Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست سازمان لیگ برتر فوتسال خطاب به نمایندگان باشگاه‌ها گفت: باید در مسیر حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها گام برداریم تا شاهد رشد بیش از پیش فوتسال باشیم. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان، سرپرست سازمان لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: در جهت بالا بردن کیفیت کار و بهتر شدن برنامه‌های خود نشست هم‌اندیشی را به منظور روند حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها امروز (چهارشنبه) در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار کرده تا به اهداف خود برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نشست با مسئولان فوتسال در استان‌ها جلسه برگزار کرده و درباره نحوه تعامل آنها با باشگاه‌ها به بحث و بررسی پرداختیم و اکنون با برگزاری این همایش قصد داریم تا روند برنامه فوتسال و باشگاه‌ها را در جهت حرفه‌ای شدن بررسی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولیت کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ایران است، باید شرایط را در جهت رشد و توسعه فراهم کنیم تا این رشته همچنان با موفقیت روند خود را طی کند. خوشبختانه مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیت و ارزش خوبی را برای فوتسال قائل شدند و در همین راستا شاهد برگزاری ۴ رویداد بسیار مهم و در رده‌های مختلف در آسیا هستیم. برگزاری رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۰ سال فوتسال، جام باشگاه‌های آسیا، برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا بانوان هر دو سال یکبار و برگزاری المپیک جوانان از برنامه‌های AFC است که باعث خواهد شد تا فوتسال در آسیا رشد چشمگیری داشته باشد.

سرپرست سازمان لیگ فوتسال در ادامه خاطر نشان کرد: فضا توسعه فوتسال در سطح آسیا فراهم شده است و تاکنون ۱۰ تا ۱۲ کشور در آسیا فعال هستند. تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این است تا این تعداد بیشتر شود و بتوانیم با برنامه‌ریزی به توسعه و رشد هر چه بیشتر فوتسال کمک کنیم.

وی ادامه داد: المپیک زیر ۱۹ سال را پیش‌رو داریم که از هر کشوری 2 تیم از آقایان و خانم‌ها حضور خواهند داشت و در ادامه شاهد برگزاری پر رنگ و با استقبال مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هستیم. ضمن اینکه در قسمت بانوان هم برنامه‌های قهرمانی آسیا و جام ملت‌های آسیا را در دستور کاری کشور‌ها قرار داده‌ایم تا با سرمایه‌گذاری به هدفمان که همانا رشد و گسترش فوتسال است، برسیم.

کفاشیان گفت: روندی که در جهت حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌های فوتبال از چند سال پیش آغاز کردیم، قصد داریم تا این برنامه را برای فوتسال هم اجرا کنیم. بر همین اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده اعلام کرد که برای حرفه‌ای‌سازی در باشگاه‌ها باید طبق دو برنامه پیش رفت. (ابتدا باشگاههایی که توانمندی حرفه‌ای شدن را دارند، باید طبق یک برنامه و بودجه و اصول خاص پیش روند و دوم باشگاه‌هایی که مبتدی بوده و برای حرفه‌ای شدن باشگاه‌های حرفه‌ای نیاز به کمک دارند). بر همین اساس AFC فعالیت جدی را در این زمینه شروع و مجوز‌هایی را گرفته است تا قدم به قدم پیش رویم و در جهت حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها با اجرای برنامه‌های دقیق و درست، گام برداریم.

سرپرست سازمان لیگ برتر فوتسال ادامه داد: در کنار اینکه فوتسال را در بخش ملی فعال کرده‌ایم و عنوان سومی جهان را به خود اختصاص داده‌ایم، قصد داریم تا در بخش باشگاهی هم شاهد رشد و توسعه باشیم. اگر تیم ملی در دنیا و آسیا در جایگاه‌های نخست دنیا هستیم، ثمره تلاش و پشتکار باشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: قرار بود که در مشهد میزبانی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را میزبان باشیم. زمانی که مسئولین‌ AFC از سالن‌های این شهر بازدید داشتند، ایراداتی را گرفتند که باید آن را رفع کنیم. این استان در کنار بسیاری از استان‌های دیگر دارای پتانسیل بالایی هستند و باید با برنامه پیش رویم تا با استفاده از داشته‌های خود در زمینه توسعه فوتسال و باشگاه‌ها گام برداریم. می‌خواهیم باشگاه‌ها را به سمت حرفه‌ای شدن ببریم بر همین اساس باید لیستی از توانمندی‌های خود در سراسر کشور تهیه کنیم تا با سرمایه‌گذاری و هزینه در مسیر رشد و توسعه قرار بگیریم.

وی افزود: سازمان فوتسال ما در حال تبدیل شدن به یک بخش مجزاست و کارهای ثبت آن باید صورت بگیرد. مجمع و هیأت رئیسه فوتسال را مشخص خواهیم کرد و به سمتی می‌رویم که با یک حرکت خوب، موقعیت‌مان در جهان و آسیا را حفظ کنیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با غیبت بخشی از باشگاه‌ها در جلسه امروز عنوان کرد: برخی از این تیم‌ها درگیر مسابقات پلی‌آف بودند و برخی دیگر هم گرفتاری‌هایی داشتند، در جلسات بعدی از این باشگاه‌ها دعوت می‌کنیم تا حضور پیدا کنند.

کفاشیان در مورد انصراف برخی از باشگاه‌ها تصریح کرد: این انصراف‌ها به صورت کتبی اعلام نشده و علت آن را از آنها سؤال می‌کنیم تا علت اصلی آن را بدانیم و اگر مشکلی هست آن را برطرف کرده و زمینه حضور این تیم‌ها را فراهم کنیم.

وی در مورد گلایه برخی از اهالی فوتسال مبنی بر اینکه فعالیت‌هایشان دیده نمی‌شود، تصریح کرد: این زمینه باید در فوتسال فراهم شود، فدراسیون تشکیلاتی درست کرده تا فوتسال به صورت مستقل روی پای خودش بایستد، باید به سمت درآمدزایی و هدایت این کار برویم و سپس با درآمدهایی که به دست می‌آید این کار‌ها را انجام دهیم. قوانین در ایران به شکلی است که حمایت‌های مالی خوبی صورت نمی‌گیرد، فدراسیون باید با کمک وزارت ورزش انگیزه‌هایی برای باشگاه‌ها برای فعالیت به وجود بیاید. این رشته بسیار اهمیت دارد چرا که در سطح جهانی مقام کسب می‌کند، باید امتیازاتی مثل معافیت از مالیات و... به وجود آورد تا فعالیت‌های ورزشی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال تصویب کردن اساسنامه فوتسال در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستیم که اقدام به برگزاری مجمع بر اساس اساسنامه جدید کنیم. بر همین اساس قصد داریم تا هیات رئیسه جدید را تعیین کرده و فعالیت‌هایمان را طبق آن پیش ببریم.

کفاشیان در پایان گفت: در حال تاسیس مرکز فوتسال و آکادمی فوتسال هستیم و باید امکانات خود را افزایش دهیم تا بستر مناسب برای تیم‌های ملی و باشگاهی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مهیا شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتسال کشورمان روز گذشته (یک‌شنبه ۸ اردیبهشت) موفق شد با برتری چهار بر یک برابر تایلند (میزبان این رقابت‌ها) در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا قاطعانه به مقام نخست این دوره دست یابد.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، بعد از قهرمانی ایران در این دوره از رقابت‌ها با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران این عنوان را به ملی‌پوشان فوتسال کشورمان تبریک گفت و برای این تیم در مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان آرزوی موفقیت کرد.

در پیام شیخ سلمان به تاج آمده است: من از طرف خانواده فوتبال در آسیا می‌خواهم پیام تبریکم را به فوتبال ایران بابت درخشش و قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ابراز کنم. روحیه تیمی و انعطاف پذیری که توسط کل تیم به سرمربیگری وحید شمسایی نشان داده شد، کلید موفقیت آن‌ها بود. لطفا تبریکات من را به بازیکنان و تیم فنی به خاطر عملکرد عالی شان در تمام طول بازی اعلام کنید. برای آن‌ها در آماده سازی برای جام جهانی فوتسال ازبکستان ۲۰۲۴ بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. مشتاقانه منتظر دیدار شما در ماه آینده در بانکوک، تایلند در کنگره AFC و فیفا هستم.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا نیز با انتشار پستی در صفحه مجازی خود قهرمانی فوتسال ایران در آسیا و کسب سهمیه جام جهانی را تبریک گفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • جام ملتهای فوتسال آسیا | ازبکستان سوم شد
  • بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • ما اینجاییم تا قهرمان فوتسال آسیا شویم