Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:38:23 GMT

ضرورت تقویت زیرساخت ها در مرز خسروی برای اربعین

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۷۹۷۲

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی بر تقویت زيرساخت ها و امکانات مناسب در اين منطقه مرزي تاکید کرد و گفت: اميدواريم با بازگشايي مرز خسروي در اربعين امسال و توزيع جمعيتي صورت گرفته، فشار از سه مرز دیگر برداشته شود.

به گزارش ایسنا، سردار فتحي زاده در جلسه قرارگاه اربعين ناجا که در کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهارداشت: اميد است زحمات تمام کساني که در راه خدمت رساني به زوار امام حسين(ع) دخيل هستند مورد رضاي خداوند قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بازدید از زیرساخت های مرز خسروی اشاره کرد و گفت: در این بازدید، شاهد روحيه مضاعف و مثبتي بودم که با تلاش وصف ناپذیری در حال مهیا شدن برای پذيرايي از زوار اباعبدالله حسين(ع) هستند، مطمئن باشید با عشق به امام حسين(ع) کارهايي را که در شرايط عادي دشوار و غيرممکن به نظر مي رسد، به راحتي انجام مي شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: در بازديد از پايانه مرزي خسروي و مسير قصرشيرين به خسروي، زيرساخت ها به حد مطلوب فراهم است؛ پیش بینی می شود در عملیات بزرگ اربعین امسال، شاهد افزایش 20 الی 25 درصدی زوار نسبت به سال گذشته باشیم و احتمالا سهم تردد زائران از مرز خسروي حدود 500 هزار نفر باشد.

وي به عشق و علاقه مجموعه کارکنان ناجا در خدمت رساني به زوار حسيني (ع) اشاره و بیان کرد: همه کارکنان دخيل در امر خدمت رساني به زوار بي صبرانه مشتاق فرا رسيدن اربعين برای ارائه خدمت به آنها هستند؛ خدمت به زائران اباعبدالله حسين(ع) از افتخارات ناجا است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ويژگي پياده روي اربعين اين است که در بازده زماني کم، جمعيتي بسيار زياد بايد از مرز به صورت روان عبور کنند و ما بايد با تمام امکانات، آماده تسهيل تردد زوار از مرز باشيم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حال بروز رسانی طرح های عملیاتی، ترافیکی و امنیتی ویژه اربعین است، گفت: در آن سوي مرز نیز جلساتی با طرف عراقي برگزار می شود تا امکانات و زيرساخت هاي این کشور از قبیل تعداد گيت هاي ورودي و خروجي، ظرفيت پذيرش و مسائل امنيتي و... مورد بحث قرار بگیرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه مرز خسروي شرايط بسيار متفاوتي با ساير مرزهاي کشور دارد بر تقویت زيرساخت ها و امکانات مناسب در اين منطقه مرزي تاکید کرد و گفت: اميدواريم با بازگشايي مرز خسروي در اربعين امسال و توزيع جمعيتي صورت گرفته، فشار از سه مرز دیگر برداشته شود.

در ادامه این جلسه، مهندس اکبري فرماندار شهرستان قصرشيرين گزارشي از وضعيت این شهرستان،زيرساخت هاي موجود و مصوبات جلسات هماهنگي با دستگاه هاي ذيربط استاني و محلي ارائه داد و ابراز اميدواري کرد:بازگشايي کامل مرز رسمي خسروي بر روي زائران حسيني موجب بازگشت دوباره رونق اقتصادي به شهرستان قصرشيرين شود.

سردار پاکباز فرمانده مرزباني استان کرمانشاه در ادامه این جلسه، با بيان اينکه مرز خسروي مهم ترين و نزديكترين مرز به عتبات عاليات است، گفت: مجموعه فرماندهي مرزباني استان کرمانشاه آمادگي لازم برای ارائه خدمت به زائران اباعبدالله حسين(ع) دارد؛ کلیه کارکنان مرزباني استان کرمانشاه و هنگ مرزي قصرشيرين مفتخر هستند که خادم زائران امام حسين(ع) و عتبات عاليات باشند و امنيت اين عزيزان را در نوار مرز تأمين کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، بازديد از پايانه مرزي خسروي و نقطه صفر اين مرز برای بررسي زيرساخت ها برای بازگشايي مرز رسمي و هماهنگي دستگا ه هاي ذيربط به منظور تسهيل تردد زائران اربعين از برنامه های سفر جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا به استان کرمانشاه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین