Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:03:01 GMT

کاهش آمار رد صلاحیت های شوراها در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۴۴۵۷

کاهش آمار رد صلاحیت های شوراها در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اراک؛حجت‌الاسلام سلیمیرئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی گفت: در جریان بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی، آمار رد صلاحیت‌شدگان کاهش یافت.
حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه براساس مستندات قانونی تعداد رد صلاحیت‌شدگان از ۲۱۰نفر در هیئت اجرایی شهرستان‌ها به ۳۰۰ نفر در هیئت‌های نظارت شهرستانی افزایش یافته بود افزود:پس از وصول اعتراضات از سوی داوطلبان به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی کار بررسی صلاحیت‌ها در چارچوب قانون و مستندات مراجع چهارگانه بررسی و تعدادی از این داوطلبان تائید صلاحیت شده و به گردونه رقابت انتخاباتی برگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: براساس برنامه زمان‌بندی انتخابات کار بررسی صلاحیت‌ها در مهلت قانونی همچنان ادامه خواهد داشت و طی روزهای آینده اسامی افرادی که در جریان رسیدگی به اعتراض آنها کار بررسی صلاحیت‌شان در هیئت نظارت استانی صورت گرفته است از طریق ارسال به فرمانداری‌ها، اعلام خواهد شد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی ادامه داد: رد صلاحیت‌شدگانی که به دلیل مستندات قانونی صلاحیت آنان مورد تائید قرار نگرفته است به محض ارائه مستندات قانونی که قانع‌کننده و مورد تایید مراجع چهارگانه باشد، هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی قطعا موضوع را مورد توجه قرار داده و اجازه نخواهد داد حقی از کسی ضایع شود .


حجت الاسلام سلیمی گفت: صلاحیت افرادی که در هیئت‌های نظارت شهرستانی تائید شده است، قطعی است و در صورتی صلاحیت آنها در هیئت‌های نظارت استانی مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت که تخلف انتخاباتی یا تبلیغ زودهنگام در موعد غیررسمی داشته باشند.

انتهای پیام /ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن پیام یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز شوراها به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم

اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.«مقام معظم رهبری» 

انقلاب شکوهمند مردم ایران پایه گذار نظامی شد که به عنوان جمهوری اسلامی بر تصمیم، نقش و قدرت مردم استوار شده و شوراهای مردمی به لطف این نظام شکوهمند، قوت و استحکام بی سابقه و تاریخی یافته و اراده مردم در قالب شوراهای گوناگون به ویژه شوراهای روستایی و شهری محقق شده است.

نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

"شوراها" از یک سو بر آمده از خواست و اراده مردم هستند و از سوی دیگر زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و در طی چندین دوره فعالیت‌، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی که پیدا کرده جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است.

مشورت و همفکری از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و از این روی، روز "شوراها" فرصتی است تا از تلاش‌های ارزنده و فعالیت‌های ثمر بخش این نهاد انقلابی که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برداشته‌اند قدردانی شود.

بر خود لازم می‌دانم این روز مبارک را به تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان خراسان رضوی که در این جایگاه، خدمتگزار مردم منطقه خویش هستند تبریک عرض نموده و سربلندی و توفیق بیش از پیش همه اعضای خدوم شوراها را از خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب