Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@03:45:59 GMT

ثبت جهانی برند فرش دستبافت افشار تکاب

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۸۱۷۲

ثبت جهانی برند فرش دستبافت افشار تکاب

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی: مقدمات ثبت جهانی برند فرش دستبافت افشار تکاب فراهم شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آربایجان غربی، اسکندری در آئین افتتاح جشنواره و نمایشگاه فرش دستباف تکاب گفت: برند فرش دستباف افشار تکاب ثبت ملی شده و مقدمات ثبت جهانی این برند نیز فراهم شده است.

جعفرصادق اسکندری افزود: برای حمایت از هنر صنعت قرش دستباف به زودی انجمن تخصص و صندوق حمایت از تولید کنندگان فرش دستباف آذربایجان غربی راه اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:همچنین به منظور معرفی هرچه بیشتر فرش دستباف افشار تکاب ،هفته فرهنگی فرش تکاب  با حضور تجار و بازرگانان و فعالان حوزه فرش دستباف امسال در تهران برگزار خواهد شد.

اسکندری اظهار کرد: درحال حاضر از مجموع ۱۷ هزار قالیباف بیمه شده در آذربایجان غربی کمتر از یک هزار نفر در تکاب فعال هستند و تلاش می کنیم تعدا قالیبافان بیمه شده در تکاب امسال افزایش یابد.

فرماندار تکاب نیز در این جشنواره گفت: تلاش می کنیم از ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان تکاب در زمینه فرش دستباف در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و اشتغال استفاده کنیم.

ایرج ثقفی افزود: با توجه به ویژگی ها و کیفیت منحصربفرد فرش دستباف افشار تکاب، معرفی این هنر- صنعت لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: باید زمینه ای فراهم شود تا فرش دستباف تکاب از رکود خارج شود.

فرماندار تکاب گفت: بهبود وضعیت تولید و صادرات فرش دستباف تکاب می تواند گام بزرگی برای ایجاد اشتغال در تکاب باشد و در این راستا بیمه قالیبافان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

ثقفی اضافه کرد: برگزاری جشنواره ملی فرش دستباف آغازی برای حرکت به سوی توسعه پایدار تکاب بر مبنای ظرفیت های محلی محسوب می شود.

مشاور جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز در این جشنواره گفت: برنامه ریزی‌های دستگاه های اجرایی برای توسعه صنعت فرش دستباف تکاب باید بر اساس توانمندسازی خرید فرش دستباف توسط اقشار مردم شکل بگیرد.

مجید فرخی افزود: تحول در حوزه فرش دستباف زمینه ساز تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در تکاب و توسعه این شهرستان بر محور تولید و اشتغال است.

وی ادامه داد: ایجاد بازار های مناسب برای عرضه فرش دستباف تکاب یکی از راهکار های توسعه و رونق این پتانسیل بالقوه تکاب است.

فرخی اظهار کرد: تامین منابع مالی برای توسعه حوزه فرش دستباف تکاب نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در این جشنواره از چند تن از فعالان عرصه فرش دستباف تکاب تجلیل شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب