Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احمد محمدی‌فر صبح امروز در دومین همایش سالانه دفاتر ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سراسر کشور و کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اظهار داشت: ما به این باور رسیده‌ایم که کمیساریای پناهندگان سازمان ملل بسیار همراه با ما حرکت می‌کند به همین دلیل مشکلات کمتری نسبت به سایر کشورها در حوزه اتباع خارجی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 میلیون نفر جمعیت مهاجر و پناهنده در کشور ایران وجود دارد، عنوان کرد: این جمعیت به طور عمده از کشور افغانستان هستند اما از کشورهای عراق، پاکستان، بنگلادش و ... نیز در کشور ما زندگی می‌کنند.

محمدی‌فر افزود: یزد به عنوان یکی از استان‌های دارنده بالاترین تراکم جمعیتی در زمینه اتباع خارجی در کشور شناخته شده و میزبانی مردم و مسئولان این استان قابل تقدیر و تشکر است زیرا یزد از استان‌هایی است که تلاش‌های دلسوزانه‌ای در مورد اتباع خارجی دارد و در مواردی دارای عملکردی فراتر از برنامه‌های تدوین شده است.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به اینکه در سه حوزه بهداشت، آموزش و بهبود معیشت اتباع خارجی تلاش ویژه‌ای خواهیم داشت، بیان کرد: این سه حوزه از اولویت‌های اصلی است و برنامه‌ها بر این محورها متمرکز خواهد شد.

وی ادامه داد: کار در حوزه بهداشت و سلامت ضرورتی اساسی دارد زیرا استانداردهای بهداشتی و سلامتی در بین این افراد بسیار پایین است و معمولا برابر اعلام متخصصان حوزه بهداشت، این قشر با بیماری‌ها و مسائل سوء بهداشتی مواجه هستند و پایین بودن قدرت اقتصادی آنها این افراد را از درمان نیز دور نگاه داشته است.

محمدی‌فر گفت: بیمه سلامت از جمله طرح‌هایی است که در کشور ما اجرا شد و این طرح در دنیا بی‌نظیر و باعث افتخار ما است که در کشوری زندگی می‌کنیم که این خدمات انسان دوستانه را ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: امسال در ادامه تکمیل بیمه سلامت توانستیم طول بیمه را نیز از پنج ماه به یک سال برسانیم و تا پایان 2017 میلادی آن را ادامه خواهیم داد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه داد: این افراد از نظر مالی در شرایط بدی هستند به همین دلیل بیماری‌ها در آنها از فراوانی بالایی برخوردار است اما اکنون شرایطی فراهم شده که حتی فرانشیزها نیز از آنها دریافت نمی‌شود.

وی افزود: یکی دیگر ازبرنامه‌ها، آموزش بود که به عنوان یکی از موضوعات اساسی و به عنوان یک اقدام بی‌نظیر در دنیا اجرا شد و طی دو سال گذشته 77 هزار دانش‌آموزی که پدران و مادران آنها غیرمجاز بودند، در مدارس ثبت‌نام و مشغول تحصیل شدند ضمن اینکه خانواده‌های آنها نیز تحت مصونیت قرار گرفتند تا مشکلی در مسیر تحصیل ایجاد نشود.

محمدی‌فر اظهار داشت: در حال حاضر حدود 420 هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی و 20 هزار جمعیت دانشجویی اتباع و مهاجران خارجی است که تمام این دانشجویان از پرداخت شهریه معاف شدند.

وی یادآور شد: موضوع معیشت و بهبود وضعیت زندگی اتباع خارجی نیز اولویت سوم ما است که در این راستا ارائه کمک‌های نقدی برای اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد پیش‌بینی شده همچنین تلاش شده زنان سرپرست خانوار توانمند شوند.

محمدی‌فر خاطرنشان کرد: در سال جاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز در راستای توانمندسازی خانواده‌های اتباع خارجی به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور بیان کرد: در کنار این سه اولویت، خدمات عمرانی نظیر بهسازی و ایجاد امکانات رفاهی بیشتر در مهمانشهرها نیز مورد توجه است.

وی از جذب یکصد میلیون دلار بودجه‌ بین‌المللی با کمک و حمایت کمیساریای امور پناهندگان خبر داد و افزود: ما آمادگی داریم که اگر پیشنهادات و طرح‌هایی در استان‌ها برای ساماندهی امور اتباع خارجی باشد، آن را عملیاتی کنیم.

محمدی‌فر عنوان کرد: تعیین تکلیف افراد غیرمجاز نیز در دستور کار ما است که در این راستا آمایش 11 را انجام دادیم هرچند تکمیل نشده اما برنامه‌های تکمیلی آن در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: بنا داریم جمعیت آسیب‌پذیر و نیازمند حمایت‌های جدی را به صورت اولویت اساسی در دستور کار قرار داده و در رسیدگی به آنها اولویت قائل شویم.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است

ایسنا/البرز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هرنوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سیروس دهقان شیری روز شنبه هشتم اردیبهشت  افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی