Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:16:57 GMT

آغاز نخستین جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی شرق کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۳۴۰۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: اولین جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی شرق کشور با رقابت ١٦ گروه موسیقی در آمفی تئاتر علامه فرزان بیرجند آغاز شد.

به گزارش ایسنا، احمد محبی امروز (١٣ اردیبهشت ماه) در آیین افتتاح این جشنواره با اشاره به برگزاری اولین جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور در خراسان‌جنوبی، اظهارکرد: امسال برای اولین بار جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور امروز و فردا ١٣ و ١٤ اردیبهشت ماه در استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت موسیقی نواحی و استقبال گروه‌های هنری امسال این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: گروه‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی، خراسان شمالی و جنوبی در این جشنواره حضور پیدا کردند.

محبی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره بی‌شک سفیران فرهنگی استان خود خواهند بود تصریح کرد: ظرفیت‌های بالایی در موسیقی نواحی است که اگر به مردم معرفی شود اقبال به موسیقی مبتذل و زیرزمینی کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت موسیقی نواحی و استقبال گروه‌های هنری امسال این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: اگر حمایت شود این جشنواره در سال‌های آینده به صورت ملی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه اگر از موسیقی نواحی حمایت و صیانت نشود به فراموشی سپرده خواهد شد، گفت: در تلاش و پیگیری هستیم تا مکتب خانه موسیقی نواحی برای آموزش در استان راه‌اندازی شود.

محبی با بیان اینکه بعد از داوری از بین آثار ارسالی ١٦ گروه با حضور ٨٠ هنرمند به مرحله نهایی راه یافتند، افزود: از این گروه‌ها هشت مورد از خراسان رضوی شهرهای تربت جام، کاشمر، گناباد، کاشمر و قوچان هستند.

وی ادامه داد: سه گروه از خراسان شمالی، یک گروه از سیستان و بلوچستان و چهار گروه از خراسان‌جنوبی در جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور امروز و فردا اجرا خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اجراهای موسیقی در این دو روز صبح ها از ساعت ٩ تا 12:30 ظهر و ساعت اجرا در بعدازظهر از ساعت ١٧ تا 19:30 خواهد بود.

وی با اشاره به اجرا و رقابت ١٠ گروه موسیقی در روز اول جشنواره، اظهارکرد: در روز دوم شش گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

محبی تصریح کرد: اختتامیه جشنواره در روز پنج شنبه ١٤ اردیبهشت ماه ساعت ١٧ در محل سالن علامه فرزان بیرجند با معرفی و اجرای گروه‌های برتر موسیقی نواحی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: حضور در جشنواره و اجرای موسیقی‌ها برای عموم مردم رایگان بوده و همه می‌توانند شرکت کنند.

گفتنی است؛ داوران اولین جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور، هوشنگ جاوید ، هادی منتظری و حمیدرضا حسینی هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی کمتر از  ۱۸ سال دختر آسیا از ۲۷ خرداد تا سوم تیر در ناخون پاتوم تایلند برگزار می‌شود و تیم نوجوانان دختر ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

۱۳ تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که شاگردان فاطمه شعبان خمسه، سرمربی تیم ایران در گروه دوم با تیم‌های ژاپن و فیلیپین همگروه هستند.

گروه‌بندی مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان دختر آسیا به قرار زیر است:

گروه یک: تایلند، ازبکستان و ماکائو

گروه دو: ژاپن، ایران و فیلیپین

گروه سه: چین، قزاقستان و هنگ‌کنگ

گروه چهار کره‌جنوبی، چین‌تایپه، هند و استرالیا

شاگردان شعبان خمسه در روز نخست مسابقات (۲۷ خرداد) به مصاف فیلیپین می‌روند که پیروزی در این دیدار برای صعود به جمع هشت تیم برتر اهمیت زیادی دارد. ملی‌پوشان نوجوان دختر در روز دوم (۲۸ خرداد) و آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل ژاپن صف‌آرایی خواهند کرد. تیم ایران ۲۹ خرداد استراحت دارد.

برنامه کامل مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر به وقت محلی به قرار زیر است:



یکشنبه ۲۷ خرداد

ساعت ۱۲:۳۰ هند – چین‌تایپه

ساعت ۱۵ کره‌جنوبی – استرالیا و قزاقستان – هنگ‌کنگ

ساعت ۱۶:۳۰ ازبکستان – ماکائو و ایران – فیلیپین



دوشنبه ۲۸ خرداد

ساعت ۱۲:۳۰ هند – استرالیا

ساعت ۱۵ کره‌جنوبی – چین تایپه و چین – قزاقستان

ساعت ۱۶:۳۰ تایلند – ماکائو و ایران – ژاپن



سه‌شنبه ۲۹ خرداد

ساعت ۱۲:۳۰ استرالیا – چین‌تایپه

ساعت ۱۵ کره جنوبی – هند و چین – هنگ‌کنگ

ساعت ۱۶:۳۰ ازبکستان – تایلند و ژاپن – فیلیپین

تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها روز چهارشنبه ۳۰ خرداد استراحت دارند و مراحل بعدی مسابقات از ۳۱ خرداد آغاز می‌شود و به مدت چهار روز پیگیری خواهد شد.

بر این اساس در پایان مرحله مقدماتی تیم‌های اول و دوم چهار گروه در ادامه مسابقات برای مقام‌های اول تا هشتم به میدان می‌روند و پنج تیم دیگر برای جایگاه‌های نهم تا سیزدهم تلاش خواهند کرد.

تیم‌های گروه یک و گروه سه (گروه ایران) در مرحله دوم مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند و دو گروه دیگر (دو و چهار) نیز در مرحله دوم حریف هم خواهند شد.

پنجمین مرحله تمرینات تیم نوجوانان دختر از ۲۵ فروردین تا چهارم اردیبهشت در کمپ تیم‌های ملی والیبال بانوان (چمران) در مجموعه ورزشی آزادی تهران پیگیری شد.

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا