Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده با اشاره به ارزآوری پنج میلیارد و ۶۸۶ میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۵ خاطرنشان کرد:بیش از پنج میلیون و ۸۱۲۲ هزار تن محصولات کشاورزی در سال ۹۵ از کشور صادر شده که نسبت به سال قبل از آن به لحاظ وزنی ۲۱.۷۷ درصد و از نظر ارزشی ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم صادرات بخش کشاورزی از کل صادرات غیرنفتی به لحاظ وزنی ۴.۴۸ درصد و از نظر ارزشی ۱۲.۹۷ درصد است.

بخشنده بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی به لحاظ وزنی را مربوط به زیر بخش زراعی با سهم ۶۳.۴۸ درصد، باغی با سهم ۲۱.۰۵ درصد، دام و طیور با سهم ۱۳.۴۳ درصد اعلام کرد.

وی ادامه داد: از نظر ارزشی نیز بیشترین میزان سهم صادرات را زیر بخش باغی با سهم ۴۷.۴۵ درصد، زراعی ۲۳.۳ درصد و دام و طیور با سهم ۲۲.۱۲ درصد به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اقلام عمده صادراتی به لحاظ وزنی در سال ۹۵ را هندوانه، سیب زمینی تازه یا سرد کرده، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، سیب تازه، پیاز و موسیر عنوان کرد و افزود:اقلام عمده صادراتی بخش کشاورزی از نظر ارزشی شامل پسته با پوست به میزان ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، رب گوجه فرنگی ۲۰۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار، مغز پسته تازه یا خشک ۲۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، زعفران در بسته بندی بیش از ۳۰ گرم به میزان ۱۹۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بوده است.

بخشنده در ادامه به کاهش واردات محصولات کشاورزی در سال ۹۵ اشاره و تصریح کرد: میزان واردات بخش کشاورزی در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ به لحاظ وزنی ۵.۷۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۱.۱۵ درصد کاهش داشته است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: از صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی، آبزیان و فراورده‌های آن، ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه صادرات موتور محرکه تولید و رشد اقتصادی است، افزود: توجه به توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است.

رحمانی اضافه کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه از عرضه ۲ هزار و ۷۵۴ تن محصولات کشاورزی در فروشگاه ها، غرف دائم و موقت در سال گذشته خبر داد و گفت: شبکه تعاون روستایی استان قزوین در ۸ نمایشگاه داخلی حضور فعال و چشمگیری داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه راه اندازی و فعال کردن فروشگاه‌های مصرف روستایی، انجام خدمات رسانی بهتر را به دنبال دارد، افزود: در سال گذشته ۱۲۱ غرف دائمی و موقت ساماندهی و به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد