Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحسان قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد اینکه بخش های خبری صدا و سیما در نشان دادن حضار در همایش های بعضی نامزدها عدالت را رعایت نمی کند، گفت: کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات دکوپاژ بسته های خبری را تعیین کرده و صدا و سیما باید این موارد را رعایت کند.
وی افزود: ساختار بخش های خبری و عدالت زمانی را برای پرداختن به هر نامزد تعیین کرده ایم، حتی میزان پلاتوخوانی مجری و تصاویر بسته از نامزدها مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد همه نامزدها باید یکسان باشد و مثلا اگر در یک بسته خبری دو دقیقه ای تصویر بسته یکی از نامزدها 30 ثانیه نشان داده می شود در مورد دیگر نامزدها نیز همینطور باشد.
نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در نظر داشت بعضی نامزدها سفر استانی ندارند یا در همایشی حاضر نیستند و در قالب گزارش فقط به فعالیت های آن روز آنها پرداخته می شود.
وی یادآور شد: گزارشی که در مورد هر یک از نامزدها داده می شود باید خبری باشد ضمن اینکه بیش از 24 ساعت از آن نگذشته باشد.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: هر نامزدی که احساس می کند در بخش های خبری و تصویری، عدالت در مورد او رعایت نشده است؛ می تواند موضوع را به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات منتقل کند.
وی گفت: این کمیسون هر روز جلسه دارد و روزانه بین 6 تا 12 ساعت پیگیر موضوعات تبلیعات هستیم. ضمن اینکه بعضی از اعضای کمیسیون و نمایندگان بعضی از اعضا در همه برنامه های زنده و گفت وگوهای ویژه خبری نیز حضور دارند.
وی در مورد اینکه آیا رعایت نشدن عدالت در مورد نامزدها در شورای نظارت بر صداوسیما نیز قابل پیگیری است؟ گفت: کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات روند نظارتی قبل از پخش و شورای نظارت روند نظارتی بعد از پخش را دارد، هر چند کمیسیون می تواند به آنچه پخش شده هم ورود پیدا کند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، سید مصطفی هاشمی طبا، اسحاق جهانگیری، محمدباقر قالیباف و سید مصطفی میرسلیم نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران هستند.
فراهنگ**9157**1027**خبرنگار: منصوره شوشتری**انتشار: جواد دهقانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مفتخر است که نظارت بر انتخابات را با بهره‌گیری از مشارکت مردم، خصوصا فرهنگیان به انجام می‌رساند.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«شورای نگهبان مفتخر است که نظارت بر انتخابات را با بهره گیری از مشارکت اقشار مختلف مردم، خصوصا فرهنگیان عزیز به انجام می رساند.

ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان عزیز از معلمانی که در فرایند نظارت بر انتخابات، شورای نگهبان را یاری می‌کنند، قدردانی می‌کنم.»

روز گذشته نیز معلمان و فرهنگیان در دیدار با سخنگوی شورای نگهبان به بیان مهمترین مسائل و مشکلات در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت