Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالیکه هنوز سی امین نمایشگاه کتاب تهران آغاز به کار نکرده است اطلاعات برخی ناشران کودک و نوجوان حاضر در این نمایشگاه در اپلیکیشن اطلاع رسانی ثبت نشده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درحالیکه تا ساعتی دیگر سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مجموعه شهر آفتاب با حضور بیش از 2 هزار و 600 ناشر کار خود را آغاز می‌کند اپلیکیشن اطلاع رسانی این دوره نمایشگاه با نواقصی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپلیکیشن اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران که براساس اطلاعات موسسه خانه کتاب، سایت نمایشگاه کتاب تهران گردآوری شده است، نواقصی دارد که در نوع خود حائز اهمیت است برای نمونه جانمایی غرفه‌ها و اطلاعات برخی ناشران عمومی به ویژه در بخش کودک و نوجوان در این اپلیکیشن موجود نیست.

در همین زمینه برخی ناشرانی که اطلاعاتشان در اپلیکیشن موجود نیست به بخش اطلاع‌رسانی مراجعه کرده و خواستار رفع نقص آن کرده‌اند.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که اشکال ایجاد شده ناشی از اطلاعات ناقصی است که از طرف انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه ارائه شده است.

عادل طالبی که در حوزه بازاریابی دیجیتال نشر فعالیت می‌کند در این زمینه به تسنیم گفت: متأسفانه درسالهای گذشته موسسه خانه کتاب از دادن اطلاعات صحیح و کامل کتاب‌های منتشرشده برای تولید اپلیکیشن و نرم‌افزار اطلاع‌رسانی خودداری کرده است. اگر اطلاعاتی هم ارائه شده معمولا فاقد شابک در مواردی بوده که در این اپلیکیشن‌ها ضروری است.

در این دوره نیز با وجود اینکه اطلاعات از سوی خانه کتاب بنا به گفته مسئولان ارائه شده است اما برای تولید اپلیکیشن‌ها از اطلاعات ثبت شده توسط ناشران در سایت نمایشگاه کتاب تهران استفاده شده که این اطلاعات نیز توسط انجمن‌ها و تشکل‌های نشر ارائه شده است. انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان مسئول ثبت جانمایی غرفه‌ها و ارائه اطلاعات برای ورود به اپلیکیشن بوده است که متأسفانه اطلاعات ناشران کودک و نوجوان با نواقص بسیاری همراه بوده در نتیجه اپلیکیشن و نرم افزار تولید شده برای سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران اطلاعات ناقصی از ناشران را در خود ذخیره کرده است.

وی افزود: شب گذشته بنده 17 ناشر را به صورت اتفاقی در اپلیکیشن سیو کردم که از 17 ناشر 9 ناشر کودک و نوجوان که در نایشگاه کتاب تهران حضور دارند در اپلیکیشن درج نشده بودند.

طالبی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که ثبت نشدن اطلاعات ناشران کودک و نوجوان در اپلیکیشن ضرر بسیار زیادی را برای ناشران داشته باشد اگرچه ناشران بزرگی همچون افق و قدیانی با غرفه‌های 200 تا 400 متری نیز در این اپلیکیشن درج نشده و اطلاعات جانمایی و کتاب‌هایشان ثبت نشده است اما با توجه به غرفه آرایی و فضایی که در اختیار دارند امکان یافتن آنها برای مخاطب و بازدیدکننده آسان است ضعف اصلی متوجه ناشران کوچکتری است که اتفاقا امسال کارهای با کیفیتی نیز عرضه کرده‌اند.

جستجو در اپلیکیشن اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران نشان می‌دهد که برخی ناشران کتاب کودک و نوجوان همچون افق، قدیانی، آبرنگ، زعفران و غیره در اپلیکیشن اطلاعاتشان به ثبت نرسیده است.

انتهای پیام/

R1013198/P1010114/S4,35/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب

ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها و تعداد کتاب‌های موجود خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه book.icfi.ir نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها، تعداد کتاب‌های موجود، آماده‌سازی پنل پست کتاب و… خود اقدام کنند.

همچنین ناشران می‌توانند شماره تماس‌های مورد نیاز خریداران کتاب برای دریافت مشاوره یا برقراری ارتباط را در بخش تنظیمات پنل کاربری خود قرار دهند.

ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۸۹۸ تماس بگیرند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه امسال در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 750349

دیگر خبرها

  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • ۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب
  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب