Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@18:19:32 GMT

سدان هايي براي سلطنت در جاده ها

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۷۱۷۵

خبرگزاري آريا - برترين ها - محمدرضا مرتضايي: در ميان انبوهي از خودروهاي سوپراسپرت کوپه قدرتمند، سدان هاي با عملکرد بالايي نيز وجود داشته که از طراحي جذاب و پيشرانه قدرتمندي بهره مي برند. سدان هايي که در نگاه نخست موجب جلب توجه همگان مي شوند. چهار ماشين مورد بحث در واقعا، عملکردي نزديک به ابرخودروها دارند با اين تفاوت که قادرند 4 سرنشين را با خود حمل نمايند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






ما زمان نسبتاً زيادي را با اين ماشينها براي تست آنها سپري کرديم و با آنها صدها متيل در جاده هاي مختلف و پيست هاي متفاوت رانندگي کرديم و پس از طي حدود 3000 مايل به نتايج زير در مورد طبقه بندي آنها رسيديم. در ادامه با ما همراه باشيد.

رتبه چهارم: مرسدس AMG C63 S/ بهترين پيشرانه

ما دوست نداريم مرسدس AMG C63 S با شگوه را در رتبه آخر قرار دهيم اما متاسفانه اين ماشين لوکس که از خانواده کلاس C مرسدس به شمار مي رود اگرچه در طبقه بندي سدان هاي لوکس در رتبه هاي خوبي قرار مي گيرد اما در طبقه بندي سدان هاي اسپورت جايگاه خوبي به دست نياورد.



موتور C63 هشت سيلندر است و مي توان گفت که جذاب ترين موتور در بين رقباي خود در اين گروه را دارد.در هواي سرد، اين موتور 4 ليتري با کمي تاخير روشن مي شود اما در مجموع مي توان گفت که وقتي سوار آن مي شويد، عاشق رانندگي با آن مي شويد.

موتور 503 اسب بخاري و هشت سيلندر اين مرسدس از لحاظ عملکرد بهتر از بهترين ماشين اين گروه يعني آلفا رومئو جيوليا عمل مي کند اما با اين تفاوت که اين ماشين 2 پيستون اضافه تر و 1091 سي سي ظرفيت بيشتري نسبت به جيوليا دارد. با اينکه اين مدل از مرسدس حدود 150 پوند سنگين تر از کاديلاک است اما قدرت نهفته در موتور اين ماشين قادر است در مسابقات درگ و پيست، آن را جلوتر بياندازد و همچنان بهترين عملکرد در زمينه مصرف سوخت بهينه در شهر را نيز داشته باشد. موردي که ما را از اين ماشين مايوس کرد اين بود که مسئولين مرسدس، مبدل گشتاور در سيستم هشت دنده اتوماتيک اين ماشين را با يک سيستم کلاچ چند صفحه اي عوض کرده بودند که باعث مي شد اين ماشين در برخي مسيرها ليز بخورد و رواني رانندگي کمتري را در آن شاهد باشيم. به نظر مي رسد مبدل گشتاور، گزينه بهتري براي اين ماشين محسوب مي شد.



AMG در پيچ ها فوق العاده عمل مي کند و توانست کاديلاک را در تمامي تست ها شکست دهد. اما متاسفانه برتري در اين تست نتوانست ضعف هاي ديگر آن را نسبت به کاديلاک پوشش دهد. از موارد منفي ديگر اين ماشين مي توان به اين نکته اشاره کرد که ترمزهاي کربن سراميکي جلو و فلطي عقب اين ماشين نيز وقتي لنت ها داغ مي کنند اصلا خوب عمل نمي کردند و فرمان آن نيز واکنش خوبي نسبت به چرخاندن از خود نشان نمي داد. با اين حال مي توان گفت که اين مدل از مرسدس بهترين طراحي داخلي را در بين اين 4 ماشين داشت و با دکمه ها و خطوط لوکس، فضاي داخلي زيبايي را در ماشين شاهد هستيم. تنها ايرادي که در اين قسمت مي توان به c63 گرفت اين بود که صندلي هاي جلو کمي بالا قرار گرفته بودند و فضاي سرنشينان جلو کم به نظر مي رسيد.




رتبه سوم: کاديلاک ATS-V/ بهترين شاسي

به عنوان ماشيني که چند سرنشين را با خود جا به جا کند اين ماشين پر از ايراد بود چرا که فضاي سرنشينان عقب بسيار کم و تقريبا غيرقابل استفاده بود و با نشستن در آن حس ناخوشايندي به افراد دست مي داد؛ از سواري با اين ماشين حس خوبي به ما دست نداد، سيستم سرگرمي آن نيز سرنشينان را عصباني مي کرد و به طور کلي ماشين هاي 8 دنده اتوماتيک جنرال موتورز کمي کند به نظر مي رسند و کابين نيز پر از سر و صداي بيرون بود و مواد به کار رفته در اتاق ماشين نيز نامرغوب و بي کيفيت ارزيابي شد.



اما از حيث عملکرد، اين ماشين در بين برترين ها قرار مي گيرد. ATS-V توسط بهترين شاسي موجود در بازار بالانس شده است و هرگز نيروي ايجاد شده توسط موتور به زمين منتقل نمي شود و در پيچ ها نيز عملکرد خوبي از خود نشان داد.

اين ماشين از سيستم جديد داينامجيک استفاده مي کند. داينامجيک در واقع ترکيبي از چندين عملکرد از جمله قفل شدن اتوماتيک و الکترونيکي محور عقب، مديريت عملکرد کشش بدنه،شوک مغناطيسي کمک فنرها.
با شاسي که آيروديناميک بالايي به دنبال دارد، کاديلاک در سر پيچ ها مي تواند تعادل خود را حفظ کرده و موجب از دست دادن کنترل نشود. موضوعي که بسياري از خودروهاي رقيب فاقد آن بوده و يک امتياز منفي به شمار مي رود. از اين تاثير مثبتي روي حرکت با سرعت بالاي اتومبيل نخواهد داشت و مشکل ساز است.




اما همه اين عملکرد قوي و خوب براي برنده شدن در اين ليست کافي نيست چرا که بزرگترين مشکل اين ماشين موتور آن است. اين ماشين از يک موتور 3.6 ليتري توربو دوقولوي 6 سيلندر استفاده مي کند که قدرتي برابر با 464 اسب بخار توليد مي کند اما نقطه ضعف ان بزرگ بودن موتور، پرسر و صدا بودن و تکان هاي آن است. البته با بلند کردن صداي استريو مي توانيد از شر صداي آزار دهنده موتور اين ماشين خلاص شويد اما متاسفانه همين عملکرد موتور است که اين ماشين را به رده ها بالاتر نبرد.





رتبه دوم: BMW M3 با پکيج مسابقه اي / بهترين M3


در ارزيابي خود از اين مدل از BMW سخت گيري خاصي را لحاظ کرديم چرا که موتور اين ماشين به قدري قدرت داشت که اصلا متناسب با شاسي آن نبود. فرمان اين ماشين آنقدر نرم و روان است که اصلا حرکت بر روي جاده را احساس نمي کنيد؛ سيستم انتقال دو کلاچي به کار رفته در اين ماشين، راننده را در موقعيت هاي بحراني ياري مي کند.



اين مدل از BMW در واقع يکبار ديگر اهميت تنظيم درست ماشين را به همگان يادآوري مي کند؛ ظاهراً BMW توانسته با ظرافت هاي فني و ترفندهاي ظريفي شاسي F80 را به طرز قابل قبولي مجدداً در M3 قرار دهد. علي رغم اينکه اين مدل از M3 نسبت به مدل اوليه آن قدرت بيشتري دارد(444 اسب بخار در مقابل 425 اسب بخار) در مدل جديد شاهد اين موضوع هستيم که بدون درگير کردن چرخهاي عقب شاهد شتاب گرفتن ماشين هستيم.

فنرها ارتجاعي و کمک فنرهاي اصلاح شده در اين ماشين به سواري راحت با آن بسيار کمک کرده اند چرا که سري M اين خودروساز بيشتر بر روي عملکرد تمرکز دارد و نه لزوما راحتي رانندگي با ماشين.



فرمان کامپيوتري اين ماشين از مدل هاي F80 بهتر عمل مي کند و مي توان گفت تا حدي از خصوصيات عالي مدل M4 GTS را در اين ماشين شاهد هستيم. نقاط کور زيادي که در مدل اوليه وجود داشت به حداقل رسيده است اما برنامه کمک راننده در اين ماشين به خوبي کار نمي کند؛ مانند مدل هاي بزرگتر سري m مثل M5 و M6، وضعيت فرمان در اين ماشين در سه حالت قابل تنظيم شدن است که در هر سه حالت اصلا احساس سنگيني فرمان به راننده دست نمي دهد.

هنوز نمي دانيم که دو کلاچ اتوماتيک مدل M3 چطور قادرند ظرف 4.3 ثانيه سرعت اين ماشين را به 60 مايل بر ساعت برسانند چرا که اين رکورد با رکورد کندترين ماشين اين ليست تفاوت قابل ملاخظه اي دارد و حتي از F80 نيز که قبلا تست کرده بوديم، بهتر است. اين ماشين در يک چشم به هم زدن در فاصله 250 فوتي به سرعت 118 مايل بر ساعت مي رسد و در اين قسمت متوجه قدرت موتور باورنکردني اين ماشين مي شويم.



جديدترين مدل از M3 در قالب يک سدان اسپورت به بازار عرضه مي شود. صندلي هاي عقب اين ماشين بسيار راحت است و M3 از يک موتور قدرتمند با چرخهايي که الهام بخش ماشين هاي GTS است بهره مي برد و طراحي آن نيز شيک و لوکس است.اين مدل از BMW سالها بود که به دنبال کاديلاک حرکت مي کرد اما حالا با مشاهده مدل جديد M3 در مي يابيم که اين ماشين يک مدل لوکس با طراحي داخلي عالي است که تنه به تنه مرسدس و الفا رومئو مي زند.


رتبه اول: آلفا رومئو Giulia Quadrifoglio / بهترين ماشين همه فن حريف اين ليست

براي قضاوت در مورد خودروي خودروسازي که 30 سال در سطح بالا مشغول فعاليت است، اعتبار حرف اول را مي زند. هر صحبتي که تاکنون در مورد Giulia Quadrifoglio در محافل علاقه مندان به خودرو مطرح مي شود بيشتر در مورد دغدغه هاي افراد از پيچيدگي هاي به کار رفته در اين ماشين است. در کمال تعجب ما اين مدل از آلفا رومئو هيچ نشانه اي از ضعف از خود در تست هاي ما بروز نداد و بر خلاف انتظار، تمامي نشانه هاي يک ماشين برنده را در اين رقابت از خود نشان داد.



Giulia Quadrifoglio ماشيني براي تمامي ذائقه ها و در تمامي زمينه ها مي توان آن را در رتبه اول قرار داد. با اينکه هر ماشيني در يکي از بخش ها بهترين است اما جيوليا در هر زمين هاي بهترين محسوب مي شود. براي مثال از منظر راندن، ميتوان گفت که روان ترين ماشين در بين 4 ماشين موجود در ليست محسوب مي شود و فضاي داخل کابين آن نيز بسيار آرام و بي صدا است و با خيال راحت و با تمامي امکانات مي توان با آن به جاده زد و به مسافرت رفت.

اما از منظر طراحي، آلفا رومئو ترجيح داده است که اين ماشين را لوکس طراحي کند و وقتي وضعيت آن را به حالت مسابقه اي تغيير مي دهيم، چندان شبيه سدان هاي مسابقه اي نيست و در اين مورد، سه رقيب اين ماشين از جيوليا پيشي مي گيرند.در پيست، آلفا رومئو شباهت هايي با کاديلاک دارد اما از منظر رکورد سرعت از همه بهتر است. گشتاور برداري ديفرانسيل عقب اين ماشين، تمامي قدرت موتور را که 505 اسب بخار ميباشد، به چرخ هاي عقب منتقل مي کند و به بهترين نحو از آن استفاده مي کند. در واقع، آلفا رومئو نمي خواهد ماشيني سنگين و قوي به نظر برسد بلکه همواره سعي داشته تا جيوليا را به عنوان ماشيني سريع در اذهان معرفي کند.

وقتي صحبت از سرعت اين ماشين مي کنيم، بد نيست به نرخ واکنش عالي فرمان اين ماشين که 11.8 به 1 است نيز اشاره نماييم که با ضريب چرخش 2.3 اين فرمان قفل مي شود. فرمن الکترونيکي اين ماشين به سبکي فرماني است که در ماشني هاي فراري ديده مي شود و دقت آن نيز به همان دقت ماشين هاي فراري است و اين قابليت به راننده اين حس راه مي دهد که گويي اين ماشين هيچ وزني ندارد. اين ماشين با تايرهاي پيرلي پي زيرو کورسا 60 تجهيز شده است؛ قابليت عبور از پيچ ها با اين ماشين خيره کننده است به طوري که به سادگي BMW را پشت سر مي گذارد.

اعداد را فراموش کنيد چرا که رانندگي با اين ماشين چه در مسير مستقيم چه در پيچ ها و چه در پيست مسابقه به طرز باورنکردني حيرت انگيز و لذتبخش است.مهندس سابق شرکت فراري يعني روبرتو فدلي اکنون رييس بخش فني آلفا رومئو مي باشد و Giulia Quadrifoglio از تجربيات اين مهندس با تجربه استفاده بسيار کرده است. اين ماشين 5 سرنشين در واقع همان توانايي هايي را دارد که در جديدترين مدل هاي فراري آنها را مي بينيم و مي توانيد با آن تمامي خواسته ها و آرزوهاي خود در رانندگي را برآورده کنيد. از اين حيث، جيوليا بسيار شبيه فراري هاي گران قيمت موجود در بازار است.



تاکنون در مورد موتور اين ماشين صحبتي نکرده ايم. موتور 2.9 ليتري شش سيلندر اين ماشين قدرتي معادل 505 اسب بخار دارد که يک نمونه عالي در اين کلاس محسوب مي شود. عالي بودن موتور به خاطر 6 سيلندر بودن آن نيست بلکه به خاطر تنظيم وپيکربندي عالي موتور است که به طور هوشمندانه اي طراحي شده است. در مقام مقايسه مي توان آن را با فراري کاليفرنيا T قياس کرد که يک ماشين 8 سيلندر با همين قدرت است.دور موتور 900 براي اين ماشين نرمال محسوب مي شود و دور موتور 6500 rpm نيز محدوده قرمز اين ماشين به حساب مي آيد؛ با توجه به همه اين موارد، موتور اين ماشين بدون کوچکترين سروصدايي کار مي کند که در بين ماشين هاي شش سيلندر بي سابقه است. اين شايد بهترين شش سيلندر آلفا رومنو باشد که آلفا رومنو پس از مدل هاي قديمي بوسو پس از سي سال به بازار عرضه کرده است.

طبق استانداردهاي جهاني، اين موتور قدرتمند کمي تکان و لگ دارد و از اين بابت جاي تعجبي وجود ندارد چرا که اين موتور همان نيرويي را توليد مي کند که يک موتور 8 سيلندر توربو دوقلو براي مرسدس ايجاد مي نمايد؛ جيوليا به خوبي مي داند که واکنش هاي توربو منجر به تسريع عملکرد موتور مي شود بنابراين از چند ترفند براي خنک نگه داشتن موتور در اين زمينه استفاده کرده است که مهمترين و جالب ترين آنها اين است که شش دنده اول کوتاه تر از شش دنده اول ماشيني مثل مزدا مياتا است.

ترفند ديگري که در اين زمينه به کار رفته است، استفاده از دو اگزوز مجزا است که هر يک به طور جداگانه به سيلندر وصل هستند که منجر به اين مي شود که اين شش سيلندر قدرتمند بيشتر شبيه ماشين هايي شود که گويي دو موتور قوي سه سيلندر در آنها تعبيه شده است.سروصداي موتور با افزايش سرعت و دور موتور بيشتر نمي شود و همان صدايي که در دور موتور 3000 از موتور مي شنويد، همان را در دور موتور 5000 نيز از موتور خواهيد شنيد.

در حالت stop and go و در مکان هاي شلوغ و ترافيک، موتور به طور اتوماتيک خاموش مي شود که شايد اين مورد بزرگترين ايراد از ديد برخي منتقدين باشد چرا که روان بودن سواري با اين ماشين در اين حالت زير سوال مي رود. براي غلبه بر اين مشکل دو راه وجود دارد اول اينکه از سيستم by-wire استفاده شود چرا که اين سيستم در واکنش هايش به توقف ماشين خطي عمل نمي کند و با گرفتن کلاچ در اين موقعيت ها قادر خواهيد بود تا ماشين را به طور کامل متوقف کنيد. مسئولين فيات کرايسلر در مورد سيستم by-wire مي گويند اين سيستم سريعتر از سيستم ABS عمل مي کند و ماشين را در زمان کمتري متوقف مي کند.



يکي از مواردي که ما را نگران مي کرد اين بود که بدون توجه به اين مورد و پيچيدگي هاي خاص اين ماشين ايتاليايي مقام اول را به آن داديم. چرا که چند هفته بعد از تست هاي ما، متوجه شديم، يک مدل ديگر از جيوليا در يک ترافيک به واسطه همين سيستم by-wire متوقف شده و باعث شلوغي خيابان شده بود.

البته اينطور که مشخص است، اين مدل از جيوليا که ما آن را تست کرديم، از اعتبار آلفا رومئو دفاع خواهد کرد اما براي خريد هرگز به اعتبار خودروسازان اعتماد نکنيد و با بررسي کامل اقدام به خريد نماييد. اما به نظر مي رسد در حال حاضر، اين ماشين بهترين سدان اسپورتي موجود در بازار است که گزينه مناسبي براي خريد محسوب مي شود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های ارتش برای حضور در کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،برخی دانش آموزان زیرکوه که بر اثر سیلاب از کنکور سراسری  تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های کراس ارتش برای حضور در کنکور سراسری انتقال داده شدند. 



دیگر خبرها

  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم
  • مدل مفهومی پیشرفته ترین سدان کیا (عکس)
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • فیلم| محیط بان اعمال قانون کرد؛ متخلفان ماشین اورا آتش زدند!
  • انتقال تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های ارتش برای حضور در کنکور سراسری
  • هونگچی ئی اچ7 کانورتیبل؛ شروعی برای کوپه های چینی! (+تصاویر)