Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، وقتی تهاجمات دشمن برای توقف روند پیشرفت انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری بر عرصه اقتصادی متمرکز شد مقام معظم رهبری راه مقابله با این توطئه و نقشه دشمنان در بخش اقتصادی را در اقتصاد مقاومتی عنوان کرده و بر ضرورت اجرای آن تأکید کردند. بگونه ای که کارآفرینان بسیجی زیادی در سراسر کشور از همان روزهای اولیه در سال ۱۳۸۹ به ندای رهبر خویش لبیک گفته و در عرصه کارهای زود بازده اقتصادی از پرورش زنبور عسل، داروهای گیاهی و ترشی گرفته تا پرورش بلدرچین و شتر مرغ و غیره روی آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای ورود در این عرصه مرد و زن نمی شناسد، وقتی پشتکار باشد و تکیه بر توان داخلی، آن وقت است که می توان اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا رساند، نمونه آن هم یک زوج کارآفرینان در شهرستان زاهدان است که فعل خواستن را صرف کرده و با اعتقاد به اصل «ما می توانیم» این روزها به پرورش زنبور عسل و کارهای هنری گل سازی و تابلو سازی روی آورده اند. گرچه هدف این زوج ایجاد اشتغالزایی برای افراد جویای کار و کسب درآمد از این طریق است اما این جمله تلنگری برای مسئولان است که به ایجاد اشتغال با اقتصاد مقاومتی اعتقادی نداشته و دست روی دست گذاشتند تا آمار بیکاری روز به روز افزایش یابد. عصمت فیروزکوهی یکی از بانوان پرتلاش زاهدانی است که با حمایت های همسرش توانسته در عرصه پرورش زنبورداری و کارهای هنری نظیر گلسازی و تابلوسازی موفق عمل کند و زمینه اشتغالزایی را برای بیش از ۵۲ نفر جوان جویای کار فراهم کند.

این کارآفرین موفق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ما اظهار داشت: همسرم سابقه ۲۵ ساله در پرورش زنبور عسل دارد از همین رو با حمایت های وی توانستم در این راه گام بردارم و در کنار کارهای هنری به پرورش زنبور عسل بپردازم. وی ادامه داد: همسرم در زمینه پرورش عسل برای ۳۲ نفر شغل ایجاد کرد، من هم برای بیش از پنج نفر اشتغالزایی ایجاد کردم به گونه ای که در این میان با تشکیل کلاس های هنری و آموزش به کارآموزان توانستم زمینه اشتغال برای ۱۵ نفر را در عرصه کارهای هنری فراهم کنم. فیروزکوهی با اشاره به مناسب بودن بازار فروش محصولات بیان کرد: میزان درآمد بستگی به تعداد کلنی های موجود در زنبورستان را دارد اما عسل تولید شده دست رنج خود را با حمایت های ویژه همسرم علاوه بر شهرهای سیستان وبلوچستان به استان های تهران، کرمان، بیرجند، مشهد، کرج و غیره نیز ارسال می کنم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ورود به این عرصه سرمایه اندکی نیاز دارد، گفت: جوانانی که جویای کار هستند و از بیکاری گله مند، می توانند به این شغل روی آورند و با آموزش‌هایی که از طریق کتاب‌ها، CDهای آموزشی و مستنداتزنبور عسل به کار پرورش زنبور عسل بپردازند. وی یکی از مشکلات سد راه کارآفرینان پرورش زنبور عسل را عدم حمایت مسئولان به شکل مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: برای انتقال زنبورها از شهری به شهر دیگر مشکلات زیادی داریم، همچنین برای صادرات محصولات خود به خارج از کشور نیز شرایط بسیار سخت است که می طلبد مسئولان از کارآفرینان این عرصه حمایت کنند تا بتوانیم با شرکت در نمایشگاه ها و غرفه ها محصولات خود را معرفی و وارد بازار صادرات کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • ماجرای عجیب بار الکتریکی گل ها و زنبور عسل (فیلم)
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • زنبور سرخ یا همان زنبور گاوی خودمان! (عکس)
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس