Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@10:27:23 GMT

آزمون پیشرفت تحصیلی برای 30 هزار دانش‌ آموز برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۰۲۱۳

آزمون پیشرفت تحصیلی برای 30 هزار دانش‌ آموز برگزار می شود

به گزارش ایرنا از دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حامد علامتی اظهار داشت: این آزمون به همت موسسه علمی آینده‌سازان ویژه اعضای گروه، سرگروه و هیات مرکزی انجمن‌های اسلامی مدارس و سایر دانش‌آموزان برای پایه‌های تحصیلی هشتم، نهم، دهم و سوم متوسطه شاخه نظری به صورت رایگان و هماهنگ راس ساعت 9 فردا(پنجشنبه) در 32 استان، 295 منطقه و 929 حوزه امتحانی برگزار می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف از برگزاری این آزمون را آماده‌سازی برای امتحانات پایان ترم، تشخیص میزان تسلط بر مباحث درسی، تشخیص نقایص یادگیری و ارائه راهکار مناسب بر اساس استفاده از روش تحلیل مشق در طراحی سوالات عنوان کرد.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: علاقه‌مندان پس از برگزاری آزمون برای دریافت کارنامه و اطلاع از وضعیت تحصیلی دانش‌آموز در سطح کشوری می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی موسسه علمی آینده‌سازان به نشانی http://ayandehsazan.org/ مراجعه کنند.
فراهنگ**1883**دریافت کننده: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد؛ جزییات طرح «خاتم» ویژه دانش‌آموزان در نوروز

محمدمهدی کاظمی اظهار کرد: «یکی از طرح‌هایی که معاونت آموزش متوسطه در دوره اول اجرا می‌کند، برنامه خاتم است که با موضوع خانواده، تلویزیون و مهارت برگزار می‌شود.»

وی ادامه داد: «هدف از برگزاری این طرح مهارت‌آموزی، شناسایی استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان و دنبال‌کردن علایق دانش‌آموزان برای مساله هدایت تحصیلی است.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدایت تحصیلی یک امر مهم و ضروری برای همه دانش‌آموزان است زیرا دانش‌آموزان دست به انتخاب می‌زنند و مسیر آینده خود را از این طریق رقم می‌زنند، افزود: «‌هدایت تحصیلی‌ از اهمیت بسیاری برخوردار است. ممکن است دانش‌آموزان استعدادها، خلاقیت‌ها و علایق مختلفی داشته باشند اما اطلاع نداشته باشند. لذا این طرح به همین منظور برنامه‌ریزی شده است.»

کاظمی اضافه کرد: «فیلم‌های آموزشی با مشارکت شبکه آموزش سیما درباره مهارت‌های مختلف از جمله مهارت‌های هنری، خیاطی، تعمیرگاهی، شبکه، کامپیوتر و ... ‌تهیه شده که دانش‌آموزان این فیلم‌های آموزشی را می‌بینند و خودشان پروژه‌ای را اجرا و فیلم تهیه شده از کارشان را برای ما ارسال می‌کنند.‌»

وی گفت: «پویشی هم به همین منظور راه‌اندازی شده که از ۲۴ اسفند شروع شده است و تا ۲۴ فروردین ادامه خواهد داشت. ‌هر هفته ارزیابی صورت می‌گیرد و جوایزی هم که با همکاری صداوسیما تهیه شده است، به نفرات برتر تقدیم می‌شود.»

معاون آموزش متوسطه هدف اصلی از اجرای این طرح را آماده‌سازی دانش‌آموزان در راستای هدایت تحصیلی و انتخاب مسیر مناسب و مطلوب دانست و گفت: «دانش‌آموزان می‌توانند به سایت ‌پویش طرح خاتم مراجعه کنند، ‌فیلم‌های آموزشی را ببینند و طرح‌های خود را ارائه ‌دهند.»‌

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • آمادگی مشاوران آموزش و پرورش برای ایام نوروز
  • برگزاری امتحان شبه نهایی برای دانش آموزان غیرقانونی نیست
  • آیین شکرانه دانش‌آموزان میدان ۱۴ صفر ۲ خراسان رضوی برگزار شد
  • معلم چهار ساحتی در آزمون استخدامی اردیبهشت می‌خواهیم
  • آمار نگران کننده از ترک تحصیل دانش‌آموزان به علت فقر
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد؛ جزییات طرح «خاتم» ویژه دانش‌آموزان در نوروز
  • افزایش فقر و وضعیت نگران‌کننده ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • افزایش فقر وضعیت ترک تحصیل دانش‌آموزان را نگران‌کننده کرده است
  • ترک تحصیل در اوج!
  • فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی دانش آموزی خدام در چهارمحال و بختیاری