Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حسن روحاني، نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: اساس ما در ارتباط با کشورهاي ديگر منافع ملي ماست و با هر کشوري که منافع ملي ما بهتر تأمين شود رابطه نزديکتر خواهيم داشت.

به گزارش مشرق، حسن روحاني نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بامداد چهارشنبه در برنامه پاسخ به ايرانيان خارج از کشور که از شبکه جام جم پخش شد، گفت: در دولت دوازدهم نيز مانند دولت يازدهم يک برنامه 100 روزه و يک برنامه چهارساله داريم، برنامه چهارساله دولت آينده تدوين شده و در اختيار مردم است و برنامه 100 روزه نيز که با اولويت اشتغال جوانان و اجراي طرح کارورزي همراه است، به زودي اعلام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افزود: در دولت يازدهم، دو برنامه داشتيم يکي برنامه 100 روزه که اجرا شد و در پايان، گزارش آن را به مردم ارائه کرديم و ديگري برنامه چهارساله که بخشي از آن اجرا شده و بخشي هم در حال اجراست.

وي گفت: در دولت دوازدهم نيز اگر مردم باز هم به اين دولت راي دهند، دو برنامه داريم، يکي برنامه چهار ساله که به صورت مفصل تدوين و منتشر شده است و در اختيار مردم است و همه مي توانند آن را ببينند و ديگري برنامه اي است که براي 100 روز اول داريم و به زودي اعلام مي شود.

روحاني ادامه داد: يکي از اولويت هاي برنامه 100روزه، طرح کارورزي براي اشتغال جوانان است که در شوراي عالي اشتغال نيز تصويب شده و سازمان مديريت و برنامه ريزي مشغول تدوين آيين نامه اجرايي آن است، اين اولين اقدام اقتصادي دولت دوازدهم خواهد بود که در 100 روز اول آغاز مي شود.

وي گفت: از همه مردم مي خواهم که روز 29 ارديبهشت پاي صندوق آرا بيايند و به نامزد دلخواه خود رأي دهند. حضور ايرانيان خارج از کشور معناي خاصي دارد و به معني وابستگي بيشتر آنها به کشور عزيزشان و نظام جمهوري اسلامي ايران است.

روحاني در پاسخ به اين پرسش که چرا نامزد انتخابات رياست جمهوري شده است، گفت: راهي که مردم ما در سال 92 انتخاب کردند و با توجه به اينکه اين مسير را با هم تا اينجا ادامه داده ايم، برگشت پذير نيست. نه مي خواهيم به عقب برگرديم و نه مي خواهيم در نيمه راه بمانيم، بايد مسيرمان را با اهداف بلندي که مد نظر ملت بزرگ ايران است، ادامه دهيم.

وي در پاسخ به اين پرسش که مهمترين دغدغه شما در چهار سال آينده چيست، توضيح داد: همواره چه در اين دوره رياست جمهوري و چه در صورتي که ملت ما اعتماد کند در دوره بعدي، دغدغه اصلي من همواره حقوق ملت است. ملت ما داراي حقوق بسياري است که در قانون اساسي و به ويژه فصل سه آن مطرح شده است و بايد دقيقا اجرا شود.

روحاني افزود: رئيس جمهوري مکلف و مسئول اجراي قانون اساسي است و بخش مربوط به حقوق ملت نيز بسيار اهميت دارد بويژه مسئله آزادي مردم در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي که دغدغه اول من است.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: دغدغه دوم من، زندگي مردم است بويژه کساني که با فقر و دغدغه معيشتي روبرو هستند و بايد به فکر آنها باشيم و عدالت اجتماعي واقعي را براي مردم فراهم کنيم.

وي در پاسخ به پرسشي در مورد اهميت ايرانيان خارج از کشور و برنامه دولت آينده براي آنان گفت: ايرانيان خارج از کشور داراي همان جايگاه و حقوقي هستند که مردم ما در داخل کشور دارند. آنها ايراني هستند به همان اندازه که ايرانيان داخل کشور بايد داراي عزت، کرامت و حقوق شهروندي باشند آنها هم به همان صورت هستند.

روحاني افزود: هر جا که ايراني زندگي مي کند، به ملت و ميهن عزيز ما تعلق دارد و ايرانيان درخارج کشور يک سرمايه بزرگ براي همه ما هستند و ما بايد از اين سرمايه به بهترين وجه براي عزت و پيشرفت کشور استفاده کنيم.

وي در پاسخ به پرسشي درباره ارزيابي از عملکرد نمايندگي هاي خارج از کشور و برنامه وي براي افزايش کارآمدي اين نمايندگي ها تصريح کرد: البته در اين زمينه قاضي اصلي و قضاوت اصلي به عهده خود ايرانيان عزيز ماست که در کشورهاي مختلف زندگي مي کنند. ما مجموعا در 63 کشور نمايندگي فرهنگي داريم و آنها تلاش مي کنند براي اينکه جامعه ايراني خارج از کشور در کشورهاي مختلف با فرهنگ و هويت ايراني در مراسم و روزهاي مختلف بيشتر آشنا شوند.

وي ادامه داد: به اعتقاد من وضع نمايندگي هاي ما در دولت يازدهم بهتر از دوره هاي قبل بوده و فعاليت هاي بهتري داشته است و علاوه بر آن مردم و ايرانيان به طور مستقيم از طريق سامانه رياست جمهوري با ما در تماس هستند و نظرات خود را اعلام مي کنند، آن طور که من نظرات مردم را مي بينم، مردم از عملکرد نمايندگي هاي خارج از کشور رضايت نسبي دارند اما خواست من اين است که نمايندگي ها بايد براي خدمت به مردم و در جهت اهداف فرهنگ ايراني و اسلامي تلاش بيشتري بکنند.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به پرسشي درباره برنامه هاي دولت آينده براي مقابله با سنگ اندازي هاي آمريکا در مسير سرمايه گذاري هاي ايرانيان خارج از کشور اظهار داشت: قدم اول برنامه ما در واقع برجام و توافقي که با پنج به علاوه يک داشتيم، بود که در اين توافق برخي از تحريم ها برداشته شد و برخي از تحريم هاي اوليه که مجزا از موضوع هسته اي بوده، باقيمانده است.

وي تأکيد کرد: آنچه مربوط به تحريم هاي هسته‌اي بود امروز برداشته شده است، در برجام امکان صادرات برخي از کالاهاي ايراني به آمريکا مثل فرش و پسته فراهم شده است و ايرانيان فعال در اين زمينه ها مي توانند فعاليت کنند.

روحاني افزود: من در هر چهار سال که به نيويورک رفته ام، در نشست با ايرانيان به آنها گفته ام که از طرف ايران هيچ مانعي وجود ندارد اما به هر حال مقررات خود آمريکا موانعي را از گذشته ايجاد کرده است که خود ايراني ها و ما بايد تلاش کنيم که هر گونه تحريم مربوط به ايران برداشته شود.

وي ادامه داد: تا امروز اجراي برجام به خوبي پيش رفته است اگر چه مواردي هستند که آمريکايي ها کاملا مطابق با برجام عمل نکرده‌اند اما فضاي بهتري براي ما و ايرانيان ساکن امريکا به وجود آمده است. حتي برخي از ايرانيان از آمريکا به ايران آمده اند و مشغول کار شده اند.

روحاني بيان داشت: در طول يکسال گذشته حدود 500 نفر از نخبگان و تحصيل کردگان به ايران مهاجرت معکوس داشته اند که برخي از اينها در آمريکا ساکن بوده اند، تحصيل مي کرده اند و از شاگردان دانشگاه هاي معروف آمريکا بوده اند، شرايط براي بازگشت ايرانيان مهيا شده است و اميدواريم اين شرايط روز به روز بهتر شود.

نامزد دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به پرسشي درباره برنامه وي براي حمايت از محور مقاومت و مردم فلسطين ادامه داد: منطقه ما مشکلات متعددي از گذشته داشته زيرا خاورميانه، منطقه مهمي است به طوري که خاورميانه قلب جهان است و ايران قلب خاورميانه و به هر حال دنيا به دليل منابع سرشاري که در اين منطقه است، همواره چشم طمع به اين منطقه داشته است، در کل منطقه نيازمند محور مقاومت هستيم تا بتوانيم در برابر چشم طمع و فشار بيگانگان ايستادگي کنيم.

روحاني گفت: اسرائيل و صهيونيسم از ابتداي شروع به کارش که تقريبا حدود 70 سال پيش مي شود، دولت نامشروعي را در اين منطقه تشکيل داده است و همواره براي منطقه مشکل و معضل بوده است و مردم منطقه را در فشار قرار داده است و متاسفانه هيچ راه ديگري مثل قطعنامه هاي سازمان ملل و نصايح ساير کشورها، تاکنون روي اسرائيل تأثير گذار نبوده است.

وي اضافه کرد: مردم فلسطين ملت مظلومي هستند. بخش بزرگي از اين ملت 70 سال است که آواره هستند و بخش ديگر نيز در داخل اسرائيل تحت فشار شديد زندگي مي کنند بنابراين راهي جز ايستادگي و مقاونت براي احقاق حقوقشان وجود ندارد البته پرچمدار اين مسير خود فلسطينيان هستند؛ ملت فلسطين براي احقاق حقوق خود راهي جز مقاومت و حمايت کشورهايي ديگر اعم از کشورهاي عرب و همه کشورهاي آزاديخواه در جهان ندارند.

وي اضافه کرد: فلسطين هميشه براي ما يک آرمان بلند بوده و هست. امام راحل در سال 43 به صورت مفصل و همچنين در سال 42 در مدرسه فيضيه راجع به تجاوزات اسرائيل سخنراني کردند و مسئله فلسطين و قدس شريف و آزادي اين ملت از يوغ ديکتاتوري تحت عنوان اسرائيل را مطرح کردند و امروز هم اين مسئله مطرح است.

وي ادامه داد: ما روز قدس را به عنوان يک روز جهاني همواره پاس داشته ايم و پاس مي داريم. من در هر سخنراني بين المللي که داشته ام بر حقوق ملت فلسطين تأکيد داشته ام و فلسطين همواره مسئله مهمي براي منطقه ما و جهان اسلام است.

روحاني تصريح کرد: متاسفانه امروز تروريسم هايي مثل داعش و القاعده کاري کرده اند که مسئله فلسطين به فراموشي سپرده شود يا از مسئله اول به دوم و سوم تبديل شود. ما نبايد بگذاريم تروريسم راه خود را در منطقه ادامه دهد و در اين مسير هر اقدامي از دست ملت و دولت ايران بر بيايد، آن را وظيفه خود مي داند.

نامزد دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري درباره ارتباط با کشورهاي همسايه، منطقه و جهان تصريح کرد: اين مسئله روشن است که ارتباط ما با جهان بر مبناي منافع ملي ماست. همه کشورهاي نيز همين طور هستند و ارتباطشان با ديگران بر همين مبناست. اساس براي ما در ارتباط با کشورهاي ديگر منافع ملي ماست و با هر کشوري که منافع ملي ما بهتر تأمين شود رابطه نزديکتر خواهيم داشت.

روحاني با تأکيد بر اهميت ارتباط با کشورهاي همسايه ادامه داد: بسياري از اقوام ما در مناطق مرزي با اقوامي که در مناطق مرزي ديگر هستند، ارتباط خويشاوندي دارند و گاهي از يک قوميت هستند و اين موضوع براي امنيت ملي، سياسي و اقتصادي ما اهميت بسياري دارد.

وي افزود: جهان اسلام هم براي ما بسيار مهم است زيرا داراي فرهنگ مشترک هستيم. در رابطه با کشورهاي دنيا پس از برجام فضا براي رابطه با دنيا بازتر شده است و هر جا فضا بازتر باشد، ارتباط ما با کشورها بهتر مي شود. اگر فقط با يک کشور رابطه داشته باشيم انتخاب ما محدود است و اگر با 100 کشور رابطه داشته باشيم، فضا صد برابر مي شود و اگر با 150 کشور رابطه داشته باشيم با همين نسبت تعامل ما با دنيا بيشتر مي شود.

روحاني ادامه داد: مبناي ما تعامل سازنده با دنيا است و البته اين تعامل سازنده اختصاص به دولت ها ندارد و ملت ها هم مي توانند با هم رابطه داشته باشند ما مي خواهيم ملت ما با ملت هاي دنيا تعامل سازنده داشته باشد و در اين ميان براي ما همسايگان و جهان اسلام جايگاه خاصي دارد.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره حمايت از سينماي ارزشي ايران و معرفي آن به جهان گفت: سينما ابزار فرهنگي بسيار مهم ماست البته اين ابزار عمدتا فرهنگي است اما مي تواند در آن مسائل اقتصادي و سياسي هم باشد. سينما يکي از ابزارهاي مهم معرفي فرهنگ، دين، مذهب و آداب و رسوم ماست و براي معرفي اين هويت به دنيا، سينما مي تواند خيلي نقش داشته باشد، تلاش ما در اين دولت اين بوده است که سينما را توسعه دهيم و اين فضا را باز کنيم.

روحاني بيان داشت: اگر مقايسه اي نسبت به چهار سال پيش داشته باشيم، مي بينيم که چقدر جوانان ما وارد سينما شده اند و کارگردان جواني را داريم که در کنار کارگردان باتجربه و قديمي دارند کار مي کنند و علاقه مردم به سينما خيلي بيشتر شده است.

وي ادامه داد: آمارها را وقتي با سال 94 مقايسه مي کنيم تعداد افرادي که امروز علاقه دارند به سينما بروند و فيلم هاي مورد علاقه خود را ببيند خيلي بيشتر شده اند به طوري که در ايام عيد حتي اکران ها، در مواردي 24 ساعته بود، سينما براي ما اهميت بسيار دارد. سينماي ما بايد حضور جهاني پيدا کند اگر فيلم و هنر ما با نگاه داخل باشد يک جور است، اگر با نگاه به جهان باشد طور ديگري است و اگر نگاه ما به جهان اسلام باشد، سبک ديگري و اگر به فرهنگ فارسي زبان ها باشد، به گونه ديگري است.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: در همه اينها ما مثال هايي از سينماي موفق داريم. در سينما و سريال هاي تلويزيوني جايي که نگاه به جهان اسلام است، مي بينيم فيلم ما در کشورهاي ديگر مورد استقبال قرار مي گيرد و جايي که فيلم ما پيام جهاني دارد ما در فستيوال ها و جشنواره هاي مختلف در سطح جهاني حضور داريم.

وي خاطر نشان کرد: در اين اواخر ديپلماسي عمومي ما از طريق يک کارگردان صورت گرفت. وقتي که آمريکا در مورد صدور ويزا به ملت ايران اهانت کرد يک کارگردان ما با عمل خود که يک ديپلماسي عمومي بود توانست عکس العمل خوب نشان دهد و خيلي مهم است که اين پيام به گوش جهانيان مي رسد.

روحاني اضافه کرد: سينما و هنرمندان ما مي توانند سفيران بسيار خوب ملت ايران باشند و پيام ملت ايران را به گوش جهانيان برسانند. اميدوارم دولت دوازدهم فضاي بهتري براي هنرمندان ايجاد کند، من خوشحالم که امروز در زمينه کتاب، فيلم، تئاتر شرايط بهتري را شاهديم و مردم ما هم همين احساس را دارند و اين شرايط در دولت بعد در صورتي که در خدمت مردم باشيم حتما، بهبود خواهد يافت.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره صنايع دستي ايران و معرفي آن به ساير کشورها توضيح داد: صنايع دستي هم معرفي فرهنگ ماست و هم معرفي هنر ماست و هم منافع اقتصادي براي مردم ما دارد. ما صنايع دستي را در روستاها رواج بسياري داديم و صادرات صنايع دستي در اين دولت 30 درصد نسبت به دولت گذشته افزايش يافت.

وي افزود: در زمينه فرش يکي از آثار برجام همين بود که صادرات فرش به آمريکا آزاد شد و خيلي در توسعه صادرات فرش موثر بود. در ساير صنايع هم واقعا صنايع دستي، هنر ايراني هاي عزيز ماست و به خاطر اينکه در مسئله گردشگري شرايط ما بهتر شده ، فروش صنايع دستي ما هم در خارج و در داخل بيشتر شده است.

روحاني از افزايش 12 درصد گردشگران خارجي به کشور در دولت يازدهم خبر داد و گفت: يکي از سوغاتي هاي اين گردشگران صنايع دستي ماست از طرف ديگر فضاي مجازي هم به کمک آمده و الان بسياري از فروش صنايع دستي حتي در روستاها از طريق شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي انجام مي شود. بنابراين توسعه شبکه هاي اجتماعي و شرايط فضاي مجازي که يکي از کارهاي مهم دولت يازدهم بوده است در زمينه صنايع دستي هم موثر بوده است.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به پرسشي درباره برنامه دولت دوازدهم براي حفظ امنيت با توجه به ناامني در کشورهاي همسايه و حضور گروه هاي تروريستي گفت: براي مبارزه با تروريسم در دو مرحله بايد مسئله را ببينيم. يکي امنيت ملي و داخلي خودمان که اين ويروس تروريسم وارد کشور ما نشود.

وي افزود: براي اين کار از ابتدا من معتقد بودم که وحدت ملي همه مردم از اقوام و مذاهب مختلف در صورتي که مطابق قانون اساسي و قوانين موضوعه و حقوق شهروندي به آنان توجه شود، امنيت ملي نيز تقويت مي شود.

نامزد انتخابات رياست جمهوري گفت: وقتي کرامت و احترام مردم و اقوام مختلف حفظ شود ، فضاي جذب براي تروريسم از بين مي رود چون تروريسم بايد فضاي جذب براي خودش ايجاد کند و مهمترين کاري که ما بايد ايجاد کنيم اين است که فضاي جذب را از تروريسم بگيريم.

وي ادامه داد: چرا تروريسم در اروپا و در برخي از کشورهاي منطقه مي تواند خوب جذب کند. هر جا فقر و جهل باشد مي تواند با استفاده از آن افرادي را جذب کند بنابراين براي حفظ منافع ملي خودمان و امنيت منطقه بايد کار فرهنگي در سطح جهان انجام شود البته کار اقتصادي هم لازم است. بايد فاصله هاي اقتصادي را کم کنيم و البته کار نظامي و امنيتي هم گاهي ضروري است.

روحاني افزود: بايد از قدرت هوشمند استفاده کنيم، گاهي قدرت نرم و گاهي قدرت سخت. در دولت يازدهم يکي از امتيازات بزرگي که داريم اين است که امنيت بسيار خوب و مثال زدني در ايران برقرار است همه کشورهاي منطقه و همه جهان مي بينند که ايران کشور امني است و اين امنيت در سايه هوشياري ملت ايران و انسجام ملي و فداکاري هاي نيروهاي نظامي و انتظامي شکل گرفته است و البته بخش فرهنگي، سينما، فيلم و رسانه نيز مي توانند موثر باشند و بوده اند.

وي گفت: ما براي امنيت خودمان، منطقه و جهان قدم هاي لازم را برمي داريم و تا امروز موفقيت هاي خوبي داشته ايم. ايران را به حمد الله امن نگه داشتيم و به امنيت بسياري از کشورها مثل سوريه، لبنان، عراق، پاکستان و يمن هم کمک کرده ايم و حتي اگر از دستمان برآيد براي امنيت کشورهاي دور مانند چين و حتي اروپا اگر بتوانيم کمک مي کنيم و مبارزه با تروريسم را وظيفه خود مي دانيم.

روحاني درباره توسعه صادرات غير نفتي نيز گفت: صادرات غير نفتي براي ما بسيار مسئله مهمي است اصلا دليل تحريم نفت ما نيز به خاطر اين بود که ديدند اتکاي کشور به صادرات نفت است و دشمن فشار آورد و نفت را تحريم کرد و فرآورده هاي نفتي، ميعانات گازي و فرآورده هاي پتروشيمي را تحريم کرد که ما فشار آورد.

وي افزود: اگر صادرات ما متنوع باشد قدرت ملي ما بالا مي رود و دولت يازدهم يکي از افتخاراتش اين است که براي اولين بار صادرات غير نفتي را آن قدر افزايش داده که بر واردات ما پيشي گرفته است.

روحاني ادامه داد: بعد از 60 سال و اندي براي اولين بار در سال 94 صادرات غير نفتي بر واردات پيشي گرفت و در سال 95 هم اين اتفاق افتاد و تلاش ما اين است که امسال صادرات غير نفتي را افزايش دهيم و فقط در بخش پتروشيمي در سال گذشته حدود 9 ميليون تن افزايش صادرات مواد پتروشيمي داشتيم که 5.5 ميليارد دلار صادرات ما در يکسال بيشتر شده است. در فولاد هم همين طور است و ما الان در بازارهاي جهاني حضور پيدا کرده ايم.

نامزد دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: در گندم که ما هميشه وارد کننده بوديم در سال گذشته صادر کننده بوديم و 3 ميليون تن گندم نيز در معرض صادرات قرار دارد و امسال هم اميدوارم که در مسير صادرات گندم باشيم.

وي ادامه داد: در صادرات ايرانيان خيلي مي توانند نقش داشته باشند، صادرات يک زنجيره مي خواهد اعم از نوع بسته بندي، سازگاري آن با فضاي فرهنگي و ذائقه مردم مهم است. ايراني ها مي توانند بسيار در بخش صادرات نقش ايفا کنند، در گذشته صادرات فرش و پسته بود امروز در بخش هاي متنوع قدرت صادرات داريم.

روحاني گفت: وقتي يک شرکتي از ايران مي رود و با همکاري ايراني هاي يک کشوري يک فعاليتي را شروع مي کند خيلي از اجناس رااز ايران منتقل مي کند و اين به معناي صادرات غير نفتي است و در صادارت غير نفتي ايرانيان نقش بسيار خوبي داشته اند و مي توانند داشته باشند.

وي افزود: من در اکثر سفرهاي خارجي که داشته ام صادرکنندگان، بازرگانان، کارآفرينان و توليد کننده هاي ايراني را نيز باخود برده ام و بين اتاق بازرگاني و وزارت خارجه هماهنگي خوبي بوجود آمده و بين دولت و بخش خصوصي رابطه بسيار خوبي بوجود آمده است.

روحاني اضافه کرد: در سفرهاي خارجي با ايراني ها و وارد کنندگان و توليد کنندگان جلسات و بحث هاي متعدد داشته ام و در سفرهاي استاني نيز هر استاني که رفته ام در آنجا يک جلسه با کارآفرينان داشته ام و در هر استاني، ايراني هاي آن استان از خارج کشور آمده اند و سرمايه گذاري هاي متنوعي در استان هاي خودشان يا در سراسر کشور داشته اند.

نامزد دوازدهمين دوره رياست جمهوري در مورد استفاده از ظرفيت ايرانيان خارج از کشور براي مقابله با ايران هراسي و اسلام هراسي گفت: يکي از توطئه هايي که عليه کشور ما سالهاست ادامه داشته و الان هم کم و بيش ادامه دارد، بحث اسلام هراسي بوده در کل و حتي ايراني هراسي و مسلمان هراسي و شيعه هراسي در سالهاي گذشته بوده و ما در اين دولت تلاش کرده ايم ايران هراسي را کاهش دهد و چهره واقعي ايران و ايراني را به جهان معرفي کنيم.

وي افزود: در همان سال اول دولت در مجمع عمومي سازمان ملل طرحي مبني بر جهان عاري از خشونت و افراطي گري را مطرح کرد و به گونه اي شد که قطعنامه پيشنهادي ايران در مجمع عمومي به اتفاق آرا تصويب شد و نشان داد که ايران پرچمدار مبارزه با خشونت است نه اينکه طرفدار ترور و خشونت باشد و کاري هم که ايران در عراق و سوريه انجام داد، نشان داد که ايران پرچمدار مبارزه با خشونت است.

روحاني گفت: ايراني هاي خارج از کشور هم با مقالات و سخنراني هايشان در اين زمينه تلاش کردند و خود برجام بزرگترين پيامش مبارزه با ايران هراسي بود چون آنها مي خواستند بگويند ايران مي خواهد بمب اتم توليد مي کند و منطقه را تهديد مي کند و توافق ما با دنيا نشان داد که ايران دنبال توليد سلاح کشتار جمعي نبود و اين يک تهمت بوده به ايران و کاري که در آزانس شد و به صراحت اعلام شد و اين مسئله بسيار مهم بود که چهره ايران را به دنيا به خوبي معرفي کرد.

نامزد دوازدهمين دوره رياست جمهوري تصريح کرد: در همين برجام ايرانيان آمريکا يک تلاش گسترده اي کردند وقتي که تندروها و افراطيون آمريکا با برجام مخالفت کردند و مي خواستند در کنگره عليه برجام اقدام کنند ايرانيان کار بسيار عظيمي کردند پس بنابراين ما در کنار ايرانيان خارج از کشور مي توانيم با ايران هراسي و اسلام هراسي مبارزه کنيم.

وي افزود: دانشمندان و اساتيد فرهيخته اي داريم، حتي در ميان تجار و ايرانيان خارج از کشور افراد با سابقه اي هستند که ايران دوست هستند و عاشق کشور هستند و من واقعا در هر کشوري رفته ام و يک جلسه هم با ايراني ها داشته ام واقعا مي بينيم که در وجودشان عشق به ايران است و دوست دارند که به ايران رفت و آمد کنند و خيلي از آنها علاقه دارند به کشور برگردند و به دولت و ملت ايران کمک کنند. در زمينه مسائل فرهنگي و اسلام هراسي و ايران هراسي هم همين طور است.

وي افزود: به اعتقاد من ايرانيان در اين زمينه تلاش کرده اند و ما در دولت يازدهم اين تلاش را به خوبي و به وضوح مشاهده کرديم.

نامزد دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري درباره راهکارهاي معرفي دفاع مقدس گفت: براي اولين بار در تاريخ ايران، ملت ايران در برابر نه يک کشور بلکه در برابر تعداد کثيري از کشورهاي دنيا ايستاد و مقابله کرد و دفاع مقدس دفاع سربازان، سرداران، اميران، بسيجيان و مردم ايران تنها در برابر عراق نبود در برابر دنيا بود در وسط جنگ چه کساني هواپيماهاي جديد و سلاح هاي شيميايي به عراق دادند،

وي افزود: چه کساني فضا و آسمان در اختيار عراق گذاشتند پس ملت ما کار بسيار بزرگي انجام داد، من در دفاع مقدس به خاطر مسئوليت هايي که داشته ام و سالها مسئول قرارگاه خاتم بوده ام و سالها فرمانده پدافند هوايي و مسئول ستاد پشتيباني جنگ بودم و از نزديک لمس کرده ام که مردم چه کارهاي عظيمي را انجام داده اند.

روحاني ادامه داد: اين فداکاري بايد از طريق بيان واقعيت ها، کتاب، فيلم، سريال ها منعکس شود و نمايش آن اقتدار بزرگ که ملت بزرگ ما از خودش نشان داد، معرفي شود بويژه به جوانان و نسل هايي که در آن دوران نبوده اند از اتمام جنگ 29 سال مي گذرد و جوانان 30 و 40 ساله هستند که از جنگ خيلي خاطره ندارند.

وي افزود: در مسئله دفاع مقدس آنجه مهم است روحيه و ايمان يک ملت به اعتقادات و کشورش و به آب و خاکش بود و آن روحيه بايد معرفي شود و اينکه سلاح ساختيم يا نساختمهم نيست و آنچه مهم است و بايد منتقل شود رشادت ها و رادمردي هاي زنان و مرداني است که ايستادگي کردند آن مادران و همسراني که فرزندان و همسران خود را مشوق شدند تا به جنگ بروند. افتخار مي کنم به اينکه مادري را مي بينم که 4 فرزندش شهيد شده و مي گويد کاش فرزند پنجم من هم شهيد مي شد و الان هم اگر جنگ شود نوه هايم را تشويق مي کنم که به جنگ بروند.

روحاني اظهار داشت: ما در دولت يازدهم در اين زمينه خيلي تشويق کرديم و امروز سرمايه گذاري بسيار بزرگي براي نمادهاي جنگ کرديم و شايد مردم ندانند ما بيش از 600 ميليارد تومان خرج کرديم براي طرح راهيان نور، جاده و مسيرها و شرايط فراهم شد. من دوستدارم شرايطي و تورهايي فراهم شود که ايرانيان و جوانان خارج از کشور هم بياييند و ايران را ببينند و نمادهاي دفاع مقدس، موزه هاي دفاع مقدس و مناطق مرزي ما را ببينند و اين کار بزرگي است که ما بايد به خاطر قدرت ملي انجام دهيم تا چشم طمع به کشور ما نباشد اگر نسل ما به دفاع مقدس وصل شود مي توانيم اطمينان فراواني داشته باشيم که کشور ما از انواع خطرها مصون خواهد بود.

نامزد دوازدهمين دوره رياست جمهوري اظهار داشت: يکي از کارهايي که بايد انجام شود اين است که ايرانيان ما بايد راحت به ايران بيايند و برگردند، گاهي وقت ها کارهايي مي شود که هيچ نيازي نيست و برخي فکر مي کنند ايرانيان خارج از کشور براي ما تهديد هستند درست نمي انديشند زيرا ايرانيان خارج از کشور براي ما فرصت هستند.

وي ادامه داد: ما نگاهمان بايد نسبت به ايرانيان خارج از کشور عوض شود و تلاش اين دولت هم در اين مسير بوده است. گاهي مي بينم که براي يک ايراني که به کشور آمده مشکلاتي ايجاد شده که البته محدود بوده و ما دنبال کرده ايم که مشکل برطرف شود. همه ايرانيان بايد احساس کنند ايران خانه شان است. آدم که براي رفتن به خانه اش اجازه نمي خواهد و نبايد هول و هراسي داشته باشد و امروز شرايط با سابق فرق کرده است. امروز همه ايرانيان در خارج از کشور يک عشق فراواني در سراسر دنيا به

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند

به گزارش صدی ایران، نشست شورای هماهنگی روسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رییس جمهور در شورایعالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گزارش اقدامات و پیگیری‌های خود برای اجرای مصوبات قبلی و اهداف و برنامه‌های آتی را ارائه کردند.

امیرعبداللهیان ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، از تلاش‌های وحید جلال زاده و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن لایحه قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور و آماده سازی آن برای طرح در صحن مجلس قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با بیان این که رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تاکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تامین حداکثری امنیت ملی گفت: "عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد، موجب احساس غرور و همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

وزیر امور خارجه کشورمان استقبال گسترده هموطنان در تردد وسیع ایرانیان به کشور را نتیجه هماهنگی خوب اعضای شورایعالی ایرانیان و دستگاه‌های مرتبط خواند.

وزیر امور خارجه گفت: ایرانیان معدودی که احیانا تحت تاثیر فضا سازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.

وزیر خارجه کشورمان با تشکر از توجه رییس مجلس، نمایندگان، کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را اقدامی راهبردی، مهم و قریب الوقوع دانست.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از جدیت وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور، اظهار داشت مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایرانیان خارج از کشور مصمم است.

دبیران کارگروه‌های شورایعالی امور ایرانیان نیز گزارش اقدامات و برنامه پیش روی خود را تشریح کردند.

بیگدلی معاون امور مجلس، ایرانیان و کنسولی وزارت خارجه و سهرابی دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور هدف این نشست را تعیین محور‌های نشست آتی شورایعالی ایرانیان خارج کشور به ریاست رئیس جمهور عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • نگاه مجلس آینده باید به منافع و مصالح ملی باشد
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند