Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@22:55:52 GMT

افزایش جهانی کودکان دارای سوء تغذیه در سال2017

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۷۰۱۰

افزایش جهانی کودکان دارای سوء تغذیه در سال2017

کودکانی که سوء تغذیه دارند، به بیماری های عفونی مانند وبا، مالاریا و سرخک مبتلا می شوند و احتمال مرگ شان 9 برابر بیشتر از کودکانی است که با مشکل سوء تغذیه مواجه نیستند. به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در سال ۲۰۱۷، شمار کودکانی که از سوء تغذیه حاد رنج خواهند برد به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خواهد رسید که این رقم ۲۷۵ هزار نفری که از سوءتغذیه شدید رنج می برند نیز شامل خواهد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سوء تغذیه شدید به معنای آن است که اگر کودکانی با این مشکل مواجه هستند به بیماری های عفونی مانند وبا، مالاریا و سرخک مبتلا شوند احتمال مرگ شان ۹ برابر بیشتر از کودکانی است که با مشکل سوء تغذیه مواجه نیستند.

ینس لارک سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در این باره گفت: «وقوع خشکسالی های پیاپی در برخی از مناطق جهان باعث شده است تا بسیاری از مردم به فکر کوچ دسته جمعی بیفتند. به طوری که درسال ۲۰۱۶، تاکنون بیش از ۶۱۵ هزار نفر به علت خشکسالی خانه و محل زندگی خود را ترک کرده اند.

در نتیجه خشکسالی دیگری که قبل از سال ۲۰۱۶، در برخی مناطق جهان به ویژه آفریقا رخ داده بود نزدیک به یک میلیون نفر محل زندگی خود را ترک کردند.

وی افزود در آخر ماه فوریه، دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار اختصاص چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای کمک به قحطی زدگان در آفریقا وبه ویژه در سومالی شده بود. اما تاکنون ۵۸ درصد از این مبلغ اعطا شده است که ۷۲۰ هزار دلار آن برای کمک به مردم گرسنه سومالی اختصاص یافته است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و پس از افزایش بیش از یک درصدی جلسه قبل به ۲۳۲۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. گزارش اشتغال روز چهارشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته است. گزارشی از وزارت کار ایالات متحده نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است، در حالی که تعداد افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند کاهش یافته است.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی طلا انعطاف‌پذیری را نشان داد و سالانه سه درصد رشد کرد و به ۱۲۳۸ تن در سه ماهه اول رسید که قوی‌ترین شروع یک سال از سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا علیرغم افزایش هشت درصدی تقاضای طلا در هند در سه ماهه مارس، افزایش قیمت‌های اخیر چالشی را ایجاد می‌کند که به طور بالقوه منجر به پایین‌ترین مصرف سالانه در چهار سال گذشته می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۶.۷۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با حدود یک درصد افزایش به ۹۵۸.۹۵ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۳۱ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود
  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت