Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:46:14 GMT

فقدان زمین مناسب برای ساخت مسکن یکی از مشکلات روستائیان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۴۰۰۸

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات روستائیان را فقدان زمین مناسب برای ساخت مسکن دانست.

به گزارش ایسنا، بهروز بنیادی در جلسه شورای اداری شهرستان کاشمر که با حضور استاندار برگزار شد، با بیان اینکه منطقه ترشیز منطقه‌ای کشاورزی است، گفت: باید همه تلاش مسئولان بر پایداری روستاها متمرکز شود که اگر اینگونه نباشد ضربه بزرگی به بخش اعظمی از استان وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیادی با اشاره به اینکه منطقه ترشیز یکی از قطب‌های تولید کشاورزی، انجیز، انگور، کشمش و... در سطح کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: مدیریت منابع آب و الگوی کشت از مباحثی هست که ضرورت اول این منطقه است.

وی با تاکید براینکه در پایداری روستاها باید به طرح‌های هادی روستاها توجه ویژه‌ای شود، بیان کرد: یکی از مشکلات روستائیان فقدان زمین مناسب برای ساخت مسکن است.

بنیادی با اشاره به اینکه هر چند زحمات بسیاری برای اجرای طرح‌های هادی کشیده شده است اما امروز نیازمند به بازنگری طرح‌های هادی هستیم، افزود: اگر می‌خواهیم ماندگاری جوانان را در روستاها داشته باشیم باید توجه به طرح‌های هادی در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه از تابستان سال گذشته شاهد ساخت خانه‌های خارج از محدوده در روستاها هستیم، اظهار کرد: امیدواریم در این فاصله زمانی تدبیری اندیشیده شود و هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید زیر ساخت مناسب از جمله جاده، راه آهن و فرودگاه را داشته باشیم، بیان کرد: برخی مواقع طرح مدام این مسائل خسته کننده شده است.

بنیادی در ادامه با تقدیر از ورود جدی استاندار به دوبانده کردن جاده شامهر، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن، گفت: امیدواریم طی دو سال آینده این طرح به سرانجام برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور

به گزارش قدس آنلاین، «ارسلان مالکی» با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می گیرد.

مالکی همچنین برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استانها نیز اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان
  • ۲۸ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حذف شد
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن