Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@07:47:41 GMT

آغاز برداشت محصول سیر از مزارع طارم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۰۰۷۷

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم، از آغاز برداشت محصول سیر از مزارع طارم خبر داد.

علیرضا عماری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه امسال 1900 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول سیر رفته است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از این مقدار 76 هزار و 950 تن سیر برداشت و وارد بازار شود که عمده محصول نوبرانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو هزار نفر از کشاورزان طارم از طریق کاشت محصول سیر امرار معاش می‌کنند، تصریح‌ کرد: این محصول جزو محصولات مرغوب در کشور به‌شمار می‌آید و بازار مصرف آن خوب است و این در شریطی است که قیمت نوبرانه سیر نیز در حد مطلوبی قرار دارد و امیدواریم کشاورزان از محل فروش آن درآمد خوبی کسب کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال ارزش ریالی کل محصول 1539 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: سیر طارم علاقه‌مندان زیادی در شهرهای تهران، گیلان، قزوین، مازندران و کردستان دارد و عمده محصول در این شهرها به مصرف می‌رسد. البته این در شرایطی است که به‌خاطر مرغوبیت سیر طارم محصول به کشورهایی از جمله عراق و روسیه نیز صادر می‌شود.

وی در بخش دیگری با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های موجود در طارم برای کاشت سیر مرغوب، گفت: با توجه به حجم کار در این حوزه نیاز به شرایط بهتری از جمله ایجاد ظرفیت انبارداری در منطقه بیش از گذشته به چشم می‌آید و انتظار داریم با برنامه‌ریزی لازم این شرایط در منطقه فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر

حمید رشیدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: بر اثر بارندگی و تگرگ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه، محصولات و زیر ساخت‌های کشاورزی شهرستان همچون مزارع گندم، سبزی و صیفی و جاده‌های بین مزارع دچار آسیب‌های شدید شده اند.

او تصریح کرد: برابر بازدید‌های به عمل آمده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، سطوح خسارت دیده شامل گندم آبی ۶ هزار هکتار، گندم دیم ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار، گوجه فرنگی ۸۰۰ هکتار، هندوانه ۱۷۰ هکتار، احمدی ۱۵۶ هکتار، سایر سبزیجات و صیفی جات ۵۰۷ هکتار، مرکبات ۱۷۰ هکتار، انار ۸۴ هکتار و زیتون ۱۷ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون اضافه کرد: همچنین خسارت جاده بین مزارع ۳ کیلومتر، کانال آبرسانی ۶ کیلومتر و ۹۰۰ متر قنات که از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد برآورد شده است.  

رشیدی گفت: برای سهولت در امر برداشت محصولات کشاورزی لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کار ترمیم و مرمت جاده‌های بین مزارع به سرعت انجام گیرد تا کشاورزان بتوانند محصول خود را به موقع برداشت کنند.

او افزود: لازم است بهره برداران بخش کشاورزی در زمان اعلام هشدار درخصوص میزان بارندگی و احتمال سیل توجه کرده و همه موارد کنترلی را رعایت کنند تا شاهد کمترین خسارت باشیم.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • برداشت توت فرنگی از مزارع گلستان
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان