Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@13:17:32 GMT

رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که دارای روحیه انقلابی باشد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۲۱۹۷

رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که دارای روحیه انقلابی باشد

نشست بصیرتی با موضوع انتخابات دیشب بعد از نماز مغرب عشاء در مسجد جامعه آزادشهر با سخنرانی محمد نوری کارشناس ارشد علوم سیاسی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازتیتر آزاد، نشست بصیرتی با موضوع انتخابات دیشب بعد از نماز مغرب عشاء در مسجد جامعه آزادشهر با سخنرانی محمد نوری کارشناس ارشد علوم سیاسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم نوری درابتدای سخنانش از لزوم شرکت حداکثری مردم در انتخابات برای اقتدار نظام سخن گفت و اظهار کرد: ما پرچم مردم سالاری دینی را در مقابل دموکراسی ای که غربی ها مدعی آن هستند بلند کردیم. (نظامی که مردم در آن بر محور دین بر سرنوشت خود اشرافیت و مشارکت دارند.)

کارشناس ارشد مسائل سیاسی ادامه داد: ما نشان دادیم که در این نظام مردم بیشتر در سرنوشت خود مشارکت دارند، زیرا بیشترین حد شرکت مردم در انتخابات در کشورهای غربی بین ۵۰ تا ۵۵ درصد است اما کف شرکت مردم ما در انتخابات ایران بین ۵۰ تا ۵۵ درصد است.

وی افزود: غربی ها نمی توانند این مشارکت را ببینند، زیرا یک نظام نوپا عقبه ۳۰۰ – ۴۰۰ ساله آنها را زیر سوال برده است ، برای همین سعی دارند با هر روشی که شده مشارکت مردم را در انتخابات ایران کاهش دهند.آنها با تبلیغات خود می گویند، چه شما رای بدهید وچه رای ندهید اوضاع کشورتان تغییری نخواهد کرد، اما این مردم همواره نشان داده اند که برعکس خواست دشمنان عمل می کنند.

نوری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دشمنان این نظام بعد از ۳۸ سال به این نتیجه رسیده اند که اگر میخواهند منافع خود را در ایران بدست بیاورند باید این انقلاب را از بین برود. از یک سال ونیم گذشته مقام معظم رهبری در سخنرانی هایشان یک کلید واژه را تفسیر کرده اند و آن کلید واژه انقلاب و انقلابی گری است.

کارشناس ارشد علوم سیاسی ادامه داد: چون دشمنان روی انقلاب و انقلابی گری ما تمرکز کرده اند، رهبر انقلاب نسبت به آن هشدار داده و می دهند. ۴ ماه پیش رئیس سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا( سیا) اعتراف کرد؛ ما برنامه ریزی کردیم تا در انتخابات ۹۶ در ایران یک بستر دو قطبی ایجاد شود و این انتخابات یک سکوی پرشی برای ما ایجاد کند تا به آرزوی دیرینه خود یعنی نابودی انقلاب اسلامی برسیم.

وی افزود: باید قدر این رهبر دشمن شناس را دانست و به خواست او را مبنی بر حفظ روحیه انقلابی گری لبیک گفت و به تقویت روحیه انقلابی خود بپردازیم. متاسفانه برخی در این نظام مسئول هستند و از انقلابی گری خسته شدند و می گویند که باید دست جلوی کدخدای دنیا دراز کنیم تا مشکلات ما حل شود.

نوری در خصوص تاثیرات روحیه انقلابی در پیشرفت کشور بیان کرد: رهبر انقلاب می فرماید: هر کجا ما انقلابی عمل کردیم پیشرفت داشتیم، مشثلا در دفاع مقدس که جلوی ۳۶ کشور دنیا ایستادیم، در رشد و شتاب علمی که به اعتراف مراکز وموسسات لمی دنیا ۱۳ برابر دنیاست، در انرژی هسته ای که هشتمین کشوری شدیم که به علم غنی سازی اورانیوم دست یافت، در هوا و فضا که جزءمحدود کشورهایی شدیم که به تکن.لژی پرتاب موشک دست یافتیم و... اما هرکجا انقلابی عمل نکردیم مشکلات ما روی هم انباشته شد، مثلا در عرصه اقتصادی که انقلابی عمل نکردیم و به مشکل برخورد کردیم.

کارشناس ارشد علوم سیاسی ادامه داد: در ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ رهبر انقلاب دستور العمل اقتصاد مقاومتی و عمل انقلابی در اقتصاد را صادر کرد، و آن یک فرمان جنگی بود که اگر به آن عمل می شد مشکلات حل می شد، اما متاسفانه در این عرصه انقلابی عمل نکردیم و این سیاستهای اقتصاد مقاومتی را به یکدیگر پاس دادیم. دولت که باید این سیاست ها را در بدنه کشور ، اجرایی و عملیاتی می کرد، وارد عمل انقلابی نشد و مشکلات اقتصادی روی هم انباشته شد.

وی افزود: دشمن ما به این نتیجه رسیده است که هر کجا ما انقلابی عمل کردیم موفق شدیم و برای همین است که سعی در تضعیف روحیه انقلابی ما دارد. باید بدانیم در این زمانه، سلاحی که در مقابل دشمن کاربرد دارد روحیه انقلابی ما است.

نوری در ادامه سخنان خود به معرفی شاخص های فرد انقلابی پرداخت و اعلام کرد: شاخصه اول یک فرد انقلابی آن است که ارزشهای انقلاب را بشناسد و به آنها معتقد باشد. بالاترین ارزش انقلاب که دنیا از انالگو برداری کرده است، استکبار ستیزی و زیر بار زئر نرفتن است. ارزش دیگر این انقلاب دفاع از مظلوم است و می بینید که ایران مرکز جبهه مقاومت در منطقه شده است.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی ادامه داد: در سال ۸۸ یک عده ای یک شعار هایی می دادند که این ارزش های انقلاب را هدف قرار می داد، این خط را دشمن به آنها القا می کرد. الان هم عده ای می گویند ما با سوریه و عراق چکار داریم، مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: اگر ما در سوریه و عذاق جلوی دشمنان کشور ایستادگی نکنیم باید در کرمانشاه، همدان، اصفهان وتهران با آنها بجنگیم.

وی در خصوص شاخصه دوم یک فرد انقلابی عنوان نکرد: یک فرد انقلابی هدف انقلاب را می شناسد و برای تحقق آن تلاش می کند. امام راحل اهدافی را برای انقلاب ترسیم کرده بودند. ۱- ایجاد انقلاب اسلامی ۲- تشکیل نظام اسلامی ۳- تشکیل دولت اسلامی ۴- تشکیل کشور اسلامی شد ۵ – تشکیل تمدن اسلامی که یعنی عالم گیر شدن اسلام در دنیا به رهبری حضرت حجت که یک فرد انقلابی باید برای تحقق آنها اقدام و تلاش کند.

نوری در رابطه با شاخصه سوم گفت: یک فرد انقلابی باید نسبت به استقلال کشورش تعصب داشته باشد. در تاریخ خواندیم، زمانی بر ایران گذشت که استقلال نداشت و یک سفیر آمریکایی بالاترین مسئول اجرایی کشور را جابجا می کرد، اما الان به برکت انقلاب بالاترین مسئول اجرایی امریکا هم نمی تواند یک دهیار ما را جابجا کند چه برسد به مسئولین رده بالای اجرایی، و این ثمره استقلال است.

کارشناس ارشد علوم سیاسی ادامه داد: ثمره استقلال عزت است، بعضی از کشورهایی که مستقل نیستند ، حاضرند تمام داشته های خود را بدهند تا به استقلال برسند اما متاسفانه افرادی در کشور زمزمه می کنند که در این زمانه استقلال معنایی ندارد. مشاور رئیس جمهور ما در گوش رئیس جمهور ما می خواند که با شعار تعامل و ارتباط با دنیا، دیگر استقلال معنایی ندارد. استقلال یعنی انزوای کشور.

وی در خصوص شاخصه چهارم اظهار کرد: یک فرد انقلابی تقوای دینی و سیاسی دارد، یعنی اگر می خواهد در انتخابات شرکت کند، نسیت به انتخاب خود حساس است و بر اساس نگاه حزبی، جریانی، قومی و قبیله ای ومنطقه ای رای نمی دهد. او نگاه می کند و می بیند که کدام کاندید می تواند کشور، نظام و ملت را سر افراز کند و به عزت برساند و به او رای می دهد.

نوری در خصوص شاخصه آخر یک فرد انقلابی خاطرنشان کرد: انسان انقلابی دشمن شناس است، تا دیروز دشمن راه تخاصم و دشمنی را در پیش گرفته بود و امروز می خواهد با تعامل و ارتباط به منافع نامشروح خود دست یابد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی ادامه داد: مقام معظم رهبری در روز اول عید در حرم امام رضا (ع) فرمودند: هر کجا مدیریت انقلابی، فعال و پرتحرک داشتیم انقلاب پیشرفت کرد و برعکس هر کجا مدیریت های ضعیف، بی حال، ناامید، غیر انقلابی و بی تحرک داشتیم مشکلات ما افزایش یافت. این الگویی بود که رهبر انقلاب برای انتخابات در اختیار ما قرار داده است. باید رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که دارای روحیه انقلابی باشد.

وی افزود: زمانی بر این ملت گذشت که رئیس جمهوری در راس کار بود که وقتی دشمن یک قدم به سمت او بر می داشت او ۴ قدم به عقب فرار می کرد. دشمن می گفت باید غنی سازی را تا فلان مقدار پایین بیاری، او مراکز هسته ای را می بست. ای مردم رئیس جمهوری را انتخاب کنید که نترس و شجاع باشد.


نوری با اشاره به قضیه قذافی و لیبی خاطرنشان کرد: آقای قذافی به حرف کدخدا گوش کرد و تمام پیچ ومهر های هسته ای خود را به آمریکا فرستاد تا انها به او اورانیوم غنی شده بدهند، اما کدخدا یک گرم هم به او اورانیوم نداد و او هم نمی توانست کاری کند ،چون امکاناتی نداشت. ای مردم رئیس جمهوری انتخاب کنید که با اخم دشمن مرعوب نشود.

کارشناس ارشد علوم سیاسی ادامه داد: زمانی بر ما گذشت که صنعت هوا و فضا موشکی را برای پرتاب ماهواره به فضا آماده پرتاب داشت، همه چیز آماده بود تا اینکه از طرف رئیس جمهور پیام رسید که پرتابرا متوقف کنید زیرا کدخدا دوست ندارد.

وی افزود: خواست مقام معظم رهبری از ملت ایران این است که یک فرد شجاع و انقلابی را انتخاب کنیم ، شخصی که به جوانان و توانمندی جوانان ما اعتقاد داشته باشد. در زمان جهان آرا در حکومت پهلوی، وی براین باور بود که جوان ایرانی نمیتواند حتی یک آفتابه بسازد چه برسد که بخواهند صنعت نفت را بچرخانند. این جور افراد نباید در کشور به ریاست جمهوری برسند. همه دیدید که این جوانان همه قله های علمی دنیا را فتح کردند.

در پایان حضار از سخنران جلسه سوالاتی پرسیدند که دو تا از آنها را مطرح می کنیم.

۱-نترسیدن از دشمن یعنی چی؟


جواب: یعنی در برابر تهدیدات دشمنان مرعوب نشدن، اگر قرار بود تهدیدات دشمنان تاثیر گذار باشد تا اکنون نظام اسلامی باید بساطش را جمع می کرد. سردار سلامی جانشین سپاه در جایی میگوید؛ اگر آمریکایی ها احتمال می دادند که می توانند در جنگ نظامی علیه ایران پیروز شوند یک ثانیه هم تحمل نمی کردند. آمریکا نمی تواند به ما حمله کند نه اینکه نخواهد.

متاسفانه برخی از مسئولین می گویند دشمن نمی خواهد به ما حمله کند، نه اینطور نیست بلکه انمسئول آدم ترسویی است. مقام معظم رهبری چند روز پیش بود که فرمودند: اگر مسئولی قرار است بترسد باید از جانب خود بترسد نه از جانب مردم، زیار ای ملت نشان داده اند که از هیچ ابرقدرتی نمی هراسد.

نظامیان آمریکایی یک شعار دارند: سریع عمل کن، قاطع عمل کن ، اشتباه کن، چرا این شعار در مورد ایران اجرایی نمی شود، چون انها نمی توانند. حضور شما مردم در این صحنه ها، دشمن را وادار کرده که نتوانستن را انتخاب کند نه نخواستن را.

سوال ۲- آیا با وجود خط و نشان کشیدن دشمنان ، آمریکایی و داعشی برای ایران، کم کردن بودجه نظامی کشور عملی انقلابی بوده است یا خیر؟ نظر رهبری در این باره چیست؟

جواب: خیر این عمل انقلابی نیست. برخی از مسئولین میگویند که ما شعار تعامل و ارتباط سر دادیم و می شود تمام مشکلات را با مذاکره حل کرد. جنگی وجود ندارد پس نیازی به این نیست که ما ۱۲ میلیارد دلار در سال را خرج تقویت بنیه نظامی کشور کنیم، بهتر است این پول خرج مسائل اقتصادی شود و مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

این افراد اگر ذره ای منطق داشتند اینحرف را نمی زدند. آمریکا سالانه ۵۹۶ میلیارد دلار بودجه نظامی دارد و این مبلغ برابر با بودجه نظامی چند کشور قدرتمند دنیا است. کدام تهیدی امریکا را تهدید میکند؟! و یا کدام کشور می تواند آمریکا را تهدید کند که همچینین بودجه ای را برای مسائل نظامی تصویب کرده اند؟!

آمریکایی ها برای حفظ امنیت و منافع خود و برای سلطه بر اقتصاد دنیا این مبلغ را برای بودجه نظامی خود در نظر گرفتهاند. زیرا هر انسان با منطقی می داند تا امنیت یک کشور برقرار نباشد، اقتصاد آن کشور رشد نخواهد کرد. اگر امنیت و اقتدار نظامی نباشد ، اقتصاد معنایی ندارد.

در این منطقه که دور تا دور ایران جنگ است و آتش جنگ شعله می کشد، ایران با ۱۲ میلیارد بودجه نظامی امنیتی مثال زدنی را ایجاد کرده است، اگر ما بخواهیم بودجه نظامی را کاهش دهیم امنیت کاروان های تجاری ما را چه کسی تامین خواهد کرد؟! امنیت مرزها را چگونه باید تامین کنیم؟!

بعضی از مسئولین که از انقلابی گری و از انقلاب خسته شده اند و در زمین دشمن بازی می کنند متاسفانه اینچنین ادعاهایی را مطرح می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی در سخنرانی شبانه خود گفت: این روز‌ها بسیار مهم است. باید تمرکز داشتبه باشیم. باید تقدیر ویژه‌ای از مبارزان تیپ ۱۱۰ مکانیزه ارتش به عمل آورد که امروز یک سوخوی-۲۵ دیگر روسیه را سرنگون کردند.

رئیس جمهوری اوکراین به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

اظهارت شنبه شب زلنسکی در حالی است که وزارت کشور روسیه وی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

در پایگاه اطلاعاتی افراد تحت تعقیب و مورد پیگرد وزارت کشور فدراسیون روسیه آمده است: ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از مواد قانون کیفری تحت تعقیب است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، در این پایگاه اطلاعاتی به جرمی که زلنسکی بر اساس تحت تعقیب است، اشاره نشده است.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری سابق، اولکساندر لیتویننکو دبیر شورای امنیت و دفاع ملی، میخائیل کووال وزیر دفاع سابق و والنتین نالیوایچنکو قانونگذار اوکراینی نیز در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است