Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@12:32:07 GMT

بانوان توانمند در جامعه سرمایه های ملی کشور هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۴۹۰۷

بانوان توانمند در جامعه سرمایه های ملی کشور هستند

قزوین- دبیر جمعیت زنان فرهیخته تبلیغات اسلامی کشور گفت: بانوان توانمند در جامعه سرمایه های ملی کشور هستند که می توانند برای حفظ سلامت جامعه قدمهای مثبتی بر دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزانه سادات نیکو برش راد روز چهارشنبه در نشست منطقه ای بانوان فرهیخته که با حضور نمایندگان استان های سمنان، گیلان و گلستان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد اظهار کرد: جمعیت بانوان فرهیخته به منظور شناسایی و بهره مندی از توانمندیهای زنان شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:هر استان ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی داردکه باید شناسایی شود تا مشکلات استانها در همان استان رفع شود.

دبیر جمعیت زنان فرهیخته تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد:زنان درتوسعه استان نقش بسزایی دارند و باید حضور این قشر اثرگذار در جامعه برجسته‌تر شود.

وی تصریح کرد: اوج فعالیت جمعیت زنان فرهیخته از بهمن ماه سال ۹۴ شکل گرفت و به منظور استفاده از ظرفیت های فرهنگی سایر استانها برگزاری نشست های منطقه ای مطرح و به شش منطقه تقسیم شد.

نیکوبرش راد یادآورشد: این نشست ها بر اساس اندیشه های رهبری شکل گرفته و حضور زنان فرهیخته با اندیشه، متفکر و هدفمند در جامعه می تواند نقش موثری در حل مسائل اجتماعی جامعه داشته باشد.

دبیر جمعیت زنان فرهیخته تبلیغات اسلامی کشور گفت: مهمترین دغدغه ما نیز رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه زنان است.

وی یادآورشد:خانواده درکاهش آسیبهای اجتماعی نقش موثری دارد و باید زمینه های حضور پررنگ بانوان در اجتماع به ویژه فعالیت‌های اثرگذار در حوزه مدیریت آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

نیکو برش راد اظهارکرد:با مشارکت، همفکری و هم افزایی دستگاه های اجرایی وارزیابی و تحلیلهای مناسب توسط کارشناسان خبره می توان به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کرد.

وجیهه اشرفی رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان سمنان نیز در این نشست اظهارکرد: نشست های بانوان فرهیخته در استان سمنان خوشبختانه با روند و روال مدون و خوبی در سطح استان در حال برگزاری است و اعضای این جمعیت در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی از طریق تولید محتوا، برگزاری نشستهای تخصصی، کارگاه های آموزشی و ارائه مشاوره در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی نقشی ویژه ای دارد.

فاطمه سهرابی رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان نیزگفت: کردستان رتبه پنجم در جمعیت دختران جوان و همچنین رتبه ششم ثبت واقعه طلاق در کشور را دارد،

وی با بیان اینکه کمیته بانوان برای اولین بار در کردستان راه اندازی شده افزود: رویکرد جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان ملی و فراملی است و تدوین سند مشترک توسعه بانوان این مناطق از ضروریات است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، علی‌اصغر شالبافیان در نشست شورای راهبردی و نظارت بر تحقق سند راهبردی توسعه گردشگری که با حضور نمایندگان ۲۳ نهاد، دستگاه و وزارتخانه‌های مختلف در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، پس از شنیدن سخنان نمایندگان نهادهای مختلف گفت: سند راهبردی توسعه گردشگری با مشخص کردن خطوط کلان سیاستی بر اساس حوزه مداخلات اصلی حوزه گردشگری، پایه و مبنای اجرایی تخصص در این حوزه در نظر گرفته شده است. بر مبنای این سند ۶۹ حکم برای ۲۳ دستگاه تعیین شده است تا هر یک از نهادهای حاکمیتی بتوانند با اجرای سهم وظایف تعیین شده اقدامی زیربنایی در راستای توسعه گردشگری کشور ثبت و با اجرایی شدن احکام سند راهبردی به حل مشکلات بخش خصوصی و سرمایه گذاران یاری برسانند. معاون گردشگری کشور تصریح کرد: بر اساس اهمیت موضوع، شورای راهبردی و نظارت بر تحقق سند راهبردی توسعه گردشگری تشکیل شده است تا با پیگیری روند اقدامات انجام شده و مصوبات آتی، احکام و حوزه همکاری دستگاه‌های مرتبط با گردشگری مورد ارزیابی قرار گرفته و میزان پیشرفت قابل انتظار تسریع شود. وی با تاکید بر مصوبات این نشست افزود: پیگیری تعرفه‌های آب و فاضلاب، تهیه بسته دیپلماسی گردشگری با محوریت معرفی ایران، تعامل بین‌بخشی در رفع مشکلات مربوط به اراضی و واگذاری زمین و نیز مقابله با ایران‌هراسی بخشی از تعاملات و همکاری‌های پیش رو خواهد بود. شالبافیان همچنین تهیه بسته اقتصادی گردشگری طبق سند و بر مبنای تاکید رئیس جمهوری را نیز یکی دیگر از مصوبات این نشست اعلام کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه درباره‌عدم به کارگیری دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای گردشگری و هتل‌داری به دلیل نداشتن مدرک دانشگاهی کارشناسی بیان کرد: کسانی که در ساختار رسمی کشور آموزش دیده‌اند، نباید محدود یا با موانع روبرو شوند. لذا این موضوع باید با افزودن سرفصل‌هایی به منابع درسی در حوزه گردشگری افزوده شود و در قالب مصوبه شورا مورد پیگیری قرار گیرد. شالبافیان با بیان اینکه در مورد اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذاران نگاه حمایتی داریم، گفت: همانطور که آئین‌نامه طبیعت‌گردی با رویکرد حمایت از سرمایه‌گذاران تصویب شده است از این رو پیرو این موضوع، پیشنهاد می‌شود وزارت نیرو و جهاد توافق سه جانبه با این معاونت داشته و نتایج این همکاری در نخستین جلسه کمیته طبیعت‌گردی مطرح شود. همچنین در پایان بر مبنای نظر معاون گردشگری کشور مصوب شد، نشست‌های متوالی شورای راهبردی و نظارت بر تحقق سند راهبردی توسعه گردشگری به صورت فصلی تداوم داشته باشد. کد خبر 6099495 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند