Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از راه اندازي «تور گردشگري کتاب» شهر آفتاب ويژه شهروندان مناطق 22گانه پايتخت خبر داد و گفت: شهرداري تهران طي ده روز نمايشگاه بين المللي کتاب تهران امسال، ويژه برنامه هايي را براي اقشار مختلف از جمله کودکان و نوجوانان در قالب خدمات فرهنگي، گردشگري، اجتماعي، سلامت محور ، ورزشي و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اجرا مي کند.

به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، مجتبي عبدالهي با تشريح ويژه برنامه هاي سي امين دوره نمايشگاه بين المللي کتاب تهران اظهار داشت: امسال نمايشگاه بين المللي کتاب تهران با شعار "يک کتاب بيشتر بخوانيم" به ميزباني شهرداري تهران از 13 الي 23 ارديبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار مي شود و مجموعه مديريت شهري افتخار دارد با مشارکت و همکاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و در راستاي توسعه اقتصاد فرهنگي؛ در مجموعه فرهنگي و نمايشگاهي شهر آفتاب فرارسيدن هفته کتاب و آغاز فعاليت نمايشگاه بين المللي کتاب تهران را ارج نهد.
وي اعلام کرد: برهمين اساس و با استناد به مصوبه کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران با رويکرد ترويج فرهنگ کتاب وکتابخواني، کميته فرهنگي و اطلاع رساني با مسئوليت معاونت امور اجتماعي وفرهنگي تشکيل شده تا نسبت به هم افزايي ظرفيت هاي درون سازماني در تعامل با نخبگان و شهروندان تهراني ، امکان بهره مندي حداکثري رابراي عموم بازديد کنندگان فراهم آورد.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تاکيد کرد: امسال با حضور و استفاده حداکثري شهروندان محلات 354گانه از برنامه هاي مجموعه شهر آفتاب، فعاليت هاي فرهنگي حوزه با استفاده از ظرفيتهاي ترويجي ، تبليغي و اطلاع رساني مناطق 22 گانه معرفي مي شود.
به گفته عبدالهي، اين برنامه ها در راستاي تبيين نقش كتابخواني با تاكيد برآموزه هاي ديني در رشد شاخص هاي فرهنگي، معرفي فعاليت هاي مديريت شهري در حوزه توليد ونشر، معرفي مولفه هاي سبک زندگي اسلامي – ايراني با اتکاء برآموزه هاي فرهنگي و همچنين تکريم و تجليل از نخبگان، نويسندگان و اهل قلم ونشر وکتابت اجرا مي شود.


اجراي ويژه برنامه هاي «شهر فرهنگ» و برپايي غرفه هاي مختلف در شهر آفتاب
ويژه برنامه هاي «شهر فرهنگ» را شامل 4 بخش "تهران، شهر دوستدار کودک "، "گردشگري"، "خدمات اجتماعي" و "سلامت " برشمرد و افزود: برنامه هاي "تهران، شهر دوستدار کودک "، در قالب «سرگرمي ، تفريحي و مسابقات»؛ «علمي ، فرهنگي و محتوايي»؛ «کارگاه هاي آموزشي» و «نمايشگاه آثار نمونه مشکات و محصولات آموزشي» توسط اداره کل آموزش و مشارکت هاي اجتماعي شهرداري تهران اجرا مي شود.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به برنامه هاي "گردشگري" گفت: در اين نمايشگاه سوغات تهران، مشاغل قديم تهران، سير خودروهاي شهري و خودروهاي عمومي تهران، نمايش اسباب بازي ها و بازي هاي بومي محلي، معرفي جاذبه هاي گردشگري موجود در بافت تاريخي شهر تهران (قلب تهران)، برگزاري محورهاي تهران گردي، قصه گويي کودک با محوريت معرفي قصه هاي تهران و معرفي مشاهير تهران به همت ستاد گردشگري شهرداري تهران پذيراي بازديدکنندگان است.
وي ادامه داد: همچنين ضمن برگزاري نشست هاي روزانه تخصصي تهران شناسي، نمايشگاه هاي معرفي و مرکز گردشگري تهران و کتاب شناسي تخصصي تهران گردي و تهران شناسي برپا مي شود.
به گفته عبدالهي، بخش "خدمات اجتماعي" نيز با هدف فرهنگ سازي در خصوص اشتغال، کارآفريني و کاهش آسيب هاي اجتماعي، اوريگامي اينتراکتيو و تعاملي، کارگاه هاي خلاق، پرفورمنس محيطي، نمايش نماهنگ هاي فرآيندهاي رفع آسيب، المان هاي ارتباطي کودک ، خانواده با مفاهيم هويت بخشي، نحوه کمک رساني، جايگزيني روش فهم واقعيت و راه اندازي و استقرار 4 غرفه مادر و کودک در 4 ضلع نمايشگاه به اجراي برنامه مي پردازد.

ارائه خدمات پزشکي و سلامت محور به بازديد کنندگان نمايشگاه
وي از استقرار اتوبوس ديابت به مدت 11 روز در محل نمايشگاه و ارائه خدمات پزشکي به بازديد کنندگان خبر داد و گفت: اداره کل سلامت شهرداري تهران ضمن غربالگري قندخون، توزيع بروشورهاي سلامت، پزشکي و بهداشتي بين مراجعين و معرفي خانه هاي سلامت شهر تهران، برنامه هاي سلامت محور را با هدف آگاهي سازي و پيشگيري شهروندان اجرا مي کند.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از برپايي شهر ورزش در نمايشگاه آفتاب خبر داد و گفت: سازمان ورزش شهرداري تهران در راستاي ايجاد روحيه نشاط و شادابي در ميان بازديدکنندگان از نمايشگاه، ترويج تفريحات ورزشي کم هزينه و سهل الوصول، تغيير سبک زندگي شهروندان به سوي زندگي فعال و با تحرک ضمن برپايي"سالن بزرگ شهر ورزش" خدمات ورزشي و تفريحي را در بيش از 200 رشته به بازديدکنندگان ارائه مي کند.
وي با اشاره به برپايي بازي هاي مختلف در نمايشگاه براي غني سازي اوقات فراغت همشهريان و هم وطنان در نمايشگاه کتاب امسال گفت: اين بازي ها در رشته هاي محيطي و ميداني شامل جشنواره پرواز با بادبادک ها، رشته هاي نمايشي، رشته هاي مهيج، رشته هاي هوايي، بازي هاي بومي و محلي، بازي هاي کودک، بازي هاي بادي، بازي هاي فکري، بازي هاي ميزي، بازي هاي کنترلي و ساير بازي ها مانند تيروکمان، تيراندازي با تفنگ بادي، فوتبال دستي 15 نفره و پرتاب حلقه برپا مي شود.
عبدالهي، از راه اندازي پارک کتاب کودک براي نخستين براي نخستين بار با محوريت کودک و نوجوان خبر داد و گفت: سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز با اجراي برنامه هايي چون کتاب خواني با هنرمندان، آشنايي با اصول حرفه اي شيوه مطالعه خواندن، کارگاه صحافي خانگي، مطالعه و آسمان آبي و زمين پاک به همراه اهداي کتاب به نام و تصوير کودک، اجراي نمايش هاي خياباني، انتشار روزنامه ويژه نامه شهرکتاب، عضويت رايگان شهروندان در کتابخانه هاي شهرداري، برگزاري نشست هنرمندان کانونهاي ادبي و شعر خواني، اجراي طرح نذر کتاب، توزيع رايگان محصول فرهنگي ويژه کودکان، قصه گويي براي کودکان، راه اندازي پاتوق کتاب و برگزاري نشستهاي نقد و بررسي، اجراي طرح قلک کتاب براي اهداي کتاب از سوي شهروندان به سايرين، برپايي نمايشگاه هاي محتوايي و گرافيکي با محوريت مفاهيم ترويج مطالعه، معرفي کتاب هاي توصيه شده رهبر معظم انقلاب اسلامي و ارائه کارنامه نشر شهرداري تهران به استقبال نمايشگاه کتاب مي رود.

اعلام برنامه هاي گردشگري کتاب تور مناطق 22گانه
وي با اشاره به راه اندازي «کتاب تور» ويژه گردشگري شهرآفتاب گفت: اين برنامه به همت ادارات فرهنگي مناطق 22گانه به مدت 10 روز از 13 الي 23 ارديبهشت ماه سال جاري اجرا مي شود که شهروندان محلات از فضاهاي عمومي و جنبي نمايشگاه شهر آفتاب بازديد مي کنند.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران خاطرنشان کرد: اين تور گردشگري در راستاي ترويج فرهنگ کتابخواني به صورت روزانه يک نوبت از ساعت 9 صبح تا حداکثر 18 عصر استمرار خواهد داشت و با بهره گيري ازظرفيت خانه هاي هنر وادبيات محلات 354گانه پايتخت محتواهاي فرهنگي و کتابخواني مناسب در اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت.

اجراي ويژه برنامه هاي صحنه اي و ميداني مناطق 22 گانه در شهرآفتاب
وي از اجراي ويژه برنامه هاي صحنه اي و ميداني مناطق 22 گانه به عنوان ديگر برنامه هاي شهرداري تهران براي نمايشگاه کتاب امسال يادکرد و افزود: طي ايام ده روز نمايشگاه 6 منطقه منتخب شهرداري تهران به برگزاري استيج و همچنين برنامه هاي فرهنگي هنري در محل برگزاري برنامه هاي ميداني و صحنه اي مشخص شده اقدام مي کنند که برگزاري مسابقات فرهنگي و اهداء جايزه با محوريت کتاب، برنامه هاي کودک و نوجوان، خواننده و سرودهاي آييني، گروه هاي موسيقي اقوام و سنتي بومي محلي، سخنرانيهاي کوتاه ومذهبي وتواشيح با توجه به اعياد شعبانيه، نمايش هاي کوتاه و با محوريت کتاب و پيام هاي فرهنگي و... از جمله اين برنامه ها به شمار مي رود.
عبدالهي يادآور شد: منطقه سه در روزهاي 13 و14 ارديبهشت، منطقه 12 در روزهاي 15 و16 ارديبهشت، منطقه پنج در روزهاي 17 و 18 ارديبهشت، منطقه چهار در روزهاي 19و20 ارديبهشت، منطقه دو در روزهاي 21 و 22 ارديبهشت و منطقه نوزده در روز 23 ارديبهشت به اجراي ويژه برنامه هاي صحنه اي و ميداني در شهر آفتاب مي پردازند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست‌ خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پیش از ظهر امروز در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

روشنگری درباره مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در نمایشگاه کتاب/ ناشران و نویسندگان فعال تجلیل می‌شوند

در ابتدای این نشست، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: این دوره از نمایشگاه با شعار «بخوانیم و بسازیم» از چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت تا پایان روز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور انگیزه‌مند و مشتاقانه ناشران در دو بخش مجازی و حضوری این رویداد را به نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی و ارتقای دانش در کشور تبدیل کند. از همینجا از مردم و خانواده‌های خوب ایرانی برای حضور در نمایشگاه و استفاده از برنامه های فرهنگی در ایام برگزاری نمایشگاه دعوت می‌کنم. تلاش شده بخش‌های مختلف نمایشگاه ارتقا پیدا کند و ضعف‌ها و کاستی‌های ادوار قبل را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار، نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا و پیش از آغاز نمایشگاه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. ناشران هم می‌توانند از امروز عصر  کتاب ها و اقلام خود را به مصلی آورده و  چینش غرفه‌ها را آغاز کنند.

احمدوند افزود: علاوه بر ویژه برنامه‌های مربوط به وقایع غزه و روشنگری درباره مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و تجلیل از ناشران و نویسندگان فعال در این‌ حوزه،  به مناسبت همزمانی با دهه کرامت ویژه برنامه های برای پاسداشت جایگاه دختران و زنان مسلمان ایرانی درنظر گرفته شده است. با همکاری خوبی که با شرکت پست داشتیم امیدواریم پاسخگویی مناسبی به سفارش های مردمی با شرایط مطلوبی صورت بگیرد. حضور کتابفروشان در بخش مجازی نمایشگاه کتاب به صورت تکمیل و قاعده کند امسال هم ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم حجم استقبال مردمی در نمایشگاه امسال از سال‌های پیش بیشتر باشد و تقاضا می‌کنیم مردم روزهای حضور خودشان را تقسیم کنند تا در روزهای پایانی با تراکم جمعیت و از دحام مواجه نشویم.

احمدوند گفت: حدود ۶۰ ناشر خارجی  با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه امسال حاضر خواهند بود. در سال گذشته، ۴۵هزار عنوان‌ کتاب خارجی را داشتیم. پیش بینی ما این است که حدود ۷۰تن مرسوله خارجی  را داشته باشیم. در روزهای بیست و چهارم تا بیست و ششم اردیبهشت رویداد نشر ایرانی را در بخش ناشران خارجی خواهیم داشت که هدف آن معرفی صنعت نشر به  فعالان خارجی این عرصه است که در آن شاهد حضور ۲۰ مهمان خارجی هستیم.

جانمایی همه ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب در فضای مسقف

علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب نیز عنوان‌ کرد: امسال کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند. با همت مجموعه ساخت مصلی تهران کارگاه های ساخت و ساز جمع آوری و بهسازی شده است. تعداد پارکینگهای ما امسال در مجموعه چهل سرای جنوبی و در شماره ۲۱ حدود پنج هزار خودرو افزایش پیدا کرده است. با این حال درخواست ما از بازدیدکنندگان این است از سه درب جدیدی که به محوطه مصلی اضافه شده استفاده کنند که یکی برای نفرات و یکی برای خودروها درنظر گرفته شده است که درهای شماره ۴،۱۱ و ۲۴ هستند.. به این ترتیب از تمام جهات مصلی تهران ورودی نفر و خودرویی داریم.

بن دانشجویان 700 هزار تومان شد

رمضانی گفت: بحث گردشگری کتاب را در این دوره از نمایشگاه با جدیت دنبال می کنیم که امیدواریم در طول سال توسط رسانه ها دنبال شود.همان‌گونه که پیش از این اعلام شد میزان بن اهدایی به دانشجویان و طلاب ۷۰۰هزار تومان است که چهل درصد از این رقم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی پرداخت خواهد شد. این مبلغ در سال گذشته۶۰۰هزارتومان بود. برای اساتید هم این مبلغ  ۸۰۰ هزار تومان است که پنجاه درصد آن توسط  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شود. 

وی افزود: امسال ۶۱۰خبرنگار در سامانه اهالی رسانه نمایشگاه ثبت نام‌کردند که از این تعداد ۲۷۵ نفر کارت ثابت و تعداد دیگری هم کارت تردد روزانه دریافت خواهند کرد. همچنین ۸۴نفر شهروند خبرنگار هم در نمایشگاه حضور خواهند داشت و اخبار آنرا پوشش میدهند که امیدواریم به زودی شاهد حضور تعداد زیادی از  از این جمع در سرویس های فرهنگی رسانه های مختلف باشیم.

وی افزود: ۳۰ نفر از نمایندگان رسانه های خارجی هم رخ ادعای این رویداد فرهنگی را منعکس خواهند کرد.‌کارافزاهای «بله» و «نشان» در بحث جستجوی کتاب و جستجوی ناشران به کمک بازدیدکنندگان خواهند آمد. بیش از ۱۲۰نفر برای اطلاع رسانی و پاسخگویی به بازدیدکنندگان در نقاط مختلف مصلی مستقر خواهند شد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب عنوان‌کرد:  تاکنون ثبت نام ۲هزار و ۶۱۹ ناشر در بخش های حضوری و مجازی این نمایشگاه نهایی شده است که این تعداد احتمالا افزایش خواهد یافت.

لازم به یادآوری است، سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از نوزدهم تا بیست و نهم اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند