Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد>اقتصاد‌ جهان - همشهری آنلاین:
طلا در معاملات چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه بازار جهانی که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی مطمئن را محدود کرد و همچنین قوی‌ شدن ارزش دلار نزدیک به پایین‌ترین قیمت سه هفته گذشته معامله شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات چهارشنبه 13 ارديبهشت‌ماه بازار سنگاپور ۸۰ سنت کاهش یافت و در ۱۲۵۶ دلار ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۲۵۱.۳۷ دلار عقب‌نشینی کرده بود که پایین‌ترین قیمت در سه هفته گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۵۷.۳۰ دلار قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱.۵۰ دلار یا به میزان ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ۱۲۵۷ دلار بسته شد.

بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه تحت تاثیر درآمدهای قوی‌تر شرکت‌ها و آمار مثبت تولید که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را بهبود بخشید، با دنبال کردن حرکت صعودی شاخص‌های جهانی، به سطح بالاتری صعود کردند.

به گفته جیسون سریزولا، معامله‌گر گروه MKS، بهبود ریسک‌پذیری قیمت طلا را تحت فشار گذاشته است.

بر اساس گزارش رویترز، نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا بعد از ظهر چهارشنبه به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود سیاستگذاران آمریکایی در این نشست نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارند. با این همه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای ارزیابی روند آتی افزایش نرخ‌های بهره، منتظر بیانیه نهایی نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند.

نرخ‌های بهره بالاتر تقاضا برای طلا که سوددهی ندارد را کاهش داده و با پشتیبانی از ارزش دلار، بهای این فلز ارزشمند را برای خریداران دارنده سایر واحدهای ارزها گران‌تر می‌کند. طبق ابزار دیده‌بان فدرال CME، احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست ژوئن فدرال رزرو حدود ۷۰ درصد است.

به گفته جوردن الیسئو، اقتصاددان ارشد در شرکت ABC بولیون استرالیا، نشست بانک مرکزی آمریکا ممکن است بر جهت حرکت قیمت طلا تاثیر گذارد. با این همه تا زمانی که نتیجه این نشست مشخص شود، طلا احتمالا در یک محدوده ثابت بین ۱۲۴۵ تا ۱۲۶۵ دلار معامله می‌شود. تنش‌های جهانی پیرامون کره شمالی کاهش پیدا کرده و به همین دلیل است که قیمت طلا عقب‌نشینی کرده است.

انتظار برای سیگنال بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ‌های بهره در نشست ماه آینده، از ارزش دلار حمایت کرد. دلار پس از اینکه در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا به بالاترین حد در شش هفته گذشته صعود کرد، روز چهارشنبه ثابت بود و ۱۱۱.۹۷ ین معامله شد.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone پیش‌بینی کرد طلا در طول ماه مه به حدود ۱۲۴۰ دلار سقوط می‌کند، اما در صورت اوج‌گیری تنش‌های ژئوپلیتیکی و ضعیف شدن دلار، احتمال بهبود قیمت طلا وجود دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۸۷ دلار رسید. بهای معاملات این فلز روز سه‌شنبه به ۱۶.۷۵ دلار صعود کرده بود که پایین‌ترین قیمت در سه ماه گذشته بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۹۲۲.۵۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۸۱۸.۵۰ دلار رسید.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳/ سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (۳۰ فروردین) بازار طلای تهران تا لحظه درج این خبر به ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون تومان رسید.

امروز نیم سکه با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به قیمت ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ربع سکه با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان قیمت خورد.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۶۰ هزار تومان قیمت خورد.

نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز به ۲ هزار و ۳۷۹ دلار رسید.

کد خبر 6081796 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳/ سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹