Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس والیبال گفت: ما می خواستیم خودمان را به والیبال جهان نشان بدهیم و به همین دلیل به دنبال نتیجه خوب بودیم. همین نتیجه گرایی ما را از پشتوانه سازی و استعدادیابی دور می‌کند.

ابراهیم وطن پرست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم‌ ‌ملی والیبال گفت‌ وقعیت این است که تیم ما تغییراتی اجتناب ‌ناپذیر داشته است و بازیکنان جوانی به تیم ‌اضافه شدند که تا جایگزین شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرا و حسین آبادی به تازگی به تیم‌ ‌ملی دعوت شدند و بازیکن با تجربه همچون زرینی از تیم خط خورده است. کولاکوویچ ترکیبی که برایش ایده‌آل بوده را انتخاب کرده است. در واقع او خواسته برای چند سال آینده تغییراتی را در تیم‌ ‌ملی والیبال ایجاد کند. این نفرات آینده‌دار باید محک بخورند و امیدوارم که با حضور آن ها و البته بازیکنان جوان به موفقیت لازم برسیم.

کارشناس والیبال درباره پست پشت خط زن تیم‌ ‌ملی نیز گفت‌: این پست بسیار مهم است. امیر غفور در آخرین بازی لیگ برتر مصدومیت شد و به همین دلیل افت کرد. در حال‌ حاضر شاید آمادگی لازم را نداشته باشد اما امیدوارم که به زودی به شرایط ایده‌آل برسد. در واقع یکی از دو بازیکن پشت خط زن ما مشکلی در آینده ندارد. اگر می‌خواهیم در بازی ها تغییر ایجاد کنیم باید به دنبال جایگزینی برای شهرام محمودی باشیم. محمودی بازیکن شایسته ای بود و شاید نباید به این زودی از تیم‌ ‌ملی می‌رفت. با این حال من عقیده دارم که ما نباید به نفرات خاصی متکی باشیم. والیبال ورزشی گروهی است و باید این ریسک را بپذیریم و چاره ای جز این نیست. وقتی او نمی‌تواند باشد، تیم‌ ‌ملی نباید ضربه بخورد.

او درباره انتخاب پاسور دوم برای تیم‌ ‌ملی والیبال گفت‌: انتخاب میان وادی و سال‌افزون دشوار است اما باید ببینیم نظر کولاکوویچ روی چه کسی است. قطعاً در آینده زمانی برای محک خوردن این بازیکنان وجود دارد و هر کدام کارایی خاص خود را نشان می دهد. به مانند تمامی پست ها انتخاب پاسور دوم نیز با نظر سرمربی انجام می‌شود. مربی است که نوع تاکتیک خود را انتخاب می‌کند و بستگی دارد تیم کولاکوویچ کدام یک از این پاسورها را بخواهد.

وطن پرست در خصوص پشتوانه سازی در تیم‌ ‌ملی گفت‌: ما در سطح جهانی چند سالی تست که جزو تیم‌های مطرح قرار گرفتیم. در رقابت های لیگ جهانی و المپیک حاضر بودیم. وقتی به تازگی پا به عرصه بزرگان گذاشتیم نیاز داشتیم خودمان را نشان دهیم و به همین دلیل فدراسیون والیبال تصمیم گرفت والیبال ایران را به جهان عرضه کند و این نیازمند کسب نتایج خوب بود. این هدف باعث شد که از بهترین‌ها در تیم ملی استفاده شود تا در نهایت بهترین نتایج گرفته شود. به همین دلیل شاید مجالی برای حضور بازیکنان جوان وجود نداشت. ما باید پشتوانه ‌سازی انجام بدهیم و می‌توانیم در لیگ جهانی از جوان‌ترها استفاده کنیم تا هم بازیکنان اصلی خسته نشوند و هم جوانان بازی کنند. نتیجه‌ ‌گرایی باعث شده ما از مسئله پشتوانه سازی و البته استعدادیابی دور باشیم.

وطن‌پرست درباره این که آیا لیگ جهانی ملاک خوبی برای بررسی و البته ارزیابی تیم کولاکووویچ است یا خیر ، گفت‌: مردم و کارشناسان والیبال را خیلی خوب می فهمند. ایران در المپیک نتایج خوبی گرفت اما همه گفتند که ما خوب بازی نمی کردیم. لیگ جهانی هم همین طور است و مردم به راحتی می فهمند که آیا تیم خوب و آینده دار است و یا نه؟ لیگ جهانی معیاری واقعی برای آینده تیم‌ ‌ملی است و باید به چشم بازی‌های تدارکاتی به آن نگاه کنیم. لیگ جهانی یک تورنمنت است که برای داغ بودن تنور والیبال در جهان برگزار می‌شود و این میدان خوبی است تا بدن والیبالیست‌های ایران به خوبی شلاق بخورد. از نظر من لیگ جهانی می‌تواند شرایط و آینده تیم‌ ‌ملی را مشخص کند اما معیاری صددرصدی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، با درخواست کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و موافقت فدراسیون کشتی محمدعلی گرایی در وزن ۸۲ کیلوگرم به اردوی این تیم دعوت شد.

دیگر خبرها

  • پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود
  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد
  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی