانی وارد شود؟

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد

سعید خلجی روز چهارشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر حل مسائل شهری و کمک در این حوزه بوده است، اظهار داشت: طی ۲.۵ سال گذشته ناوگان عمومی شهر زنجان با نگاه حمایتی دولت نوسازی شد در حالیکه در ۱۰ سال گذشته چنین کمکی نشده بود و با کارهای انجام گرفته ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی گفت:سرانه بودجه شهری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد افزایش یافته و ۹۴ میلیون‌ متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شده که یکی از موفقیت‌های شهرداری های استان همین موضوع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در سطح شهرهای استان آسفالت‌ریزی شده است که بیش از ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

وی به ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱۳ عضو شورای شهر استان در ۲۱ شهر فعالیت می کنند در حالیکه در ارزیابی ها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه خدمات این نهاد در بسیاری از موارد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، ادامه داد: در زمان حاضر شهر زنجان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به همت شهردار و اعضای شورا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

خلجی اضافه کرد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموع درآمد آنها در بخش عمرانی استفاده شود اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه‌ در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم و در شورای اسلامی شهر زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای و وابستگی با تمام قدرت، اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد