Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@23:35:45 GMT

گردهمایی جوانان ولایی در مرکز اسلامی هامبورگ + عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۵۳۴۳

گردهمایی جوانان ولایی در مرکز اسلامی هامبورگ + عکس


مرکز اسلامی هامبورگ در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: این مرکز از هشتم اردیبهشت‌ماه، به مدت سه روز، میزبان صدها نفر از جوانان مؤمنِ آلمانی‌زبانی بود که به دعوت موسسه فرهنگی «صراط مستقیم» از اقصی نقاط مختلف کشور آلمان و نیز اتریش در این مکان مقدس گردهم آمده بودند.
این گروه که اعضای اصلی آن را نیروهای بومی منطقه تشکیل می‌دهند، برای شناخت بهتر اسلام و ترویج آموزه‌های عقلانی و وحیانی شریعت اسلام، سالیان متمادی است که مشغول فعالیت هستند و در این گردهمایی با برنامه‌های مختلف معارفی و فرهنگی و حلقه‌های معرفت به کسب معنویت و تقویت داشته‌های دینی و نیز برنامه‌ریزی در خصوص تداوم برنامه‌های آتی خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ که از مشوقان اصلی و مهم این گروه جویای حقیقت است، در اوّلین روز این گردهمایی در نشست 3 ساعته پرسش و پاسخِ مباحث دینی، میهمان این جمع ولایی بود.
وی طی سخنانی در این گردهمایی گفت: از جمله خصوصیت‌های این برنامه آن است که در هر دوره‌ای یکی از موضوعات اساسی، کاربردی و مورد نیاز جوانان اوپایی، محور گفتگوها قرار می‌گیرد و در خصوص آن موضوع به شکل‌های مختلف بحث و اظهار نظر می‌شود که در نتیجه موجب آشنایی هرچه بیشتر جوانان با فرهنگ ناب اسلامی خواهد بود. اگرچه به نظر می‌رسد این نوع برنامه‌ها و ارتباط با جوانان باید در طول سال تداوم داشته باشد و به مسائل مختلفی مانند احکام، عقاید، اخلاق و مسائل فکری مختلف جوانان پاسخ داده شود. خصوصاً امروزه که شبه های زیادی در امور دین ایجاد شده، ضرورت این کار بیش از پیش رخ می‌نماید.‌
امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه، ماه شعبان را ماه رسالت دانست و افزود: بنا بر آنچه در آموزه‌های دینی و احادیث ائمه اطهار(ع) آمده است، ماه شعبان ماه پیامبر اکرم(ص) است. از جمله نکاتی که در ماه شعبان باید به آن توجّه ویژه داشت، مسئله رسالت پیامبر(ص) و درک ابعاد گوناگون آن است. رسالت مسئولیت بزرگی بود که از سوی خدای متعال به پیامبر(ص) داده شد تا ایشان حقایق عالم را برای مردم تبیین کند و راه درست زندگی را به همگان آموزش دهد و ما باید از آن الگو بگیریم.
نماینده مرجع اعلای شیعه در ادامه با اشاره به آیه 157 سوره اعراف، تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه مؤمنان واقعی را این چنین توصیف می‌کند که « الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ آَمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ: مؤمنان کسانی هستند که از این فرستاده، پیامبرِ درس ناخوانده که اهل کتاب او را نزد خود با همین نام و نشان در تورات و انجیل نوشته می یابند، پیروی می کنند. می یابند که آنان را به کار پسندیده فرمان می دهد و از کار ناپسند بازشان می دارد و پاکیزه‌ها را برای آنان حلال و پلیدها را بر آنان حرام می‌کند و بار گرانشان را از دوششان برمی‌دارد و بندها و زنجیرهایی را که بر آنان تحمیل شده است از آنان فرو می¬گذارد.پس کسانی که به او ایمان آورده و او را بزرگ داشته و یاری‌اش کرده‌اند و از قرآن، این کتاب روشنگری که از جانب خدا نازل شده و قرین او و گواه راستگویی اوست پیروی کرده‌اند، آنان نیکبخت خواهند بود.
قرآن مرام‌نامه زندگی است
رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه در خصوص علت نزول قرآن گفت: قرآن آمد تا مسیر درست زندگی بشر را به مردم بشناساند. قرآن کتاب قانون است. قرآن برای بیداری بشر نازل شده است. قرآن مرام‌نامه زندگی است. قرآن امانت پیامبر(ص) است که به دست ما رسیده است. متاسفانه بعضی‌ها وحی را مانند رؤیای صادقانه تفسیر می¬کنند که طبق صریح آیات قرآن این پندار اشتباه است. برخی نیز نسبت به قرآن بی‌مهری می‌کنند و حرمت آن را حفظ نمی‌کنند.
آیت‌الله رمضانی بیان کرد: قرآن برای آن است که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد، نه اینکه فقط در مجالس عزا قرائت شود و یا در جلسات قرآن با صدای زیبا تلاوت بشود؛ بلکه باید در عمل و تفکر بشری ظهور و بروز داشته باشد. در این صورت، قرآن دعاگوی افراد خواهد بود. طبق روایات صحیح در روز قیامت، قرآن به زیباترین شکل آشکار می‌شود و از پیروان واقعی خود شفاعت می‌کند و البته از عده‌ای نیز شکایت می‌کند.
بیش از 300 آیه در مورد تفکر و تعقل است
وی تصریح کرد: آنچه خیلی مهم است، آن است که ما باید در زندگی خود به دو امر مهم «عقلانیت و معنویت» توجّه ویژه داشته باشیم. دینی زندگی کردن به ما معنویت و عقلانیت می‌دهد. در قرآن بیش از 300 آیه در مورد تفکر و تعقل آمده است. به عنوان نمونه خدای متعال در آیه 10 سوره انبیاء می‌فرماید: «لَقَدْ اَنزَلْنا إِلَیْکُمْ کِتابًا فیهِ ذِکْرُکُمْ اَفَلا تَعْقِلُونَ: کتابی بر شما نازل کرده‌ایم که در آن آوازه بزرگی شماست آیا به عقل نمی‌پردازید؟»
آیت الله رمضانی با تبیین رابطه زندگی عقلانی با ظهور حضرت حجت‌(عج) اظهار کرد: اینکه اسلام بر زندگی عقلانی تأکید می‌کند به این معنی است که باید همه امور انسانی، حتی عاطفه و غریزه نیز عقلانی و تحت مدیریت عقل باشد. لذا آیه 24 سوره انفال با اشاره به همین حیات معقول می¬فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَجیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما یُحْییکُمْ. در حیات معقول، هدف و انگیزه زندگی، عشق به خداوند متعال است. وجود نازنین پیامبر(ص) نیز آمده است که ما را به همین حیات معقول که توأم با معنویت و بصیرت است دعوت کند.
پس از سخنرانی آیت‌الله رمضانی، جلسه پرسش و پاسخ با حضور جوانان به مدّت دو ساعت در فضایی صمیمی برگزار شد و در انتهای برنامه همه شرکت‌کنندگان در حال و هوایی معنوی دعای سلامتی امام زمان(عج) را زمزمه کردند.


منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی صبح جمعه در حاشیه بازدید از روند برگزاری نوزدهمین دوره آزمون حفظ قرآن کریم در مشهد با اشاره به شور و شوق زیاد شرکت‌کننده‌ها اظهار کرد: وقتی با آنها صحبت می‌کردیم اعتماد به نفس خوبی داشتند؛ خیلی‌ها هم می‌گفتند دغدغه کسب مدرک نداریم و فقط می‌خواهیم خود را محک بزنیم.

وی این نکته را نشانه اهتمام و جدی گرفتن قرآن در جامعه بیان و خاطرنشان کرد: پررنگ شدن فضای قرآنی در کشور به خوبی در این آزمون هم جلوه داشت.‌ای کاش برخی‌ها می‌آمدند و این آزمون را از نزدیک می‌دیدند که چه فضای گرم و شورانگیزی دارد.

قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد

قمی حفظ موضوعی قرآن کریم را یکی از بهترین توصیه‌های بزرگان و کارشناسان عنوان و اظهار کرد: قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد؛ آیه‌ها، فرازها و سوره‌های منتخبی که نیاز امروز جامعه ما است در قرآن آمده که می‌توانند آن‌ها را با خلاصه تفسیر و توجه به معنا حفظ کنند. افرادی که با این روش قرآن را حفظ کنند بعد به مرور می‌توانند وارد فضای حفظ قرآن شوند و کل آن را بر اساس معنا پایه حفظ کنند.

با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد افزود: با حفظ موضوعی یک جمعیت چند میلیونی از مردم کشور می‌توانند مثلاً ۲۰۰ آیه مهم قرآن که مورد تاکید بزرگان و روایات است و از طرفی موجب گذران بهتر و اعتلا بخشیدن زندگی می‌شود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دو میلیون نفر ۳۰ آیه قرآن را حفظ کردند افزود: تعدادی از این افراد در آزمون شرکت کردند و مدرک حفظ موضوعی را نیز گرفتند.

قمی تصریح کرد: حفظ این آیه‌ها موجب می‌شود تا فرد با آیه‌های ناظر بر زندگی‌اش مانند رفاقت، خانواده، پدر و مادر، مسائل اجتماعی، علمی و حتی سیاسی آشنا و آنها را با بهترین تبیین‌ها که در ترجمه‌ها و تفسیرها آمده حفظ کند تا موقع صحبت کردن بتواند به کلام خدا استناد کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه در این مسیر خادم و مصمم هستیم تا این عرصه گسترده‌تر از قبل تداوم پیدا کند خاطر نشان کرد: همه مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی باید برای تقویت و توسعه قرآن و زندگی کردن با آیه‌های قرآنی پای کار بیایند

کد خبر 6095656

دیگر خبرها

  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • هامبوگ جشن صعود دشمنش را خراب کرد
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم