Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی‌اصغر سیدآبادی چهارشنبه در آیین افتتاح کارگاه آموزش مربیان باشگاه‌های کوچک کتابخوانی منطقه آزاد اروند در آبادان، اجرای موفق طرح دو هزار باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و تفکر انتقادی را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید خواند.
وی اضافه کرد:در اجرای این طرح، کتابخوانی کنش گرانه مورد توجه است تا کودکان کتاب بخوانند، با هم گفت و گو کنند و آن را به صورت مستدل مورد ارزیابی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، در طرح باشگاه‌های کتابخوانی، بچه‌ها، فرهنگ کار مشارکتی و گروهی را یاد گرفته و در کنار هم تمرین می‌کنند. کتاب می‌خرند و آن‌ها را با هم مبادله می‌کنند و با حفظ احترام متقابل به نقد و نظر یکدیگر گوش می‌دهند.
مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، ترویج نهادسازی و گسترش مشارکت مردمی در قالب نهادهای مدنی در حوزه فرهنگ است زیرا توسط شهروندان علاقمند تشکیل شده و مستقل از دولت مدیریت می‌شود.
وی ادامه داد:پس از برگزاری کارگاه ها، باشگاه ها از سوی مربیان شرکت کننده در کارگاه با حضور 12 دانش آموز تشکیل می شود.
وی اظهار داشت:امسال آموزش جام باشگاه کتابخوانی از فروردین ماه آغاز شده و باشگاه ها نیز تا خردادماه راه اندازی می شود تا دانش آموزان در فصل تابستان فرصت مناسب برای مطالعه کتاب داشته باشند و آبانماه نیز مسابقات برگزار می شود.
سیدآبادی گفت:سال گذشته بیش از 2 هزار باشگاه در سراسر کشور تشکیل شد و پیش بینی می شود، سال جاری پنج هزار باشگاه در دومین دوره جام باشگاه کتابخوانی حضور داشته باشند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری این مسابقات را در مرحله نخست، گسترش کتابخوانی و خرید کتاب مورد علاقه از سوی این قشر عنوان کرد و گفت:در مراحله بعدی این طرح تشویق بچه ها به بحث‌ و گفت گوی گروهی و در محله آخر بچه ها پس از خواندن کتاب بتوانند در مورد آن نقد بنویسند و در نهایت نامه و نقد خود نسبت به کتاب را نویسنده آن ارائه دهند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند نیز در این مراسم از حضور 100 مربی در گارگاه جام باشگاه کتابخوانی دو شهرستان آبادان و خرمشهر خبر داد.
همایون قنواتی اظهار داشت:منطقه آزاد اروند از حلقه های تشکی شده در خصوص کتابخوانی حمایت می کند.
کارگاه آموزش مربیان باشگاه‌های کوچک کتابخوانی با حضور کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبادان آغاز شده و فعالان حوزه کتاب کودک آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
معرفی کتاب کودک و ادبیات کودک، کارکرد و منافع قصه خوانی، موانع کتاب خوانی، شیوه‌ها و راهکارهای ترویج کتاب خوانی و مراحل راه اندازی یک باشگاه کتابخوانی از دیگر موضوعاتی است که در این کارگاه آموزش داده می شود.
3015/ 6125 خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشار:سید بهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، ۲۱ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی سیرجان موفق به کسب مهر اصالت ملی شدند.

داوری نشان ملی رویدادی است که به‌صورت دوسالانه با هدف ارتقا و بهبود کیفی محصولات بر اساس معیار‌های تعیین شده از جمله مرغوبیت مواد اولیه، طراحی محصول، رعایت همه اصول کاربردی محصول شامل استحکام، ایمنی، پرداخت نهایی، بهداشت، ارگونومی، معیار‌های زیبایی‌شناسی، بسته‌بندی، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار باهدف ایجاد رقابت میان هنرمندان و معرفی هنر‌های شاخص منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود

آثاری موفق به دریافت مهر اصالت ملی شوند می‌توانند در آینده برای دریافت نشان مهر اصالت بین‌المللی اقدام کنند.

این آثار شامل رشته گلیم‌بافی ۱۹ اثر، رودوزی‌های سنتی رشته پته‌دوزی یک اثر و پوشاک سنتی رشته عروسک محلی یک اثر بود که موفق به کسب مهر اصالت در این دوره شدند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود