Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@14:51:36 GMT

کاندیدا شدن عضو استعفا کرده، منطقی نیست!

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۵۳۷۸

کاندیدا شدن عضو استعفا کرده، منطقی نیست!

معمولا اگر استعفاها در شورای اسلامی شهر واقعی باشد و علت آن همان موضوعی باشد که به مردم گفته شده عضور استعفا داده دیگر مایل به برگشت به سمت خود نخواهد بود و برای انتخابات بعدی کاندید نخواهد شد، اما اگر عضو استعفا داده مجدد برای انتخابات همان صندلی که از طریق رای مردم به وی داده شده بود کاندید شود منطقی نیست و برای افکار عمومی قابل هضم نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری ثامن؛حتما در میان اخبار شاید شنیده اید که فلان فرد از سمت خود استعفا داد گاهی استعفا ها از سمت هایی است که از طرف ارگان و یا فرد خاصی به این مقام رسیده است و یا اسعفا از سمتی است که مردم به وی از طریق انتخابات رای داده و وی را محق این سمت دانسته اند.

استعفا از سمت دلایل مخالفی دارد از جمله دلایل استعفا که در جهان معمول است استعفا از سمت به دلیل انجام خطا و پذیرش آن و برای پوزش از مردم انجام می شود، معذرت‌خواهی و مسئولیت‌پذیری در مقابل اشتباهات و سهل‌انگاری، در کشورهای دیگر ارزش تلقی می‌شود و اصلاً کسی نمی‌تواند اشتباهش را گردن نگیرد به همین دلیل است که در کشورهای دیگر اگر مدیر یا مسئولی اشتباهی انجام می‌دهد، هر چند خسارات جانی و مالی به همراه داشته باشد و مجازات شدیدی را برایش به دنبال داشته باشد، باز هم معذرت‌خواهی می‌کند و در بیشتر مواقع سمت خود استعفاء دهد و دیگر به فکر تصاحب آن پست نیست.

استعفا برای جلب نظر افکار عمومی

این نوع استعفا معمولا در ایران انجام نمی شود چون کمتر دیده شده کسی اشتباه خود رابپذیرد چه رسد با این مسئله که از سمت خود استعفا دهد.

بیشتر استعفاها در ایران به دلایل سیاسی و جلب توجه افکار عمومی و مظلوم نمایی انجام می شود، فردی از سمت خود استعفا می دهد و علت آن را تخلفات موجود در نهادی است که وی مشغول کار بوده و برای اعتراض به تخلف مورد نظر از آ سمت استعفا میدهد.

این نوع استعفا مخصوصا اگر از طرف نماینده گان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا انجام بگیرد برای مردمی که به وی رای داده اند قابل قبول نخواهد بود، زیرا مردم به فرد مورد نظر اعتماد کرده و وی را امین دانسته اند که در برابر حق مردم ایستادگی کند و جلوی انجام تخلفات را بگیرد.

اگر یک نماینده مجلس و یا عضو شورای اسلامی شهر و روستا به دلیل اعتراض به تخلفات از سمت خود استعفا دهد به صورت شفاف اعلام کرده است که قدرت مقابله با تخلفات صورت گرفته را ندارد و دیگر نمی تواند در سمتی خود که مردم به وی داده اند باقی بماند.

متاسفانه استعفاهای سیاسی در میان اعضای شورای اسلامی شهر افزایش پیدا کرده است که برای مظلوم نمایی این مسئله را با عناوین مختلف در افکار عمومی بیان می کنند، تا خود را محق استعفا و خالی کردن صندلی شورایی باشند که از طرف مردم به وی واگذار شده است.

معمولا اگر استعفاها در شورای اسلامی شهر واقعی باشد و علت آن همان موضوعی باشد که به مردم گفته شده عضور استعفا داده دیگر مایل به برگشت به سمت خود نخواهد بود و برای انتخابات بعدی کاندید نخواهد شد، اما اگر عضو استعفا داده مجدد برای انتخابات همان صندلی که از طریق رای مردم به وی داده شده بود کاندید شود منطقی نیست و برای افکار عمومی قابل هضم نخواهد بود.

عضو استعفا کرده به پست خد بازنگردد

این روزها در آستانه انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور از این نمونه ها دیده می شود، عضو استعفا کرده شورای شهر که به رای پیشین مردم احترام نگذاشته و به هر دلیل استعفا کرده است مجددا برای عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای مورد نظر ثبت نام خواهد کرد.

مطمئنا استعفای قبلی این اعضا در میان مردم این علامت سوال ها را خواهد داشت چرا از سمتی که ما به وی داده بودیم و انتظار امانت داری از این سمت را داشتیم استعفا کرد؟ اگر این استعفا به دلیل تخلفات در شورای شهر بود پس منطقی نخواهد بود مجدد به یک عضو ضعیف شورای شهر رای مجدد بدهیم زیرا ممکن است مجددا در این شورا تخلفی رخ دهد و حق و حقوق مردم پایمال شود و این عضو ثابت کرده توانایی مقابله با متخلفان را ندارد.

اگر استعفا به دلایل سیاسی هم باشد افکار عمومی سیاسی کاری را برای ترک پست های مهمی که برای به دست آوردن آن رای گیری انجام شده است را هم نخواهند پذیرفت.

برای پذیرش یک استعفا یک روند قانونی و منطقی وجود دارد، بر اساس ماده 11، 12 و 13 آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر مصوب 24/1/ 84ابتدا عضو متقاضی استعفا باید تقاضای خود را با ذکر دلایل به رئیس شورا ارائه دهد، رئیس شورا موظف است در اولین جلسه علنی بعدی شورا، موضوع استعفا را در دستور کار قرار دهد. برای بررسی تقاضای استعفا، ابتدا تقاضا قرائت می شود. سپس شخص متقاضی یا عضو دیگری به انتخاب وی، حداکثر به مدت نیم ساعت پیرامون دلایل استعفا سخنرانی، سپس مخالف یا مخالفان با استعفای عضو نیز به همان مدت می توانند صحبت کنند متعاقب آن رای گیری و نتیجه آن ملاک عمل خواهد بود.

وقتی با سیر قانونی و دلایل منطقی استعفای عضو شورای شهر پذیرفته شده یعنی فرد مورد نظر برای استعفا از سمت خود محق و مسر بوده است و همین کافی است که افکار عمومی بری رای مجدد به وی تردید کنند.

یکی از نقاط قوت مسئولین این است که در صورت اشتباه اعتراف و عذرخواهی نمایند

یکی از نقاط قوت مدیران و مسئولین این است که در صورت اشتباه اعتراف و عذرخواهی نمایند و درصدد جبران آن برآیند یا از سمت خود استعفا دهند اما متأسفانه فرهنگی غیر از عذرخواهی و استعفا را در بین برخی مدیران مشاهده می شود و اگر به هر دلیل هم استعفا دهند هرگز آن را پای اشتباهات خود نمی گذارند و دیگران و شرایط موجود را علت استعفا میدانند به هر حال در هر دو صورت (چه به دلیل اشتباه خود فرد و چه به دلیل شرایط موجود و مشاهده تخلفات و عقب نشینی و استعفا به جای برخورد با تخلفات)بازگشت به سمت قبلی از نظر مردم منطقی نخواهد بود.

پذیرش شرایط موجود بعد از استعفا به هر دلیل باید از سوی فرد استعفا کرده پذیرفته شود استعفا از روی صداقت می‌تواند به یک ارزش در جامعه تبدیل شود و استعفایی از طرف مردم صادقانه محسوب می شود که مدیر استعفا کرده در صدد بازگشت به سمت قبلی خود نباشد.

جامعه زمانی می‌تواند سر و سامان بگیرد که قباحت استعفای مدیران از بین برود به‌طوری‌که هرگاه یکی از مدیران یا مسئولین به کاستی‌ها و عدم شایستگی لازم در خود برای مدیریت آگاهی پیدا کرد، از مقام خود استفعا دهد، جا انداختن فرهنگ عذرخواهی و استعفا در جامعه بسیار ضروری است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به دلیل مخالفت خود با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه، استعفا کرد.

وب سایت این وزارتخانه نشان داد که هاله گریت همچنین معاون مرکز رسانه منطقه‌ای دبی بود و تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوست.

او در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست غزه آمریکا، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا کردم. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه درباره این استعفا گفت این وزارتخانه کانال‌هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست‌های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش پل، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، در ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری کرده بود.

آمریکا در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته و سبب ایجاد یک بحران انسانی شده است، در سطح بین المللی و گروه‌های حقوق بشری به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با ادامه افزایش تلفات در جنگ وجود دارد.

در ماه نوامبر، بیش از هزار مقام در آژانس توسعه بین المللی آمریکا بخشی از وزارت امور خارجه، نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش بس فوری شدند. اسنادی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نیز به کانال مخالف داخلی وزارت امور خارجه ارسال شده است.

این جنگ همچنین باعث بحث شدید و تظاهرات ضد جنگ در سراسر آمریکا، مهمترین متحد اسرائیل شده است.

دیگر خبرها

  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • سیاوش اکبرپور استعفا داد!
  • استعفای اکبرپور از هدایت استقلال ملاثانی
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد