Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کل ارتش گفت: در دو سه دهه اخیر چندین جنگ از میهن ما دور شد که به واسطه آمادگی نیروهای مسلح و همراهی صبورانه و مومنانه ملت بوده و اگر این همدلی نبود کشور در این امنیت بسر نمی برد.

خبرگزاری مهر-گروه سیاست-هادی رضائی: امنیت حلقه جدا نشدنی توسعه هرکشوری در جهان است، شاید افرادی که در امنیت به سر می برند قدردان آن نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با نگاهی به کشورهای منطقه مانند سوریه، عراق، ترکیه، افغانستان و حتی کشور های اروپایی و ایالات متحده متوجه می شویم امنیت و آرامشی که در کشور عزیزمان ایران، در قلب بحران های منطقه و جهان وجود دارد، چه نعمت بزرگ و ستودنی است که باید قدر دان آن بود و خدای متعال را برای این نعمت حیاتی شکر کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین و موثرترین سازمان هایی است که در تامین امنیت و دفاع از کشور نقش آفرینی می کند. البته این نهاد در روند پیروزی انقلاب اسلامی و بویژه در دوراندفاع مقدس هم نقش مهمی داشته که بر همگان آشکار است. تبعیت افسران، درجه داران و سربازان ارتش از فرمان امام راحل برای ترک پادگان ها و عدم تبعیت از مافوق در شلیک به سمت مردم، در کوران مبارزات علیه نظام شاهنشاهی و همچنین حرکت آگاهانه و شجاعانه کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ از جمله اقدامات ارتش در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

برای بیشتر شنیدن از نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در برهه های سرنوشت ساز و نیز آخرین تحولات و برنامه های این نهاد مهم و اثرگذار با «امیر شاهین تقی‌خانی» سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی به گقتگو نشستیم.

وی در این رابطه گفت:ارتش بعد از تصمیم قاطعانه امام (ره) در مراحل و بحران‌های مختلف خوب درخشید، هنوز یکی دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که لشگرهای نیروی زمینی بسیج شدند و به اقصی نقاط کشور برای خواباندن قائله‌ها و مقابله با اشرار گسیل شد و با گروهک‌ها و تفکراتی که هر کدام از انقلاب سهم‌خواهی می‌کردند و به دنبال ان بودند که تفکر خود را پیاده کنند، مقابله کردند البته در این موضوع جنگنده‌های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز هم جایگاه به سزایی داشتند که در پشتیبانی در یگان‌های نیروی زمینی ارتش و مردم و همچنین بسیج و سپاه تازه شکل گرفته اقدامات شایان توجهی انجام دادند.

امیر تقی‌خانی افزود: در آن روزهای سرنوشت ساز نیروهای مومن و مذهبی درون ارتش بعد از انقلاب فرماندهی را بر عهده گرفتند و از طرف دیگر سپاه پاسداران شکل گرفت، ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور بزرگوارانی مانند شهید صیاد شیرازی و کلاهدوز و برخی فرماندهان مانند امیر سرلشگر صالحی، مرحوم سرلشگر سلیمی یک تلاش مقدسی را برای تقویت پایه های دفاعی نه تنها در ارتش بلکه در سپاه انجام دادند. در این زمان یک تعامل و وحدت استراتژیک برای تقویت نیروهای مسلح شکل گرفت و حتی بعضی از پادگان ها و فرمانده های ارتش برای آموزش مردم و عزیزانمان در سپاه اختصاص داده شدند و یک تعامل کارآمد و عمیق شکل گرفت، با این نگاه شهید صیاد اتحاد مقدس ارتش و سپاه تقویت شد و در عملیات های بزرگ سال های دفاع مقدس به خوبی خودش را نشان داد.

سخنگوی ارتشتفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران را با سایر ارتش های جهاندرتبعیت از ولایت مطلقه فقیهدانست و گفت:شکی نباید کرد ارتشی که سلسله مراتب آن مرتبط و متصل به ولایت مطلقه فقیه می شود غیر از قرار گرفتن در سلسله مرابت نظامی از یک مشروعیت خاص و بالایی برخوردار می شود، این مشروعیت یک قداست و روح معنوی به مجموعه ارتش داده وآن را تقویت می کند.

متن کامل این گفتگو به شرح زیر است:

به تازگیبرگزاری مراسم های روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را با شکوه در سراسر کشور شاهد بودیم، ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران چیست و کدام عناصر آن را با قبل از انقلاب و سایر ارتش‌های منطقه و جهان متمایز می‌کند؟

ارتش در قبل از انقلاب به تناسب شرایطی که وجود داشت طبیعتاً وظایف و مسئولیت‌هایی که آن دستگاه برایش مشخص می‌کرد را اجرا می‌کرد.

انقلاب اسلامی، این معجزه الهی که به لطف خدا و نفس مسیحایی امام (ره) در کشور ایران اتفاق افتاد، موجب تغیرات بسیار و نهایتا تحولاتی اساس در کشور شد، حضرت امام (ره) با آن نگاه عمیقی که داشتند نسبت به حفظ و ماندگاری ارتش دوراندیشی کردند و تصمیم گرفتند که ارتش برای حفظ این نظام و انقلاب لازم است و باید بماند.

ایشان می دانستند که در بدنه ارتش نیروهای مؤمن و مذهبی بسیار هستند و از سال‌های ۴۲ که حرکت انقلاب اسلامی با محوریت حضرت امام (ره) رقم خورد، ارتباطات بدنه ارتش با امام و انقلاب شکل گرفت و ایشان تشخیص‌شان این بود که، ارتش می‌تواند با تحول در درون خود، در خدمت نظام اسلامی و کشور ایران باشد. تصمیم مدبرانه رهبر کبیر انقلاب موجب شد تا کشور از گزند حوادث، توطئه‌ها و شرارت‌ها در آن بماند.

در آن زمان انقلاب تنها نیروی مسلح کشور، ارتش بود و چه بسا اگر بدنه آن با امام و انقلاب همراه نمی شد و کلام ایشان را دریافت نمی‌کردند و با مردم همراه نمی‌شدند، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، انقلاب به سرعت به پیروزی نمی‌رسید، البته برخی نیز می‌گویند این احتمال وجود داشت پیروزی انقلاب با مشکلات و با تقدیم شهدای بسیاری محقق شود، نهایتا همراهی ارتش با مردم و امام (ره) موجب تسریع در پیروزی انقلاب شد.

ارتش بعد از تصمیم قاطعانه امام (ره) در مراحل و بحران‌های مختلف خوب درخشیدارتش بعد از تصمیم قاطعانه امام (ره) در مراحل و بحران‌های مختلف خوب درخشید، هنوز یکی دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که لشگرهای نیروی زمینی بسیج شدند و به اقصی نقاط کشور برای خواباندن قائله‌ها و مقابله با اشرار گسیل شد و با گروهک‌ها و تفکراتی که هر کدام از انقلاب سهم‌خواهی می‌کردند و به دنبال ان بودند که تفکر خود را پیاده کنند، مقابله کردند البته در این موضوع جنگنده‌های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز هم جایگاه به سزایی داشتند که در پشتیبانی از یگان‌های نیروی زمینی ارتش، مردم و همچنین بسیج و سپاه تازه شکل گرفته اقدامات شایان توجهی انجام دادند.

در آن روزهای سرنوشت ساز نیروهای مومن و مذهبی درون ارتش بعد از انقلاب فرماندهی را بر عهده گرفتند و از طراف دیگر سپاه پاسداران شکل گرفت، ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور بزرگوارانی مانند شهیدان صیاد شیرازی و کلاهدوز و برخی فرماندهان مانند امیر سرلشگر صالحی و مرحوم سرلشگر سلیمی یک تلاش مقدسی را برای تقویت پایه های دفاعی نه تنها در ارتش بلکه در سپاه انجام دادند. در این زمان یک تعامل و وحدت استراتژیک برای تقویت نیروهای مسلح شکل گرفت و حتی بعضی از پادگان ها و فرمانده های ارتش برای آموزش مردم و عزیزانمان در سپاه اختصاص داده شدند و یک تعامل کارآمد و عمیق شکل گرفت، با این نگاه شهید صیاد، اتحاد مقدس ارتش و سپاه تقویت شد و در عملیات های بزرگ سال های دفاع مقدس به خوبی خودش را نشان داد.

در خصوص تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش های دیگر باید گفت، شکی نباید کرد ارتشی که سلسله مراتب آن مرتبط و متصل به ولایت مطلقه فقیه می شود غیر از قرار گرفتن در سلسله مرابت نظامی از یک مشروعیت خاص و بالایی برخوردار می شود، این مشروعیت یک قداست و روح معنوی به مجموعه ارتش داده وآن را تقویت می کند.

بر اساس قانون اساسی ارتش سه وظیفه و ماموریت مهم دارد این سه ماموریت مهم عبارتند از دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور، این سه ماموریت قطعا با اتصال ارتش از به چشمه پرفیض و مقام الهی ولایت فقیه شکل گرفته و می تواند امنیت نظام و مردم را تامین کند، البته فرآیند این امر حساس را در برهه های مهم مشاهده کرده ایم.

مهمترین تفاوت ارتش ایران با سایر ارتش های جهان، تبعیت از ولایت مطلقه فقیه استنقش فرمانده معظم کل قوا همواره در مجموعه ارتش مشاهده می شود، ارتش این جایگاه را به جان و دل پذیرفته و یکی از افتخارات خود را تبعیت از ولایت مطلقه فقیه می داند و بدون تردید بخش قابل توجهی از موفقیت های این سازمان مرهون رهبری الهی امام خمینی (ره) و رهبری مدبرانه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و همچنین همدلی و پشتیبانی مردم عزیزمان و همراهی و هماهنگی سایر نیروهای مسلح است که در ارتش جمهوری اسلامی ایران را به رکن مقتدر دفاع از آرمان‌های نظام تبدیل کرده است، این رمز موفقیت به عنوان یک مولفه بسیار مهم و تعیین کننده یکی از مهمترین وجوه تمایز ارتش ما با سایر ارتش های جهان است.

برنامه های ارتش جمهوری اسلامی در سال جدید برای ارتقاء سطح آمادگی، تجهیز نیروها و معیشت کارکنان خود با توجه به فرمانی که فرمانده کل قوا برای امیر پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش داشتند، چیست؟

ارتش برنامه ریزی های متعددی را بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در دست اجرا دارد که مهمترین آنها بر اساس آن نگاه بلند ایشان ارتقاء توان و بنیه دفاعی کشور است، یکی دیگر از مهمترین برنامه ارتش که همواره به آن توجه داشته، بهره‌مندی و تقویت نیروی انسانی متعهد و متخصص است که در قالب های آموزش های معنوی و رزمی به آن می پردازد.

افزایش بینش و بصیرت جوانان و کارکنان در مجموعه ارتش مهمترین راهبردهایی است که در طول سال های گذشته بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در دستور کار قرار گرفته چرا که اعتقاد دارد که رمز موفقیت و یکی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران تعهد و ایمان راسخ به قدرت لایزال خداوندی و روحیات جهادی و انقلابی است و در این باره سرمایه گذاری های بسیاری شده.

در حوزه معنویت که یکی از رسالت های سنگین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران است تلاش های بسیاری شده و موضوعات قران، نماز، حدیث و نشر فرهنگ دفاع مقدس در قالب کتاب‌ها، سریال ها، برنامه های تلویزیونی و مجلات متعدد صورت می پذیرد.

البته انتشار آثار دفاع مقدس برعهده هیات معارف شهید سپهبد صیاد شیرازی و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش نیز است و علاوه بر این در سه نیروی زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی نیز تلاش‌های شایان توجهی صورت گرفته که البته با توجه به جایگاه تأثیرگذار ارتش در سال‌های دفاع مقدس و امنیت امروز کافی نیست و لازم است افزایش داشته باشد و در حوزه مسائل عملیاتی نیز فرماندهان و مدیران ارشد در برنامه های سال های خود برنامه متعددی را برای ارتقاء سطح توانایی دارند که یکی از مهمترین این برنامه ها اجرای رزمایش ها متعدد متناسب با نیازهای روز است.

رزمایش های ارتش براساس تهدیدات روز طراحی و اجرا می شودرزمایش ها نزدیک ترین و بهترین آزمایش های واقعی برای مقابله با تهدید در زمان بحران است، چرا که شکل گیری رزمایش ها بر اساس نیازهای روز و متناسب با تهدیدات و شرایط نبردهای امروزی طراحی شده و در دست اجراست، در مجموعه ارتش هر سال رزمایش های که صورت می پذیرد تفاوت هایی با رزمایش های سال گذشته دارد، چرا که تهدیداتی که جمهوری اسلامی ایران را در منطقه هدف قرار می دهند نیازمند تدبیر و برنامه ریزی جدید است.

نکته بسیار مهمی که در مجموعه ارتش روی آن توجه خاصی می شود تقویت اصل بازدارندگی است. اصل بازدارندگی در واقع مضمون ترجمان همان توصیه دین مبین اسلام هست که می فرمایند، اگر می‌خواهی در صلح و آرامش باشی می بایست قدرت کافی برای دفاع از خود، مردم و نظام را داشته باشی لذا ارتش و مجموعه نیروهای مسلح ما بدون هیچ چشم داشتی برای تجاوز به کشوری، با این نگاه که باید انقدر قدرتمند باشند که فکر هیچ متجاوزگری به سمت و سوی کشور اسلامی ایران نیاید این اصل را مد نظر داشته‌اند.

زمانی که صحبت از رزمایش در ارتش می کنیم، این رزمایش حاصل تغییر در آموزش، آیین نامه های آموزشی، تاکتیک ها و استفاده از بهترین دستاوردهای رزمی بومی سازی و بهینه سازی و نوسازی شده است، این امکانات و تجهیزات در شرایط مختلف رزمایش تست می شوند.

ایران اسلامی هرگز سر تسلیم و تعظیم در مقابل تهدیدها فرود نمی آوردملت شریف ایران می دانند که ما سال های سال است در تحریم هستیم اما ایران اسلامی هرگز سر تسلیم و تعظیم در مقابل تهدیدها، فرود نیاورده و نمی آورد و این را قدرت‌نمایی‌ها مختلف در قالب رزمایش های زمینی، پدافند هوایی و دریایی بارها و بارها نشان دادیم. ما در این رزمایش‌ها نه تنها سلاح ها و تجهیزات خود را آزمایش می‌کنیم. بلکه آمادگی‌های روحی و رزمی نیروهای انسانی خود را نیز محک می‌زنیم نیروهای که یا در صحفه عملیات در خط مقدم حضور دارند و یا در حوزه‌های پشتیبانی وظفه خطیرآماده‌سازی و به روزرسانی تجهزات را عهده دارند. جنگنده، بمب افکن ها، ناوها و بالگردهای ارتش که با تعمیرات اساسی، اورهال، بهینه‌سازی و تغییراتی که بر روی آنها متناسب با نیازها کشور صورت می گرد در رزمایش آزمایش عملیاتی می‌شوند.

اداوت و تجهیزات از تفنگ گرفته تا تجهیزات نیمه سنگین، توپ ها و سلاح های انفرادی، رادارها، زیردریایی ها، ناوها و هواپیماها تماما نمونه هایی است، از یک کار جهادی و بزرگ بر اساس تدبیری که فرمانده معظم کل قوا برای ارتقاء توان رزمی ارتش همواره مشخص و اعلام کرده اند متناسب با نیاز کشور ساخته شده و می شوند.

همچنین ارتش بر روی استفاده از نیروهای جوان در کنار بهره گیری از تجربیات سال های دفاع مقدس توسط پیشکسوتان و انتقال آن به جوانان سرمایه گذاری بسیاری کرده، این امر در دروس دانشگاه های افسری و آموزش های درجه داری و سربازی در سطوح مختلف انجام می شود، که بخش قابل توجه از این آموزش‌ها آن توسط هیات معارف شهید صیاد صورت می گیرد.

سازمان های خودکفایی ارتش نیز همواره در تلاش هستند تا بتوانند نیازهای دفاعی را آماده کنند. به لطف خدا و با همت عزیزان نخبه و ترکیب پیش کسوتان و جوانان توانستیم نیازهای ارتش جمهوری اسلامی ایران را تامین کنیم.

در خصوص معیشت ارتش نیز، امیر پوردستان جانشین محترم فرماندهی کل ارتش ارتش مصاحبه مفصلی را انجام داده‌ند که در پایگاه اطلاع رسانی ارتش منتشر شده است و انشاالله برنامه‌ها و اقدامات در دست اجرا منجر به بهبود وضعیت معیشتی کارکنان خواهد شد.

چند روز پیش شاهد رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان بودیم آیا از این گونه رزمایش ها برای نیروی دریایی و سایر نیروهای ارتش پیش بینی شده است؟

در این باره فرماندهان مربوطه با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در صورت نیاز اطلاعات را اعلام خواهند کرد.

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش از نیروهای واکنش سریع و تلاش برای متحرک و هجومی کردن نیروهای سخن گفته اند، بفرمایید با چه هدفی این اقدام انجام شده و چه پیشرفت هایی تاکنون داشته اید؟

من شما را ارجاع می دهم به سخنان امیر حیدری و سایر فرماندهان ارتش که به مناسبت روز ارتش در رسانه‌ها منتشر شد، همانطور که این بزرگواران فرموده‌اند ارتش جمهوری اسلامی همواره به دنبال تغییر و تحول متناسب با تهدیدات موجود است. بر این اساس مجموعه ارتش بر اساس فرمانده معظم کل قوا همواره درصدد افزایش سرعت عمل خود در مقابله با هر گونه تهدیدی است.

معضل دزدان دریایی با وجود نیروهی دریایی ارتش ایران کاهش پیدا کرده استالبته در رزمایش های اخیر ارتش موضوع سرعت عمل انتقال نیروها مدنظر بود که توانست امکانات زرهی، پیاده، تکاور و چترباز را در یک هماهنگی خیلی نزدیک با نیروی هوایی در زمان بسیار کوتاه در نقطه مورد نظر پیاده کنیم و این حاکی از تفکر و تلاش مجموعه برای رسیدن به بهترین عکس العمل و رسیدن به کمترین زمان برای جابجایی است و تغییراتی که امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی به آن اشاره کردند ناشی از همین راهبرد و سیاست است.

فرمانده هوانیروز ارتش از تجهیز بالگردها به تجهیزات دید در شب سخن گفتند بفرمائید چه اقداماتی تا کنون انجام شده است؟

اقدامات امیدوارکننده‌ای صورت گرفته اما ترجیح می دهم در این خصوص صحبتی نکنم، اطلاعات لازم و تکمیلی توسط فرماندهان مربوطه اعلام می شود.

در چند سال اخیر شاهد حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب های آزاد و همچنین ارتقای توانمندی ها و تجهیزات این نیرو بوده ایم، بفرمائید چه برنامه ای برای ادامه حضور در آب های آزاد و ارتقاء تجهیزات آن در مجموعه ارتش وجود دارد؟

آب های آزاد متعلق به هیچ کشوری نبوده و در اختیار همه کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران است. نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی بر اساس تدبیر فرمانده معظم کل قوا، که فرمودند نیروی دریایی راهبردی باید دست بلند نظام باشند، چند سالی است که حضور خود را در آب های آزاد تقویت کرده، این یعنی آمادگی مجموعه نیروی دریایی فراتر از محدوده تعیین شده برای دفاع از کشور است، زمانی که یک ناو گروه ارتش هزاران مایل از آب های سرزمین کشور دور می شود به معنای آن است که آنها بعد از لطف خدا با اعتماد به نفس تنها به داشته های خود متکی هستند و برای دفاع از خود و تمرین برای روزهایی که بتواند به هر گونه تهدید علیه نظام نه تنها در کشور، بلکه مایل ها دورتر از آن پاسخ دهد، آمادگی دارد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران به همگان یادآوری می کند، ایران کشوری خواهان صلح، اتحاد و همدلی در منطقه استجمهوری اسلامی با اهتزاز پرچم خود روی این ناوها پیام صلح و دوستی ملت شریف ایران و نیروهای مسلح را به جهان مخابره می کند. در این حضور نیروی دریایی در فراتر از آب های سرزمینی، اتفاقات بسیارخوبی افتاده، معضل دزدان دریایی با وجود نیرو دریایی ارتش ایران کاهش پیدا کره و این حضور فعال کمک محسوس و معمولی به کشورهای منطقه برای صادرات و واردات امن داشته است، شاید شما اطلاعات دقیق این اقدامات را از بیان امیر سیاری شنیده باشید که نیروی دریایی ایران در اسکورت و همراهی کشتی ها برای به سلامت رسیدن آنها بارها و بارها کمک کرده است.

حضور ناوگان نیروی دریایی موجب امنیت آب راه ها نه تنها برای ایران بلکه بسیاری از کشورها شده، کمک به کشتی ها و نفت کش هایی که مورد تعدی دزدان دریایی قرار گرفته بودند نیز نشان دهنده توانمندی نیروهای ارتش برای اثبات این مهم است به هر حال که فشار و تحریم کارساز نبوده و این ناوگروه‌ها ضمن انجام مأموریت خود می توانند نمایندگان و سفیران شایسته ای برای جمهوری اسلامی در انتقال پیام صلح و دوستی ملت شریف ایران به منطقه و جهان باشند.

آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت مرزها در مقابله با تهدیدات احتمالی و گروهک های تروریستی چه میزان است؟ پاسخ ارتش به تهدیدات احتمالی چیست؟

ارتش به لطف خدا در مرزهای زمینی، دریایی و هوافضا در کنار مجموعه‌های قدرتمند سپاه پاسداران و نیروی انتظامی حضور دارد و مسئولیت صیانت از مرزهای کشور را بر عهده دارند، ملت شریف می‌دانند ما وقتی شب را به صبح می رسانند و در همین ساعات شب کشور ما در یک امنیت کامل به سر می‌برد، جنگنده‌های نیروی هوایی در فراز مرزهای ایران اسلامی حاضر هستند و از مرزهای هوایی سرزمین عزیزمان حراست می کنند. همرزمان ما در پدافند هوایی با رادارها و امکانات هوشیارشان وجب به وجب مرزها را رصد می کنند و با یک همکاری بسیار دقیق و مقدسی که مجموعه های نظامی ما دارند اجازه هر گونه تحرکی را به دشمنان نمی دهند.

همکاری دقیق نیروهای مسلح اجازه تحرک را به دشمنان نمی دهدتیپ ها و گردان های ارتش اعم از تکاور و پیاده و زرهی و دیگر دسته‌ها به همراه هوانیروز و دلاورمردان سپاه پاسدران و نیروی انتظامی در نقاط مرزی مختلف کشور حضور دارند و این حضور مقتدرانه اجازه هیچگونه تعدی و تعارض به کشور را نخواهد داد.

به لطف خدا نیروهای مسلح

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال‌احمر با صدور پیامی به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمادگی هلال‌احمر ایران جهت کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان کنیا را اعلام کرد.

در متن پیام کولیوند خطاب به «احمد ادریس» دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمده است: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌کنیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

کد خبر 6093845

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا