Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اسحاق جهانگيري کانديداي رياست جمهوري در برنامه گفتگو با دوربين حضور يافت.
نامزد انتخابات رياست جمهوري از دوره‎هاي مختلف مديريتش در کشور ياد کرد و از تجاربي که در تمامي ادوار آموخته. مهمترينش اداره امور از طريق گفت وگو و با تکيه بر قانون بود.
به گزارش نامه نيوز، اسحاق جهانگيري در برنامه امشب تبليغاتي خود با عنوان «با دوربين» در تلويزيون، ضمن تبريک روز معلم، از شهيد مطهري به عنوان شهيد عقلانيت ياد کرد و گفت: معلمين گروه‎هاي اصلي مرجع مردم هستند و مورد اعتمادشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنين روز کارگر را نيز گرامي داشت.


او که مي‎گفت مي‎خواهد صريح با مردم درباره مشکلات و راه حل‎ها صحبت کند، يادآورشد که پدرش نيز کارگر معدن بوده است، ادامه داد: يکي از دشوارترين مشاغل در جهان، کارگري در معدن است. بويژه معادني که در عمق زمين هستند.


او با اين مقدمه، راهکار رسيدن به روزهاي خوب را عبور از سختي‎ها خواند و با تاکيد بر اينکه عبور از سختي‎ها کار ساده‎اي نيست، خاطرنشان کرد: اين توفيق را داشتم که در دوران دبيرستانم در سيرجان با معلمي آشنا شوم که در زندگي من نقش تعيين کننده اي داشت. شهيد نصيري ياري چهره آشنايي است که در دور اول نماينده لار در مجلس بود. او ما را به سمت آشنايي با امام و اسلام رحماني سوق داد. در دوران دانشگاه در کرمان، در مبارزات انقلابي با کساني دانشجو بوديم که برخي شهيد شده و برخي مسيرشان عوض شد. در آن دوران من هدف گلوله قرار گرفته و مدتي متواري بودم. اما به فضل الهي سلامت به من بازگشت و توانستم کارهاي مهمي بکنم.


جهانگيري افزود: با پيروزي انقلاب، قبل از تشکيل جهاد دانشگاهي با گروهي از دانشجويان به روستاهاي بم رفتم. در سال 59 اولين مسئوليت حکومتيم مسئول جهاد سازندگي جيرفت. از آنجا ياد گرفتم چطور بي منت به مردم خدمت کنم. پس از آن مسئول جهاد استان کرمان شدم. در سال 63، دوستان جيرفتي از من 28 ساله خواستند که کانديداي مجلس شوم. به اين ترتيب در دور دوم و سوم مجلس، نماينده مردم جيرفت شده و عضو کميسيون برنامه و بودجه شدم و به سرعت با اطلاعات کلان نظام و اداره کشور در شرايط جنگي آشنا شدم.


وي با بيان اينکه بايد به مديراني که با بودجه 7 ميلياردي کشور را در دوران جنگ اداره کردند، دست مريزاد گفت، ادامه داد: از اين ميزان 4 ميليارد بودجه جنگ و 2 ميليارد هزينه کمک به مردم بود و فقط با يک ميليارد بايد کشور اداره مي شد.


اين نامزد انتخابات رياست جمهوري که بغش کرده بود، اداره کشور در آن شرايط را سخت خواند و سپس به شرح دوران سازندگي پرداخت و گفت: مهمترين سوال آن زمان اين بود که با چه منابعي بايد هم زيربناهاي تخريب شده را بازسازي کرد و هم تخريب‌هاي جنگي را ساخت و هم کشور را اداره کرد. اولين بار در برنامه توسعه بحث شد که بايد از منابع خارجي براي بازسازي کشور استفاده کنيم. اما برخي در مجلس مي پنداشتند که اين کار عبور از انقلاب است. اما بحث مناطق آزاد مطرح شد. برخي دوستان چپ مواضعي گرفته و استفاده از منابع خارجي را صحيح نمي دانستند. اما کميسيون برنامه و بودجه بر موضع خود ايستاد و آقاي هاشمي که رئيس جمهور شدند، از اين طرح پشتيباني کردند. در آن زمان نه تنها برق منازل که برق کارخانه فولاد و لاستيک هم خاموش بود. براي همين استفاده از فاينانس خارجي تصويب شده و بخشي از زيرساخت هاي کشور ساخته شد.


وي با اشاره به دوره استانداريش در اصفهان، گفت: در آن دوران ياد گرفتم که چطور با گروه هاي مختلف سياسي مي توان کرد. بزرگي در آن دوران گفت که از اينجا اختلاف سياسي به سراسر کشور شليک مي شود! اما من سبک مديريتي در اصفهان ياد گرفتم و آن اينکه مي توان با قانون به همه مسائل فائق آمد. آن زمان گفتند آيت الله منتظري از تهران مي خواهند به نجف آباد بيايند. در آن زمان تصور مي شد که اين صفر مي تواند مشکل زا و بحران آفرين باشد. برخي مي گفتند بايد در ورودي اصفهان راه را ببنديم و نگذاريم به اصفهان بيايد. اما ما به اين جمع بندي رسيديم که با او مذاکره کنيم. ما از حضور وي در نجف آباد استقبال کرديم. او سه روز در اصفهان ماند و مردم براي ديدارش صف کشيدند. روز آخر قصد سخنراني کرد که کمترين حاشيه اي براي جمهوري اسلامي نداشت و مردم را به تقوا توصيه کرد. من آن زمان فکر کردم که همه مسائل کشور را با مذاکره مي توان حل کرد. نه اينکه مسائل را پيچيده کنيم.


جهانگيري با بيان اينکه در دولت گذشته نرخ ارز در کشور بالا مي‏‎رفت، ادامه داد: براي اينکه قيمت ارز را پايين بياورند، 22 ميليارد دلار در بازار دوبي و استانبول فروختند که قيمت ارز در تهران پايين بيايد! در دوران جنگ با يک ميليارد دلار کشور اداره مي شد؛ آن‎وقت آقايان ارز را از کشور بيرون بردند تا کشور را اداره کنند! هر فرد عادي که از کشور مي خواهد خارج شود، حداکثر 5 هزار دلار مي تواند همراهش باشد و چمدانش را مي گردند؛ بعد آقايان چمدان چمدان دلار از کشور خارج مي کردند! از اين تصميمات زياد گرفته شد و آواري بر جاي ماند.


به گفته وي در فضاي سياسي نيز اينچنين شد و فرزندان انقلاب و ياران رهبري رو در روي هم قرار گرفتند. اين نامزد انتخابات رياست جمهوري که مي گفت گفتن اين مسائل سخت است، ادامه داد: اما اگر نگوييم هم ممکن است برخي فکر کنند که مي توانند رنگ عوض کنند و خودشان را به گونه جديدي به مردم معرفي کنند. اما مردم ايران هوشيار باشيد و به ياد داشته باشيد که چه شد.


او با اشاره به اينکه دولت يازدهم در حالي در سال 92 اداره کشور را بر عهده گرفت که نرخ ارز دقيقه اي بالا مي رفت و قيمت دلار در دو دولت نهم و دهم از 800 تومان به حدود 4 هزار دلار رسيده بود، خاطرنشان کرد: کساني که مي گويند اينقدر شغل ايجاد مي کنند و از دوستان همان افراد دولت قبل هستند، ببينند که با آن درآمد ارزي بالا در آن دوره چقدر شغل ايجاد کردند؟ در سال 91، خالص ايجاد اشتغال صفر بود! البته اين هم نوعي مديريت است که بايد جايي نوشته شود!


جهانگيري با بيان اينکه ما وقتي کار را در دولت يازدهم شروع کرديم، بايد آوار برداري مي کرديم، گفت: پلاسکو کاملا آتش گرفت و سوخت. به شهردار زنگ زدم و گفتم اين ساختمان سوخته، گفت من خارج از تهران هستم! پلاسکو در عرض دو ساعت آتش گرفت و در عرض چند ثانيه ريخت و چند روز آوار برداري شد. ولي چند سال طول مي کشد که ساخته شود؟ ما هم بايد آوار برداري کنيم در سراسر کشور و در تمامي عرصه ها. ماشين اقتصاد کشور از دره بيرون آمده اما اين ماشين داغون شده است! اما الان در مسير توسعه قرار گرفته. بايد تورم را از 40 به 6.8 درصد کاهش مي داديم و چنين کرديم. اما برخي اين را نمي گويند؛ مي گويند به ما دولت بدهيد تا باز هم نرخ تورم را پايين بياوريم! چون کاري شد کارستان.


وي با اشاره به اينکه رونق اقتصادي آغاز شده و با تيم قوي هسته اي برجام با همراهي رئيس جمهوري و با رهبري مقام معظم رهبري تصويب شد؛ ادامه داد: ما ريسک هاي مهمي را از کشور دور کرديم. يادمان نرفته که به بهانه تحريم چه فسادهايي رخ داد و چه هزينه سنگيني به کشور تحميل شد. هزينه کار نا بلدي برخي را داديم! اما الان دنيا به دنيال همکاري با ايران است. حتي شرکت هاي آمريکايي با شرکت هاي ايراني وارد معامله شده و به ما هواپيما دادند. ايران کشور بزرگي است و صاحب بزرگترين تمدن جهاني هستيم.


جهانگيري که مي گفت بايد کاري کنيم که هر ايراني در هر نقطه اي از دنيا به ايراني بودنش افتخار کند، خاطرنشان کرد: دو سال است که ميزان صادرات ما بر واردات ما فزوني گرفته است. اين افتخار کمي نيست. مهمترين سرمايه کشور مديريت است و بايد قدر مديران توانمند را دانست. نبايد آنها را با اتهاماتي از عرصه خارج کرد. من با شفافيت مالي همه مسئولان قوا موافقم. خانه هاي همه مسئولان و سه قوا نشان داده شود که مردم بدانند مسئولانشان کجا زندگي مي کنند.


او مهمترين سرمايه کشور را اميد خواند و با اشاره به اينکه در اين دولت، براي اشتغال کارهاي زيادي شده است، ادامه داد: همه ما براي ايران هستيم و ايران متعلق به همه ايرانيان است.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی استقلال خوزستان: با نظرات ویسی موافقم

آفتاب‌‌نیوز :

سیروس پورموسوی، سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در نشست خبری قبل از دیدار با سپاهان اظهار داشت: از باشگاه سپاهان بابت در اختیار گذاشتن زمین تمرین و هماهنگی برای نشست خبری قبل از دیدار تشکر می‌کنم؛ فردا یکی از بازی های‌حساس لیگ برای تیم ما است، با شناختی که از سپاهان داریم بازی بسیار سختی است. 

وی افزود: همیشه در بازی‌های بزرگ سربلند بودیم، امیدوارم فردا با کسب امتیاز از اصفهان خارج شویم. 

پورموسوی تصریح کرد: باشگاه نسبت به قضاوت‌های داور این بازی در سال‌های گذشته معترض بود، به نظر من چیدمان باید به شکلی باشد که شبهه به وجود نیاید و وقتی ذهنیت منفی وجود دارد، بهترین کار این است که چنین داوری انتخاب نشود. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: من در سال‌های گذشته که مشکل وجود داشته است، در تیم نبودم، این داور‌شمالی است، هفته بعد هم با نساجی بازی داریم و شاید کمی شبهه برانگیز باشد. 

وی در خصوص اظهارات ویسی که منجر به محرومیت او شد گفت: ما هم اعتقاد داریم باید نظارت‌ها بیشتر شود، وقتی الزاماتی در نظر گرفته می‌شود باید برای همه بخش‌ها باشد، برای فردا محروم و مصدوم نداریم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سرمربی استقلال خوزستان: با نظرات ویسی موافقم
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی