Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام حسن روحانی، سیدمصطفی میرسلیم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری و مصطفی هاشمی‌طباء پس از تأیید صلاحیت توسط شورای نگهبان به عنوان کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حال رقابت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به مهمترین اخبار انتخاباتی امروز مرتبط با فعالیت مقامات، شخصیت ها، احزاب و جریان های گوناگون سیاسی اشاره شده است.

کسانی که تلخی تفرقه را احساس کرده‌اند از تخریب نامزدهای جبهه خودداری کنند
نایب‌ رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی با بیان اینکه هر دو نامزد جبهه مردمی امتیازات و توانایی‌های خاص خود را دارند، گفت: توصیه ما به همه دلسوزان که تلخی تفرقه را احساس کرده‌اند این است که از هرگونه تخریب نامزدهای جبهه خودداری کنند. غلامعلی حداد عادل گفت: نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی این است که هر دو نامزد، کاندیدای جبهه هستند و توصیه ما به همه دلسوزان و همه‌کسانی که تلخی تفرقه را درگذشته احساس کرده‌اند و بر تفرقه تأسف خورده‌اند، این است که از هرگونه تخریب در میان نامزدهای جبهه خودداری کنند.

روحانی به تسلط بر آمار معروف است
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه روحانی به خوش‌حافظگی و تسلط بر آمار معروف است، گفت: کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات آقای روحانی است. حجت‌الاسلام مجید انصاری بعد‌از‌ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان افزود: برخی سعی می‌کنند تا فضای جامعه را دوقطبی کنند و مردم را نسبت به وضع موجود مأیوس و در نهایت خود را فرشته نجات کشور معرفی کنند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات آقای روحانی است و جهانگیری هم از فعالان سیاسی و برجسته جریان اصلاح‌طلب است. کاندیداتوری جهانگیری بنا به تأکیدات بزرگان اصلاحات بوده است.

روحانی بیش از اندازه بر روی برجام تأکید کرد
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه بدون برجام نمی‌شد کشور را تحرک داد، گفت: روحانی بیش از اندازه بر روی برجام تأکید کرد.

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نشست‌خبری که امروز سه‌شنبه 12 اردیبهشت در محل ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مهم ارزیابی کرد و افزود: نکته مهم این است که اصولگرایان برای زمین زدن دولت مسائل معیشتی و اقتصادی را مطرح می‌کنند که این هم فاجعه بدتری است.

وی اضافه کرد: اغلب اصولگرایان از 15 سالگی و یا سن کمتر در قدرت ایفای نقش کرده‌اند و نمی‌توانند شعارهایی بدهند که «کاست قدرت» را نشانه بگیرد، اما شعارهای احمدی‌نژاد «کاست قدرت» را نشانه گرفته بود، اصولگرایان امروز این را نمی‌دانند که شعارهای سال 84 آقای احمدی‌نژاد امروز مقبولیت ندارد. فعال سیاسی اصلاح‌طلب، تصریح کرد: معتقدم که آقایان روحانی و جهانگیری خیلی در مناظره‌ها به رقبای خودشان کاری نداشته باشند و برنامه‌های خود را ارائه کنند.

دولتمردان خود را آلوده به تبلیغات سخیف نکنند
سیدمصطفی میرسلیم، اولین نامزد رسمی دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: جمع آرای اصولگرایان در انتخابات 92 همان بود که دیدید و نباید در آن خدشه وارد کرد. اگر اصولگرایان روی یک نفر هم اجماع می‌کردند، باز هم معلوم نبود نتیجه انتخابات خیلی تغییر کند. اینجانب علت شکست اصولگرایان در آن سال را به تعدد نامزدهایشان نسبت نمی‌دهم بلکه به عملکرد آنان نسبت می‌دهم و اینکه نتوانستند اعتماد عمومی را جلب کنند.

میر سلیم گفت: با توجه به این آرایشی که در حال حاضر وجود دارد و همچنین عملکردی که دولت از خود نشان داده است، بعید است در دور اول به نتیجه قطعی برسیم و به احتمال زیاد، انتخابات امسال به دور دوم کشیده می‌شود. در واقع چون دولت یازدهم کارآمدی لازم را نداشته، خیلی بعید است که آقای روحانی در دور اول بتواند اکثریت آرا را به خودش اختصاص دهد. همچنین دیگر نامزدها هم آنقدری شناخته شده نیستند که بتوانند در دور اول، به 50 درصد آرا که برای انتخاب شدن لازم است، دست یابند.

میرسلیم افزود: دلیل اصلی تک دوره‌ای شدن آقای روحانی، عملکرد دولت تدبیر و امید است و نیازی نیست اصولگرایان کاری کنند. وی رئیس دولتی است که در سال 92 امیدهایی را در مردم زنده کرد اما بسیاری از آن‌ها تبدیل به یأس شد و به وعده‌های بسیاری وفا نشد و این مسئله در ذهن مردم باقی مانده است. با این وجود می‌بینیم دولت و به ویژه شخص رئیس جمهور، راهی را برای جلب نظر مردم انتخاب کرده‌اند که در خط کامل صداقت نیست و می‌توان از آن به عوام فریبی تعبیر کرد. اما این نوع تبلیغات برای مردم ما که انتخابات متعددی را پشت سر گذاشته‌اند، موضوع ناشناخته‌ای نیست و آنان کاملا به این مسئله واقف هستند که چه کارهایی صادقانه و چه کارهایی صرفا برای عوام فریبی است. مجموع این موارد موجب می‌شود که به احتمال زیاد، دوران ریاست جمهوری آقای روحانی این بار 4 ساله خاتمه یابد... واقعا کلنگ زدن در انتهای دوره چهار ساله دولت چه جایگاهی می‌تواند از نظر مردم داشته باشد؟

اصلاح‌طلبان در حمایت از روحانی کوتاه نخواهند آمد
رییس فراکسیون امید با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با اجماع اعلام کردند نامزد نهایی آنها روحانی است و پای این موضع خود تا پایان رقابت‌های انتخاباتی ایستاده‌اند و از آن کوتاه نخواهند آمد،گفت: مردم دیگر فریب وعده‌های دروغین را نخواهند خورد و اجازه نمی‌دهند فردی با شعارهای عوام فریبانه در رأس امور اجرایی کشور قرار بگیرد.
محمدرضا عارف در دیدار جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها گفت: رسانه‌های اصلاح طلب باید تمام تلاششان ایجاد انگیزه و شور انتخاباتی برای تحقق مشارکت حداکثری باشد تا آقای روحانی با رأی بالایی مجدداً رئیس جمهور شود و روند آغاز شده از خرداد ۹۲ ادامه داشته باشد در غیر اینصورت باید نگران بازگشت دوران هشت ساله پیشین بود.

افشاگری‌های سازنده فیلم تبیلغاتی روحانی
حسین دهباشی سازنده فیلم‌های تبلیغاتی حجت‌الاسلام روحانی در سال 92 که منجر به ریاست‌جمهوری او شد، با این بیان که متن‌های سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی را می‌نوشته است، خاطرنشان می‌کند: 27-28 جمله طراحی شده بود که قرار بود آقای روحانی بگوید. مثلاً جمله‌ی هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد هم چرخ زندگی مردم را من طراحی کرده بودم و می‌خواستیم به هر صورت که شده آقای روحانی بگوید. همچنین من جمله‌ی من سردار نیستم، وکیلم را طراحی کرده بودم که آقای روحانی کمی آن را اصلاح کرد و گفت: من سرهنگ نیستم، حقوقدانم این جملات برای من بود.

دهباشی همچنین به روز حضور حجت‌الاسلام روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو اشاره می‌کند و می‌گوید: در این برنامه بنایمان این بود که وقتی مقابل آقای عابدینی(مجری) قرار گرفت، هرچه عابدینی می‌گوید رها کنیم و به تلویزیون حمله کنیم.

سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در سال 92 همچنین تاکید می‌کند که برخی موارد به نظر او ابتدا ضدتبلیغ می آمده ولی بعدا فهمیده اشتباه کرده است.

دهباشی معتقد است که اصرار بر «کلید» خوب نبود و به جوک تبدیل شد؛ او همچنین روایت می‌کند که حجت‌الاسلام روحانی وقتی منزل بودیم و صحبت می‌‌کردیم، اشاره کردند با رنجیدگی به برخی افراد و می‌گفتند کار خیلی لوسی بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه گفت : اساس قانون جدید انتخابات تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد شده و در صورت جرم انگاری به شعبه خاص جرائم انتخاباتی که در مرکز استان فعال است، ارجاع می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید امروز _ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تبلیغات چهار کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه از ساعت صفر امروز (۱۳ اردیبهشت) گفت: مدت تبلیغات یک هفته بوده و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) ادامه دارد.

وی با اشاره به رصد دقیق تبلیغات کاندیداها، گفت: انتظار ما این است کاندیداهایی که برای ورود به یک نهاد قانونگذار با یکدیگر رقابت می‌کنند، خودشان بیش از همه به قانون احترام گذشته و در رعایت قانون از یکدیگر پیشی بگیرند.

ز افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد شده و در صورت جرم انگاری به شعبه خاص جرایم انتخاباتی که در مرکز استان فعال است، ارجاع می‌شوند.

وی در خصوص باید و نبایدهای تبلیغاتی کاندیداها گفت: راه اندازی هرگونه کاروان تبلیغاتی، ایجاد مزاحمت ترافیکی با برپایی تجمعات و تخریب سایر کاندیداها در سخنرانی‌ها تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود.

مفید افزود: همچنین شعارنویسی بر روی در و دیوار مراکز عمومی و خصوصی و نصب و الصاق محتوای تبلیغاتی در مکان‌های عمومی و نیز مکان‌های خصوصی که رضایت نداشته باشند هم جرم بوده و با آن برخورد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی برای مرحله دوم انتخابات گفت: در یکی از جلسات کاندیدها یا نمایندگان آنها حضور داشته و تذکرات لازم در خصوص تبلیغات به آنها داده شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات، شورای نگهبان در صورت مشاهده هرگونه جرم که ناقض صلاحیت کاندیدا باشد، می‌تواند تا قبل از صدور اعتبارنامه صلاحیت فرد را رصد کند.

کد خبر 750097

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست