Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:52:43 GMT

عصاره‌هايي مفيد براي کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۶۳۵۰

خبرگزاري آريا -
گريپ فروت، آنزيم‌هاي بدن را فعال کرده و به بدن‌تان کمک مي‌کند تا چربي‌هاي بدن را آب کنيد

عصاره گريپ فروت
عصاره گريپ فروت، آنزيم‌هاي بدن را فعال کرده و به بدن‌تان کمک مي‌کند تا چربي‌هاي بدن را آب کنيد. ما مي‌دانيم که گريپ‌فروت مي‌تواند براي کاهش وزن مفيد باشد و اينکه عصاره‌ي گريپ‌فروت از پوست آن گرفته مي‌شود، که حاوي مقادير بسيار زيادي از ترکيبات خاصي مانند دي ليمونين (D-limonene) است و به متابوليسم کمک کرده و غدد لنفاوي را پاکسازي و عملکردشان را تقويت مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر مقدار کمي از عصاره‌ي گريپ‌فروت را روي پوست استفاده کنيد، ادرارآور و محرک خوبي براي سيستم لنفاوي است، به همين دليل است که از اين عصاره در بسياري از کرم‌هاي برطرف‌کننده‌ي سلوليت و ترکيباتي که براي برس کشيدن خشک هستند، استفاده مي‌شود.

عصاره‌ي گريپ‌فروت، بهترين عصاره‌اي است که به بدن در چربي سوزي و کاهش وزن کمک مي‌کند زيرا آنزيم‌هاي بزاق دهان را فعال کرده و در نتيجه چربي‌هاي بدن بهتر تجزيه مي‌شوند.

اگر عصاره‌ي گريپ‌فروت را با نعناع هندي يا پچولي ترکيب کنيد مي‌تواند اشتها و گرسنگي‌تان را کم کند و براي همين وسيله‌ي خوبي براي کاهش وزن به شيوه‌اي سالم است.

چند قطره از اين ترکيب را در آب آشاميدني‌‌تان بريزيد، يا در فضاي خانه و محل‌ کارتان پراکنده کنيد و يا وقتي ميل به خوردن داشتيد، کمي از آن را روي سينه يا مچ دست‌ها ماساژ دهيد.

عصاره دارچين
بعد از عصاره‌ي گريپ‌فروت، عصاره‌ي دارچين بهترين ماده براي کاهش وزن است. بارها و بارها ثابت شده که عصاره‌ي دارچين مي‌تواند به تنظيم قند خون و همچنين تنظيم چيزي در بدن‌تان به نام GTF که همان عامل تحمل گلوکز است کمک کند.

عصاره‌ي دارچين، قند خون را متعادل کرده که در بلندمدت براي کاهش وزن و کاهش ميل به شيريني مفيد است. تنظيم نبودن قند خون مي‌تواند منجر به پرخوري، کمبود انرژي و اضافه وزن شود اما افزودن عصاره‌ي دارچين به ميوه، چاي، جودوسر، پختني‌ها و يا اسموتي‌ها مي‌تواند سرعت ترشح گلوکز در جريان خون را کم کند.

دارچين، قند خون را متعادل کرده و براي کاهش وزن و کاهش ميل به شيريني مفيد است

عصاره زنجبيل
بعد از دو عصاره‌ي گفته شده، عصاره‌ي زنجبيل انتخاب خوب ديگري براي کاهش وزن است. زنجبيل ميل به شيريني را کاهش داده و التهاب را در بدن کم مي‌کند. اگر قصد کاهش وزن و همزمان کاهش التهاب و البته حمايت و مراقبت از سيستم گوارش و بهبود جذب مواد مغذي را داريد، مطمئن باشيد عصاره‌ي زنجبيل انتخاب بسيار مناسبي است.

ترکيبات موجود در زنجبيل، جينجرول ناميده مي‌شوند. از نظر علمي ثابت شده که جينجرول‌ها مي‌توانند التهابات ناشي از بيماري را در روده‌ها کاهش دهند و جذب مواد معدني و ويتامين‌ها را به طور کلي بهتر کنند، در نتيجه انرژي سلولي بهتري براي کاهش وزن داشته و به هدف خود نزديک‌تر مي‌شويد.

مطالعه‌اي که در سال 2013 انجام شد و نتايج آن در نشريه‌ي هندي Physiology and Pharmacology منتشر شد مي‌گويد، عصاره‌ي زنجبيل داراي فعاليت‌هاي آنتي‌اکسيداني بوده و خواص چشمگيري از نظر ضدالتهاب بودن و ضد درد بودن دارد. در تحقيقات صورت گرفته روي موش ها، بعد از يک دوره‌ي يکماهه‌ي درماني با عصاره‌ي زنجبيل، سطح آنزيم‌ها در خونشان افزايش يافته بود، همچنين در همين مدت، راديکال‌هاي آزاد از بين رفته و کاهش چشمگيري در التهاب ديده شد.

عصاره‌ي زنجبيل انتخاب خوب ديگري براي کاهش وزن است

از اين عصاره ها چگونه براي کاهش وزن استفاده کنيم؟
اگر هدف‌تان کاهش وزن است مي‌توانيد گاهي از ترکيب اين عصاره‌ها استفاده کنيد و يا به طور جداگانه آنها را به کار ببريد. مي توانيد يک قطره از هر کدام را در آب ريخته، يا بصورت موضعي استفاده کنيد و يا در هوا پخش کنيد. اگر مي‌خواهيد عصاره‌اي را به صورت موضعي به کار ببريد توصيه مي‌کنيم از يک روغن سبک ديگر مثلا روغن نارگيل کمک بگيريد، مخصوصا اگر از عصاره‌ي دارچين استفاده مي‌کنيد.

يک راه ساده هم اين است که عصاره را روي ميز کارتان يا در فضاي خانه بپاشيد، بوي فوق‌العاده‌اي دارد و براي کاهش وزن مفيد است. بيش از 5هزار سال است که از عصاره‌ها استفاده مي‌شود.

عصاره‌هاي گياهي يکي از قوي‌ترين داروها در دنيا هستند، اما عصاره‌ي گريپ‌فروت، دارچين و زنجبيل، موثرترين عصاره‌ها براي کاهش وزن محسوب مي‌شوند.

و اما روغن کرچک!
شايد واقعا ندانيد روغن کرچک چيست و چه مي‌کند. ما برايتان مي‌گوييم روغن کرچک هم چه خواص شگفت‌انگيزي دارد و چطور در کاهش وزن به شما کمک مي‌کند، طوري که بتوانيد در عرض دو هفته، چهار کيلوگرم از وزن‌تان کم کنيد.

روغن کرچک کاري مي‌کند که بدن‌تان تبديل به يک ماشين چربي سوزي شود، سرعت متابوليسم‌تان را بالا مي‌برد و بدن‌تان را وادار مي‌کند تا چربي‌هاي ذخيره شده را به عنوان منبع سوخت مصرف کند.

روغن کرچک مزه‌ي خوشايندي ندارد اما اگر با يک اسموتي خوشمزه‌ي ميوه ترکيب اش کنيد مزه‌اش را نخواهيد فهميد. يک اسموتي ميوه اگر با روغن کرچک ترکيب شود، يک صبحانه‌ي عالي و کامل براي کاهش وزن است.

روغن کرچک براي کاهش اشتها نيز مفيد است که در نتيجه ميل‌تان را به خوردن اسنک بعدازظهر کاهش مي‌دهد. با مصرف روغن کرچک احساس انرژي، سيري و سرزندگي خواهيد کرد و به راحتي مي‌توانيد در برابر وسوسه‌ي يک نوشيدني‌ شيرين يا بستني پرکالري مقاومت کنيد.

روغن کرچک براي کاهش اشتها نيز مفيد است

خواص ديگر روغن کرچک
روغن کرچک علاوه بر کمک به لاغري و کاهش وزن، پوست‌تان را درخشان، ناخن‌هاي‌تان را تقويت و موهاي‌تان را انعطاف‌پذير مي‌کند پس براي زيباتر شدن هم خوب است.

اگر مي‌خواهيد براي تقويت مو و ناخن و پوست از روغن کرچک کمک بگيريد بايد به طور خوراکي آن را مصرف کنيد. مي توانيد مقدار بسيار کمي از آن را روي موهاي‌تان بماليد تا درخشان شده و مات و کدر نباشد. مي توانيد با کمک روغن کرچک لکه‌هاي باقيمانده از جوش را از صورت‌تان برطرف کنيد.

ضمنا روغن کرچک مي‌تواند سيستم ايمني را تقويت کرده و از عفونت جلوگيري کند. آنهايي که از عود عفونت‌هاي قارچي رنج مي‌برند مي توانند روغن کرچک را به طور روزانه و به صورت خوراکي مصرف کنند تا از اين عفونت آزاردهنده رها شوند. پس مي‌بينيد هرچند فوايد روغن کرچک براي کاهش وزن، ايده‌آل است، اما امتيازات فراوان ديگر آن باعث شده روغني شگفت‌انگيز باشد.

روغن کرچک
البته اگر بخواهيد روغن کرچک را همراه با فست فود مصرف کنيد، نتيجه‌اي نخواهيد گرفت اما اگر همراه با رژيم غذايي مناسبي آن را مصرف کنيد، مي بينيد که تلاش‌هاي شما براي کاهش وزن سرعت بيشتري مي‌گيرد. مجبور نيستيد کالري‌تان را آنقدر محدود کنيد که به گرسنگي دچار شويد، فقط کافيست مواد مغذي و سالم را در برنامه‌تان داشته باشيد.

روغن کرچک گرانقيمت نيست، موثر است و مي‌توانيد اثرش را روي وزن و زيبايي‌تان ببينيد. همين امروز يک بطري روغن کرچک تهيه کنيد تا از فوايدش بهره‌مند شويد و وضعيت سلامتي‌تان را بهبود ببخشيد.

منبع: nabzema.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه از محل صادرات ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شده است، گفت: دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت برای تولید محصولات باکیفیت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نقشی مهم در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد صادراتی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد امین‌دهقان در نشستی خبری که ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد، بیان کرد: این شرکت سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت، ۷۴۶ هزار تن تولید محصول داشته که از این مقدار ۵۰۰ هزار تن آن به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به تمرکز این شرکت برای به‌دست آوردن بازار آفریقا گفت: این شرکت هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۱ کشور دنیا از جمله هند، چین، امارات،‌ کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی صادر می‌کند.

مدیرعامل نفت سپاهان با تأکید بر اینکه تولید محصولات باکیفیت در نفت سپاهان در اولویت اصلی قرار دارد،‌ افزود: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پایه در منطقه خاورمیانه، کیفیت را به جای تنوع محصولات سرلوحه کار خود قرار داده است.

امین‌دهقان در تشریح گزارش عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد: شرکت نفت سپاهان پارسال ۲۴۰ هزار تن محصول را در بازار داخل عرضه کرد.

پیشرفت ۹۰ درصدی ۲ پروژه مهم صادراتی نفت سپاهان

وی همچنین از بهره‌برداری از دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروژه‌های FRW (پارافین‌های مدیکال گرید) و TDAE (تولید روغن فرآیند سبز) هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل نفت سپاهان همچنین از تشکیل معاونت طرح و توسعه برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: هدف از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، افزون بر افزایش کیفیت محصولات، تولید محصول خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهینامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

به گزارش شانا، شرکت نفت سپاهان از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن و انواع فرآورده مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و... صادر می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند